Főoldal Autóteszt Lexus Lexus LC 500 Luxury Special Edition – a tökéletességre való törekvés...

[TESZT] Lexus LC 500 Luxury Special Edition – a tökéletességre való törekvés gyümölcse

Kínos a helyzet, ugyanis a Lexus LC 500 esetében vajmi kevés részletbe lehet belekötni. Legyen szó a megjelenésről, magáról a tálalásról, vagy épp a menettulajdonságokról és a teljesítményről. Ráadásul az autó hatalmas szeletet kanyarít a régmúlt korok klasszikus feelingjéből. Teszt.

A bevezetőben nagyjából össze is foglaltuk a Lexus LC 500 lényegiségét, a cikkben pedig részletezzük, mit, minek, miért. Legyen elég annyi már az elején, hogy a Lexus tervezőcsapatában szinte 100 százalékosan tisztában vannak azzal, hogy milyen igényeket támaszt a célközönség: ez az autó ugyan rétegautónak készült, de annál sokkal többet fel tud mutatni gyakorlatban.

Amolyan uniszex a megközelítés. A Lexus LC 500-t felfoghatjuk sportautóként (a küllem leginkább erre enged következtetni), de láthatunk benne túraautót (mert az is alapvetően), vagy akár értelmezhetjük luxuskupénak. Vagy mind a háromnak, lehet, akkor vagyunk-leszünk a legközelebb a valósághoz.

Amikor a jövő szele meglegyint

Korábbi, Lexus LC 500h-t bemutató autótesztünkben már vázoltuk, hogy az autó egy olyan megvalósult koncepció végeredménye, amely ténylegesen abban a formában került kereskedelmi forgalomba, ahogyan azt megálmodták a munkaasztalon. Anno a debütálás előtt, amikor még tényleg koncepcióformában leledzett az LC, 90 százalék felett egyezett minden – jó, apróbb részletek máshová, máshogy kerültek. De ismerjük el, ez tényleg ritkaságszámba megy, gondoljunk csak a megannyi futurisztikus külsővel felvértezett tanulmányra, aztán meg a végeredményre. Vannak jelentős különbségek.

Gyönyörű vonalvezetés, merészbe hajló megoldások jellemzik a Lexus LC 500-at, szigorúan követve a japán prémiummárka jelenleg meglévő összes stílusjegyét. Az autó formája tálalása egyszerre sportos és elegáns, egyszerre gömbölyded és kocka, s még sorolhatnánk.

Valahogy úgy lett a végső formaterv megálmodva, hogy az megfeleljen mindenkinek, aki elhívatott a sebesség és a sportosság iránt. Vagy azoknak is, akik egyszerűen imádják és szívják magukba a modern megközelítések apró, igényes részleteit.

Egy igazi vérbeli harcos?

Érdekes egyébként, hogy a Toyota, és vele párhuzamosan a Lexus is első helyen áll a hibridmegoldások népszerűsítése mellett, s kellőképp gyakorolja is azt. Ennek ellenére a Lexus LC 500 a maga V8-as 5 literes erőforrásával amolyan utolsó mohikán, formabontóan kelleti magát a modellpalettán, mint mondjuk a Fordnál a Mustang V8-asa. Hála az égnek, hogy van még és létezik ilyen, bízzunk benne, hogy a downsizing és az emissziócentrikusság mellett szürreális megvilágításban, de azért ott lesznek ezek a „valódi”, ízig-vérig modellek.

Tény, hogy az utca embere nem nagyon tudja hová sorolni a Lexus LC 500-at. A logóról megismerik, de azt tapasztaltuk, hogy leginkább a  luxury SUV és sedan-kategóriára asszociálnak elsősorban. Aztán jön a döbbenet: „Jé, ez tényleg egy Lexus? Ennyire sportautós?”, és még sorolhatnánk.

Nem beszélve arról, amikor az LC 500h-val köröztünk a belvárosban, meg Szentendre zegzúgos utcáin – ott még rátett egy lapáttal az, hogy a hibrid hajtáslánccal is szembesülni kellett.

Kétségtelen, hogy a jövő GT-jébe ülünk be, amikor kiválasztjuk a Lexus LC 500-at vásárlásnál.

A Lexus méltán elhíresült technológiája került az autóba, legyen szó a hibridről, vagy a „szimpla” benizinesről. Már a külső is erről árulkodik, gondoljunk csak az ajtók motoros rejtett kilincseire, vagy az opciófüggő automatikusan nyíló-záródó hátsó légterelőre.

Minden a tökéletességre hangolva

Persze nincs ez másként az enteriőrben sem, a márkától már jól ismert infotainmentet kapjuk a hozzá tartozó érintőpados vezérléssel. A kormánykerék nem kapott kiegyenesített alsó ívet, ez picit furcsa egy ilyen megközelítésű modellben, de végétére is nem nyom a latba, főként nem gyakorlatban.

Rendelkezésre álló hely tekintetében bőségesen van tér, nyilván ez az első traktusra értendő. Láb- és térdtér rendben, a fejtér kicsit korlátozott.

Hosszabb távokon is ideális kényelmet ad a Lexus LC 500, a hátsó 2 ülésre pedig maximum apróbb gyerkőcöket ültethetünk.

A Lexus LC 500 2×2 személyre lett tervezve, így ez nem jelent tényleges kompromisszumot.

V8, 5 liter, 477 lóerő

5962 köbcentis, V8-as hengerelrendezésű aggregát került a Lexus LC 500 orrába. Az 5 literes szívómotor maximális teljesítménye 477 lóerő 7100 RPM-en, ehhez 540 Newtonméteres csúcsnyomaték társul 4800-tól. Az alkalmazott szelepvezérlés-mechanizmus jelen esetben is VVT-i, akár a Toyoták, vagy a Lexusok esetében, így nem meglepő a relatíve magas fordulatszámnál jelentkező optimális teljesítményleadás.

10 sebességes DirectShift automataváltót kapott a Lexus LC 500 hajtáslánca, amely remekül lett hangolva az autó karakterisztikájához. Értelemszerűen a fokozatok rövidek, így a gyorsítások – főként a megfelelő profilba kapcsolva – remekbeszabott dinamizmus-érzetet nyújtanak.

A tízfokozatú váltó 7-estől felfelé már a mindenkori legjobb utazósebességhez lett hangolva, s így a fogyasztás sem szökik az egekbe.

Mindent összegezve

Vegyes, visszafogott, tehát teljesen hétköznapi használattal a tesztelt Lexus LC 500 városi környezetben 16.8 literes átlaggal zárt 100 kilométerre.

Országúti viszonyok közt, 90 kilométer/órás tempónál sikerült 10 liter alá szorítani a fogyasztást, nem is kevéssel: 9.2 literre jött ki az átlagérték. Autópályázásnál – szintén a tízfokozatú automatának köszönhetően – 9.6 literrel sikerült gazdálkodnunk.

A tesztben bemutatott Lexus LC 500 Luxury Special Edition jelenlegi listaára 29 950 000 forint.

Hamarosan újra tesztre fogjuk a Lexus LC 500-at, akkor majd a dinamizmusra, lendületre, pályakörülményekre koncentrálunk leginkább.

2018 Lexus LC 500 Luxury Special Edition specifikációk

Motor

Motortípus: V8 szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 4969 cm³

Maximális rendszerteljesítmény: 477 LE @ 7100 RPM

Maximális forgatónyomaték: 540 Newtonméter @ 4800 RPM

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 10 fokozatú DirectShift automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4770 mm

Szélesség: 1920 mm

Magasság: 1345 mm

Tengelytáv: 2870 mm

Első gumik mérete: 245/45 R20

Hátsó gumik mérete: 275/40 R20

Tömeg, üresen: 1960 kg

Megengedett össztömeg: 2375 kg

Csomagtartó mérete: 172 liter

Üzemanyagtartály mérete: 82 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 270 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 4.7 s (gyári), 4.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.8 l/100 km

Országúti: 5.2 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 17.4 l/100km

Országúti: 8.0 l/100km

Vegyes: 11.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 263 g/km

Bővebb információ a Lexus magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Fotó: Matei Bence / Camera Kft.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS