Főoldal Autóteszt Lada Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 – visszatér a hőskor?

[TESZT] Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 – visszatér a hőskor?

Elöljáróban kellemes élmények övezték a Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 egyhetes vendégeskedését az Autóaddikt.hu-nál. Közhely lenne, ha azt harsognánk: kellemesen csalódtunk az oroszok büszkeségében, de tény, hogy több ponton is igazán izgalmas autót rittyentettek a tervezőmérnökök.

lada-granta-sedan-teszt-autoaddikt-001

Ne asszociáljunk feleslegesen régi korok Ladájára, valamint ne vonjunk párhuzamot mondjuk a 2107-essel. A Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 teljesen más kategória, és talán jobb is, ha a letűnt korok emlékeit elraktározzuk valahol, és néhanapján lesepregetjük azokat. Persze a mai kor Lada fanje nem marad magára, hiszen a Niva-utód 4×4 még ténylegesen hordoz a régi fílingből ugyebár. De az más tészta, majd érkezik hozzánk hamarosan olyan is, lehet készülni.

Elég az hozzá, hogy a Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6-on remekül látszik a Renault-fúzió minden nyoma, jó értelemben véve persze. Igaz, hogy az autó formaterve nem a legfrissebb, igazán belevaló szedán fazon, jól bevált lépcsőshátú kaszni, s mivelhogy szeretik ezt Európa keletibb régióiban (és még máshol is, világszerte) a siker a márka hazai importőre szerint már idejekorán borítékolható volt. Ha már párhuzam a Renault-val, akkor leginkább ugorjon be a Thalia, vagy ha a szintén Renault-közeli élményeket sorjázzuk, legyen Logan. Nem szoktunk hasonlítgatni, de a párhuzam szoros, épphogy árbéli differenciák akadnak. Azok viszont rendesen, nyilván itt a Thalia-ra gondolunk elsősorban.

lada-granta-sedan-teszt-autoaddikt-004

A Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 külseje magáért beszél tehát, semmi extra, semmi kirívó, pontosan olyan, mint amilyet megálmodunk akkor, ha a költséghatékony és szimplaság mintaképére faragott szedánunkat szeretnénk megvásárolni. Külső méretekben inkább kicsi, belső tekintetében viszont meglepően tágas a Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6, 480 literes csomagterével egyenesen fokozhatatlan szinte kategóriájában.

Pont arra való, amire tervezték: személyszállításra. Mindezt költséghatékonyan

lada-granta-sedan-teszt-autoaddikt-002Közepes minőségű anyaghasználatával a Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 szintén nem mutat újat. Meg kell érteni, hogy egy Lada modellt alapvetően teljesen más szemszögből szükséges megközelíteni, félre kell tenni elsőként a sztereotípiákat, valamint szegmensen belül – ami azért valljuk be, szűk – kell vonogatni a párhuzamokat; ez igaz az egész Lada-szellemiségre kívül és belül egyaránt. Tehát a felületek kemények, kopogósak, akad azért néhol puhább részlet, az ülések kárpitozása sprődebb, de rendkívül ellenállónak tűnő. A kényelmi faktor optimális, a terek nagyok, a székek ülő- és hátfelülete is kellemes, alapszinten állítható, nincs túlbonyolítva.

lada-granta-sedan-teszt-autoaddikt-003Csakúgy, ahogy a Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 műszeregysége sem: a közepesen nagy kormánykerék mögé applikált analóg alapkijelzők remekül közvetítenek, teszik a dolgukat, de középre azért kigondoltak egy LCD panelkát is, itt figyelemmel kísérhetjük a pillanatnyi átlagfogyasztást, illetve számos más, vezetéshez köthető infót is itt olvashatunk le menet közben. A kezelőszervek kézre esnek, minden átlátható és egyértelmű, minimális átszokást igényel a felépítés, ha másik autóból ülnénk át.

lada-granta-sedan-teszt-autoaddikt-006

És itt jön a Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 egyik legnagyobb pozitívuma: ha egy magasabb felszereltségi szinttel bíró, akár magasabb kategóriájú autó volánja mögül ülünk át, túlzás nélkül állítható, hogy nincs akkora hiány- és minőségérzeti különbség, mint amekkorára számítanánk. Persze ahogy írtuk: át kell csoportosítani mindent magunkban, és objektív szemlélettel vizslatni az autó lényegiségét.

Komfort

lada-granta-sedan-teszt-autoaddikt-008Kimondottan kíváncsiak voltunk arra, hogy a klasszikus, kályha-jellegű fűtés még létezik-e 2016 Ladájában? Örömmel jelentjük: létezik, sőt. 5-6 fokos külső hőmérséklet mellett, reggeli, kültéri indítás után alig kell eltelnie pár percnek, és a rendszer szinte maximumon ontja a meleg levegőt, mellé a korábbi Ladáknál még hallomásból sem ismert 1 fokozatú ülésfűtés is remekel – bekapcsolás után úgy 1 perccel már süti az ember derekát, kitűnő. Még mindig Szibériára tervezve, és ez nagyon tetszetős.

lada-granta-sedan-teszt-autoaddikt-010

Anno azt sem tudtuk, mi fán teremnek az automata váltók, néhányak kiváltsága volt csak ilyen autókat vezetni, birtokolni. Mára nem utópia, hogy a Ladák (párhuzamnál maradva: Dacia-k is) rendelhetők automatával.

lada-granta-sedan-teszt-autoaddikt-013

Ráadásul olyannal, amely szintén a Renault-tól lett áthozva, ők meg a Nissan-tól kapják, tehát végeredményben japán technológia dolgozik a Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6-ban.

lada-granta-sedan-teszt-autoaddikt-011

Igaz, 4 sebességes a kiszerelés, de a fokozatok megfelelő áttételezést kaptak, úgyhogy bármilyen szituációban jól megtalálja a hajtáslánc önmagát. Finom fel- és visszaváltások, visszafogott zajszint jellemzi a váltó működését.

lada-granta-sedan-teszt-autoaddikt-01696 lóerős, Euro 6 besorolású 4 hengeres benzinmotor dolgozik a Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 orrában, 1598 köbcenti hengerűrtartalommal, 16 szeleppel. Nyomatékosnak is mondható az egyébként kimondottan rugalmas hajtás, 145 Newtonméternyi erőtartalék szunnyad a motorban; ez érezhetően elő is csalogatható.

Fogyasztás terén már nem annyira visszafogottak az adatok, próbáltuk a maximumot (vagy inkább a minimumot) kihozni az autóból.

lada-granta-sedan-teszt-autoaddikt-012

A városi 9.9 literes átlagot azért alulmúltuk, 8.5 liter/100 kilométerrel zártunk, a városon kívüli 5.6 liter lett. Ugyanakkor folyamatos, 90 kilométer/órás tempónál több ízben rögzítettünk 4.7-5.1 literes értékeket is.

Mert megéri a pénzét

Jöjjenek az árak: a tesztelt Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 alapáron 2 999 000 forintért vihető haza, míg az alapfelszereltséget jelentő Standard verzió (szintén 1.6 literes benzinessel, ugyanakkor 5 gangos manuálissal, mínusz 10 lóerővel) 1 999 000 forintot kóstál. Tehát a komfortnak, a kényelmes automataváltónak és kiegészítő extrának jelen esetben 1 millió forintos felára van mindössze.

lada-granta-sedan-teszt-autoaddikt-005

2016 Lada Granta Sedan Lux A/T 1.6 specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres benzinmotor

Lökettérfogat: 1596 cm³

Maximális teljesítmény: 96 LE @ N/A ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 145 Nm @ N/A ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 4 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4260 mm

Szélesség: 1700 mm

Magasság: 1500 mm

Tengelytáv: 2476 mm

Első gumik mérete: 185/55 R15

Hátsó gumik mérete: 185/55 R15

Tömeg, üresen: 1080 kg

Megengedett össztömeg: 1560 kg

Csomagtér kapacitása: 480 liter

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 168 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 13.1 s (gyári mérés), 12.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.5 l/100 km

Országúti: 5.6 l/100 km

Vegyes: 7.3 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.9 l/100 km

Országúti: 5.5 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 164 g/km

Bővebb információ a Lada hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSONMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte