Kevés az olyan tanulmányautó, amely szinte az utolsó csavarig ugyanabban a formában kerül gyártásba, mint ahogyan a tervezők első blikkre megálmodták. A Lexus LC 2012-ben bemutatott koncepciója, az LF-LC merész, vad formavilágát, egyedi megközelítéseit sikeresen ültették át a jelenbe, s így ez az autó jelenleg az egyik legizgalmasabb túramodell a palettán. Teszteltük a Lexus LC 500h-t.
Számos tervezőmérnök dolgozott azon, hogy a végleges Lexus LC megkapja mindazt, amit a tanulmányba besűrítettek. Akárcsak a méltán híres LFA sportkupét, úgy a Lexus LC-t is Takumi mesterekre bízták – a több, mint 20 éves szaktudás a garancia arra, hogy a gyártás során minden apró részletre odafigyeljenek, s az esetleges tökéletlenségeket azonnal ellensúlyozzák és kijavítják.
Nem túlzás azt állítani, hogy a Lexus LC egy igazi mestermű, főként, hogy a jelenlegi autóipar nagyjából egyfajta irányvonal felé tendál szegmenstől és kategóriától függően. Tehát ha sportautó, akkor lapos, gömbölyded vagy baltával faragott, ha hot hatch, akkor az utcai „hagyományos” verzióhoz hasonló, közepes mértékben átalakított küllem, és a többi.
A Lexus LC esetében nagyot álmodott a dizájnercsapat, és a márka arculatának megfelelőemn sikerült olyat alkotni, ami ugyan hordozza a már jól ismert stílusjegyeket, ám mégis új létékekkel közelíti a gran toursimo kategóriát.
Mert ugyebár illik tudni, hogy a Lexus LC nem sportautó, hanem ahogyan mér a bevezető részben is említettük: túraautó. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincsenek egyáltalán sportautós tulajdonságok, de mellőzve van a kükemény Recaro, a pattogós, sziklaszilárdra hangolt futómű, a kifejezetten direkt kormányzás, és még sorolhatnánk napestig.
Gyönyörű, egyedi formavilág
Ennek megfelelően a külső kialakítás is leginkább kupés, gyönyörű ívekkel, hangsúlyos motorházfedélellel, lapos utaskabinnal, hatalmas 21 colos keréktárcsákkal. Nyilvánvalóan a frontrész határozza meg a Lexus LC 500h egész komplex jellemét – a lámpatestek már önmagukban egy-egy kisebb műalkotást tesznek ki; az orsó-alakzatot formáló, jellegzetes Lexus-hűtőmaszk váltakozó rácsozást kapott, szimbolikusan a sebességérzetre utalva: a felső részen még sűrűbb a mintázat, majd lefelé haladva egyre tágul a rácsozat.
Oldalnézetből jön ki leginkább a Lexus LC 500h kupéformája, hosszú motorháztetővel, aprónak ható oldalablakokkal, csapott farral, és gigantikusnak tűnő kerekekkel. Ebből a perspektívából is sokat nyom az összképbe a mellső, illetve a hátsó lámpabúra-együttes is, illetve olyan részletek is remekül passzolnak környezetükbe és feldobják a tálalást, mint például az ajtók ablakkereteinek mellőzése.
Pluszban találkozunk supercar-feelinget hordozó elemekkel is, mint például az ajtókilincsek kialakítása, motorosan nyílió-záródó kivitelben.
Hátulról is igen egyedi látványt kapunk, mind a lámpatestek, mind pedig a formák terén. Előbbi ismét masterpiece úgymond, itt még merészebben fogott a dizájnerek tolla, ugyanis a burák ívei még inkább szerteágazóbbak, random hatással, ügyelve arra, hogy a kaszni vizuális egysége azért meg tudjon maradni.
Minőségi anyagokat alkalmaztak a Lexus LC500h utasterében is
Kitűnő minőséget képvisel a Lexus LC 500h utastere, annak összeszerelése, minden illesztése minőségi.
A ki- és beszállás meglepően könnyed, annak ellenére, hogy az autó egyértelműen az alacsonyabb építésű kategóriát képviseli. A kormány fogása masszív és optimális, bár az alsó kiegyenesített ív hiányzik, de nem ront a hangulaton egyáltalán.
A műszerfal elrendezése remek, teljesen LCD alapú, hajazva az analógra, néhány ponton feldobva az egész szellemiséget. Külön tetsztetős megoldás az első utasüléshez integrált, középkonzoli kapaszkodó, ami el is kél bizonyos esetekben – erről majd lejjebb.
Kényelmes, hosszabb távokra is bevállalható üléseket kapott a Lexus LC 500h: nincs semmi nyoma annak, hogy sportosra lenne hangolva a kényelem. Ez jó alapvetően, hiszen a kőkemény versenyülések elsősorban a menetstabilitást, illetve annak érzetét erősítik szélsőségesebb kanyarvételezésnél – a Lexus LC 500h-nak nincs ilyen gondja, rettentő masszív és stabil, példátlan tapadással.
Itt megjegyeznénk, hogy érthetetlen szémunkra az, hogy nincs önzáró differenciálmű az opciós listán, így értelemszerűen a tesztautóban sem volt ilyen. Nem hátrány ugyanakkor, mivel az imént emlegetett stabilitás így is remekbeszabott, de ha egy Sperr is be lenne építve a futóműbe, valószínűleg még inkább mosolyra szaladna a szánk vezetés közben.
Hátra maximum 2 gyerek fér be kompromisszumok nélkül, persze csak akkor, ha nem a jól megtermett kategóriát lépviselik. Egy szónak is száz a vége: a Lexus LC 500h túraautó, mint már kifejtettük, alaphangon 2 személyre tervezve, annak rendje s módja szerint.
Ne várjunk nagy csomagtartót, de minek is olyan ebben a kategóriában (bár a szó szoros értelmében vett túrázáshoz nyilván nem lenne rossz, de két kicsi utazóbőrönd bőven befér). 172 literrel kell gazdálkodnunk.
Milyen lehet egy full hibrid túraautó?
Na ez az, jó kérdés. Bár amikor elsőre megpillantjuk a műszaki specifikációkat – még beszállás előtt – máris elhesegetjük az esetleges ellenérzéseket. A hajtáslánc ugyanis egy V6-os szívó benzinmotort rejt, 3456 köbcentis lökettérfogattal, ehhez jön az elektromotor. Az összteljesítmény 359 lóerő, lebontva 299 lóerőt produkál a V6, 180 lóerőt produkál a villany. Nyomatékban sincs hiány, benzines kontra villanymotor 348-300 Newtonméter.
Nyilván érdemes sportmódban kezdeni a menettulajdonságok tesztjét a Lexus LC 500h-nál. A gyorsulás remek, mondhatni aszfaltszaggató, ha ténylegesen odalépünk a gázpedálra: 5 másodperc alatt sikerült feltornásznunk sebességünket nulláról százra (4.7 másodperc). Mindehhez harsány V6-hangzást is kapunk, a hibrid jellegnek nyoma sincs, a kormányzás megmarad atomstabilnak, a tapadásról pedig már fejtegettünk fentebb.
Ha visszafogottabb profilt, mondjuk spórolósabb, ECO módban autózunk, a Lexus LC 500h megszelídül, és folytatja viselkedését kezesbárnyként – e tekintetben jól beleolvad a forgalomba, felvéve az átlagos közlekedés ritmusát. Ilyenkor hajlamosak lehetünk egy pillanatra elfelejteni azt, hogy egy szuperautóban ülünk, sok száz lóerővel alattunk.
Hibrid – ez a fogyasztásban (is) megmutatkozik
Fogyasztás tekintetében is remekelt a Lexus LC 500h, hiszen átlagos felhasználás mellett 6.1 literes fogyasztást rögzítettünk 100 kilométerre. Városi körülményekkel 6.8, országúton 5.2 literrel zártunk, masszívabb vezetéssel azonban sikerült elérnünk a 9 liter/100 kilométer körüli átlagot is.
2018 Lexus LC 500h specifikációk
Motor
Motortípus: full hirid hajtáslánc V6 szívó benzinmotorral
Lökettérfogat: 3456 cm³
Maximális rendszerteljesítmény: 359 LE (299 LE+180 LE)
Maximális forgatónyomaték: 348 Newtonméter+300 Newtonméter
Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 10 fokozat, MultiStage
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4770 mm
Szélesség: 1920 mm
Magasság: 1345 mm
Tengelytáv: 2870 mm
Első gumik mérete: 245/40 R21
Hátsó gumik mérete: 275/35 R21
Tömeg, üresen: 1960 kg
Megengedett össztömeg: 2445 kg
Csomagtartó mérete: 172 liter
Üzemanyagtartály mérete: 82 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 4.7 s (gyári), 4.7 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 6.8 l/100 km
Országúti: 5.2 l/100 km
Vegyes: 6.1 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 7.2 l/100km
Országúti: 5.9 l/100km
Vegyes: 6.4 l/100km
CO2 kibocsátás: 145 g/km
Bővebb információ a Lexus magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS