Bár korábban már részletesen és alaposan kiveséztük a címben is szereplő Opel Corsa 1.4 literes turbómotorral szerelt verzióját, most mégis pár bekezdés erejéig visszatérünk a gyökerekhez.
Mint olvasóink megszokhatták már, folyamatosan publikálunk külföldi lokációjú nagyteszteket, melyek lényege, hogy a kiválasztott autókat nem néhány száz, hanem több ezer kilométeres szakaszokon, távokon vetjük be.
Rövidebb távon, de azért viszonylag messzire
Rendhagyó módon viszont most nem egy szokásosnak mondható, Budapest-Ausztria-Németország-Svájc viszonylatű nagyteszt következik, hanem „mindössze” egy Budapest-Ausztria gyorsteszt-verzió. Abból is egy visszafogottabb, ugyanis Lutzmannsburg-ig autóztunk, nagyjából 300 méternyire a magyar-osztrák határtól.
Opel Corsa 1.4 Turbo nagytesztünk alapvető célja az volt, hogy megvizsgáljuk: relatíve rövidebb távolság leküzdésére alkalmas lehet-e kicsiny családi autóként beállítva a tesztmodell. Kettő felnőttel, s mondjuk egy gyerekkel a hátsó szekcióban.
Célállomásként tehát Lutzmannsburg-ot irányoztuk be tehát, egy igazán családbarát üdülőhelyet konkrétan, Sonnetherme és Hotel Sonnepark létesítményt. Nézzük is, mennyire lehet családközpontú megoldás egy háromajtós Opel Corsa 1.4 Turbo!
A kényelem adott még közepesen hosszabb távokon is
Ahhoz, hogy a néhányszáz kilométeres utat egy szuszra letudjuk, jó üléspozíciók szükségeltetnek. Mindezzel az első traktusban nem is adódott gond, viszonylag tág intervallumban sikerül a székek hosszirányú mozgatása. Persze ügyelnünk kell arra, hogy a hátul amúgy is szűkösen szabott lábteret ne redukáljuk le még inkább; gyerek-utasok tehát előnyben.
Mivel nem kifejezetten utazóautó az Opel Corsa 1.4 Turbo, valamint nem siettünk nagyon a végcél eléréséhez, ezért kizártuk az autópályázást most, és fő- valamint mellékutakat választottunk.
Próbáltuk megtalálni az ideális utazótempót, ami ugyebár az országúti közlekedés szabályai szerint 90 kilométer/óra maximum, illetve a permanensen egymást követő falvak, kis- és nagyobb városok belterületi útszakaszai végett 30-70 kilométer/órás részeket jelentettek. Túl azon, hogy a hozzávetőlegesen mindennel együtt 300 kilométeres egyben megtett útszakasz teljesítése 4 órás lett, egész kényelmes és szórakoztató útiélménnyel gazdagodtunk. Ez nagyban betudható a változatos környéknek, illetve nem utolsó sorban az Opel Corsa 1.4 Turbo meglepően jó, még hosszabb távon is élvezhető komfortjának.
Elöl a visszafogott térdterek ellenére komfortos tud maradni az utazás, a sofőrnek pedig egyenesen jó dolga van. Ugyanis a számos vezetést könnyítő asszisztencia rengeteget nyom a latba, az egyik legfontosabb a táblafelismerő rendszer, amely maradéktalanul jó szolgálatot tett a folyamatosan váltakozó sebességkorlátozások végett. Egyetlen apró nüansz, amelyről egyetlen táblafelismerő sem tehet: mivel a korlátozást jelző táblák a legtöbb esetben nem kapnak feloldást, ezért sokszor fals információ jelenik meg a műszerfalon – bőven 90 kilométer/órára predesztinált szakaszokon is sok esetben 40, vagy 60 kilométer/óra a megengedett a kijelző szerint. Erre figyelni kell tehát, megtévesztő lehet első nekifutásokra.
Visszafogott zajszint
Remek a kilátás az Opel Corsa 1.4 Turbo-ból, köszönhetően a jól beállítható üléspozícióknak, a vékony A és C oszlopoknak, azonban az oldaltükrök kis felületei miatt korlátozott a visszapillantók által közvetített infó. Igaz, ez aprólékos beállítással jól személyre szabható.
OPC Line csomag ide, vagy oda, a tesztelt Opel Corsa 1.4 Turbo futóműve közepesen feszes hangolást kapott, így az utazási komfort e téren sem veszít értékéből. 90 kilométer/óra környékén a beltér csendes marad még, persze nagyban függ az útminőségtől és egyéb útviszonyoktól mindez.
Bár a Opel Corsa 1.4 Turbo kereken 100 lóerős benzines erőforrása önmagában véve is takarékosnak mondható, kisebb odafigyeléssel és visszafogott gázpedál-kezeléssel illusztris értékek csalogathatók elő. Többnyire országúti-város-előváros használattal tesztünk során 4.8-5.3 literes átlagokat rögzítettünk 100 kilométerenként. Ezek jó értékeknek számítanak, figyelembe véve a többszöri megállást piros jelzéseknél, sebességkorlátozásoknál a visszaváltásokat, alacsonyabb tartományokból gyorsításokat és egyebeket.
Jó vele, benne az utazás
Mennyire alkalmas utazásra az Opel Corsa 1.4 Turbo? Közepes távolságokra nagyszerűen, kiváltképp, ha maximum 3, legfeljebb 4 személyről van szó (2 felnőtt, plusz 1 vagy 2 gyerek). Fontos továbbá, hogy a csomagok mennyisége se szökjön az egekig, hiszen a 300 liter alatti raktér kapacitás sem kifejezetten támogatja a nagyobb kirándulásokat. Ugyanakkor ha Opel Corsa 1.4 Turbo-t vásárolunk, ráadásul sportos, háromajtós kivitelben, kevesebb kompromisszumot kell kötnünk, mint első ránézésre gondolnánk.
2015 Opel Corsa 1.4 Turbo OPC Line specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor
Lökettérfogat: 1364 cm³
Maximális teljesítmény: 100 LE @ 3500-6000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 130 Nm @ 4000 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4021 mm
Szélesség: 1736 mm
Magasság: 1479 mm
Tengelytáv: 2510 mm
Első gumik mérete: 185/65 R15
Hátsó gumik mérete: 185/65 R15
Tömeg, üresen: 1120 kg
Megengedett össztömeg: 1575 kg
Csomagtartó mérete: 285 liter, 1090 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 45 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 185 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.0 s (gyári), 10.9 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 7.1 l/100 km
Országúti: 4.3 l/100 km
Vegyes: 5.9 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 6.6 l/100km
Országúti: 4.4 l/100km
Vegyes: 5.2 l/100km
CO2 kibocsátás: 122 g/km
Bővebb információ az Opel hazai honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: Acer, ASUS