Kínos a helyzet, ugyanis a Lexus LC 500 esetében vajmi kevés részletbe lehet belekötni. Legyen szó a megjelenésről, magáról a tálalásról, vagy épp a menettulajdonságokról és a teljesítményről. Ráadásul az autó hatalmas szeletet kanyarít a régmúlt korok klasszikus feelingjéből. Teszt.
A bevezetőben nagyjából össze is foglaltuk a Lexus LC 500 lényegiségét, a cikkben pedig részletezzük, mit, minek, miért. Legyen elég annyi már az elején, hogy a Lexus tervezőcsapatában szinte 100 százalékosan tisztában vannak azzal, hogy milyen igényeket támaszt a célközönség: ez az autó ugyan rétegautónak készült, de annál sokkal többet fel tud mutatni gyakorlatban.
Amolyan uniszex a megközelítés. A Lexus LC 500-t felfoghatjuk sportautóként (a küllem leginkább erre enged következtetni), de láthatunk benne túraautót (mert az is alapvetően), vagy akár értelmezhetjük luxuskupénak. Vagy mind a háromnak, lehet, akkor vagyunk-leszünk a legközelebb a valósághoz.
Amikor a jövő szele meglegyint
Korábbi, Lexus LC 500h-t bemutató autótesztünkben már vázoltuk, hogy az autó egy olyan megvalósult koncepció végeredménye, amely ténylegesen abban a formában került kereskedelmi forgalomba, ahogyan azt megálmodták a munkaasztalon. Anno a debütálás előtt, amikor még tényleg koncepcióformában leledzett az LC, 90 százalék felett egyezett minden – jó, apróbb részletek máshová, máshogy kerültek. De ismerjük el, ez tényleg ritkaságszámba megy, gondoljunk csak a megannyi futurisztikus külsővel felvértezett tanulmányra, aztán meg a végeredményre. Vannak jelentős különbségek.
Gyönyörű vonalvezetés, merészbe hajló megoldások jellemzik a Lexus LC 500-at, szigorúan követve a japán prémiummárka jelenleg meglévő összes stílusjegyét. Az autó formája tálalása egyszerre sportos és elegáns, egyszerre gömbölyded és kocka, s még sorolhatnánk.
Valahogy úgy lett a végső formaterv megálmodva, hogy az megfeleljen mindenkinek, aki elhívatott a sebesség és a sportosság iránt. Vagy azoknak is, akik egyszerűen imádják és szívják magukba a modern megközelítések apró, igényes részleteit.
Egy igazi vérbeli harcos?
Érdekes egyébként, hogy a Toyota, és vele párhuzamosan a Lexus is első helyen áll a hibridmegoldások népszerűsítése mellett, s kellőképp gyakorolja is azt. Ennek ellenére a Lexus LC 500 a maga V8-as 5 literes erőforrásával amolyan utolsó mohikán, formabontóan kelleti magát a modellpalettán, mint mondjuk a Fordnál a Mustang V8-asa. Hála az égnek, hogy van még és létezik ilyen, bízzunk benne, hogy a downsizing és az emissziócentrikusság mellett szürreális megvilágításban, de azért ott lesznek ezek a „valódi”, ízig-vérig modellek.
Tény, hogy az utca embere nem nagyon tudja hová sorolni a Lexus LC 500-at. A logóról megismerik, de azt tapasztaltuk, hogy leginkább a luxury SUV és sedan-kategóriára asszociálnak elsősorban. Aztán jön a döbbenet: „Jé, ez tényleg egy Lexus? Ennyire sportautós?”, és még sorolhatnánk.
Nem beszélve arról, amikor az LC 500h-val köröztünk a belvárosban, meg Szentendre zegzúgos utcáin – ott még rátett egy lapáttal az, hogy a hibrid hajtáslánccal is szembesülni kellett.
Kétségtelen, hogy a jövő GT-jébe ülünk be, amikor kiválasztjuk a Lexus LC 500-at vásárlásnál.
A Lexus méltán elhíresült technológiája került az autóba, legyen szó a hibridről, vagy a „szimpla” benizinesről. Már a külső is erről árulkodik, gondoljunk csak az ajtók motoros rejtett kilincseire, vagy az opciófüggő automatikusan nyíló-záródó hátsó légterelőre.
Minden a tökéletességre hangolva
Persze nincs ez másként az enteriőrben sem, a márkától már jól ismert infotainmentet kapjuk a hozzá tartozó érintőpados vezérléssel. A kormánykerék nem kapott kiegyenesített alsó ívet, ez picit furcsa egy ilyen megközelítésű modellben, de végétére is nem nyom a latba, főként nem gyakorlatban.
Rendelkezésre álló hely tekintetében bőségesen van tér, nyilván ez az első traktusra értendő. Láb- és térdtér rendben, a fejtér kicsit korlátozott.
Hosszabb távokon is ideális kényelmet ad a Lexus LC 500, a hátsó 2 ülésre pedig maximum apróbb gyerkőcöket ültethetünk.
A Lexus LC 500 2×2 személyre lett tervezve, így ez nem jelent tényleges kompromisszumot.
V8, 5 liter, 477 lóerő
5962 köbcentis, V8-as hengerelrendezésű aggregát került a Lexus LC 500 orrába. Az 5 literes szívómotor maximális teljesítménye 477 lóerő 7100 RPM-en, ehhez 540 Newtonméteres csúcsnyomaték társul 4800-tól. Az alkalmazott szelepvezérlés-mechanizmus jelen esetben is VVT-i, akár a Toyoták, vagy a Lexusok esetében, így nem meglepő a relatíve magas fordulatszámnál jelentkező optimális teljesítményleadás.
10 sebességes DirectShift automataváltót kapott a Lexus LC 500 hajtáslánca, amely remekül lett hangolva az autó karakterisztikájához. Értelemszerűen a fokozatok rövidek, így a gyorsítások – főként a megfelelő profilba kapcsolva – remekbeszabott dinamizmus-érzetet nyújtanak.
A tízfokozatú váltó 7-estől felfelé már a mindenkori legjobb utazósebességhez lett hangolva, s így a fogyasztás sem szökik az egekbe.
Mindent összegezve
Vegyes, visszafogott, tehát teljesen hétköznapi használattal a tesztelt Lexus LC 500 városi környezetben 16.8 literes átlaggal zárt 100 kilométerre.
Országúti viszonyok közt, 90 kilométer/órás tempónál sikerült 10 liter alá szorítani a fogyasztást, nem is kevéssel: 9.2 literre jött ki az átlagérték. Autópályázásnál – szintén a tízfokozatú automatának köszönhetően – 9.6 literrel sikerült gazdálkodnunk.
A tesztben bemutatott Lexus LC 500 Luxury Special Edition jelenlegi listaára 29 950 000 forint.
Hamarosan újra tesztre fogjuk a Lexus LC 500-at, akkor majd a dinamizmusra, lendületre, pályakörülményekre koncentrálunk leginkább.
2018 Lexus LC 500 Luxury Special Edition specifikációk
Motor
Motortípus: V8 szívó benzinmotor
Lökettérfogat: 4969 cm³
Maximális rendszerteljesítmény: 477 LE @ 7100 RPM
Maximális forgatónyomaték: 540 Newtonméter @ 4800 RPM
Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 10 fokozatú DirectShift automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4770 mm
Szélesség: 1920 mm
Magasság: 1345 mm
Tengelytáv: 2870 mm
Első gumik mérete: 245/45 R20
Hátsó gumik mérete: 275/40 R20
Tömeg, üresen: 1960 kg
Megengedett össztömeg: 2375 kg
Csomagtartó mérete: 172 liter
Üzemanyagtartály mérete: 82 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 270 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 4.7 s (gyári), 4.7 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 6.8 l/100 km
Országúti: 5.2 l/100 km
Vegyes: 6.1 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 17.4 l/100km
Országúti: 8.0 l/100km
Vegyes: 11.5 l/100km
CO2 kibocsátás: 263 g/km
Bővebb információ a Lexus magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Fotó: Matei Bence / Camera Kft. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS