Idén lépett tízedik életévébe a Mercedes-Benz B Klasse, azaz a B osztály, mely már akkoriban is arra volt predesztinálva, hogy az egyre inkább növekvő igényeket kielégítse az MPV szegmens irányába. Természetesen a német prémiummárkának is kellett választási lehetőséget biztosítani a vásárlók felé, így alapvetően nem is volt kérdés, hogy megszülessen-e az akkor még korszakalkotónak is titulálható Mercedes-Benz B osztály.
Miután az első benyomások meggyőzőnek hatottak, s a nemzetközi eladások is illusztris statisztikákkal domborítottak, máris elkezdődtek a faceliftek, egyéb módosítások, majd viszonylag későn, rá 6 évre, 2011-ben érkezett meg a második generációs B osztály, jelentős változtatásokkal, a, kor igényeinek megfelelő pluszok alkalmazásával, a komfort és a prémium szint előtérbe hozásával.
2012-ben jelentős változás állt be a Mercedes-Benz B osztály gyártásában: a német Rastatt mellett Kecskemét lett a fő origó, a gépsorok megjelentek a magyarországi üzemegységben, és gőzerővel beindult a termelés. Viszont a második szériás B osztály esetében az első ráncfelvarrás sem váratott magára sokáig, az alig 2 évvel ezelőttihez képes máris számtalan újítással találkozhatunk a jelenleg aktuális modell kapcsán. Mercedes-Benz B 200 CDI teszt – lássuk a részleteket.
Facelift, korszerűsítés, módosítások. Jót tett neki
Igazán egyterűs jelleggel
Nem meglepő módon leginkább oldalirányból betekintve jön elő az a szükséges többlet, ami a Mercedes-Benz B 200 szabadidőautós jellegét határozza meg. Magasra rajzolt övvonalak, úgy, hogy azért az oldalablakok üvegfelületei is megmaradjanak arányaiban kellően terjedelmesnek, hatalmas első szélvédőüveggel, a tetőlemez majd’ háromnegyedéig hátratolható panorámaablakkal, rövidre vágott A, illetve C oszlopokkal.
Az oldalajtók felülete a far felé mutató, fénytöréssel játszó ívelést vonultat fel, ez szintén kellemes a szemnek, a Mercedes-Benz B osztály exkluzív megjelenését tovább növeli, s jó kiegészítője a 17 colos, elegáns könnyűfém kerekeknek. Itt azonban máris érzékelhető a 4.3 méteres hosszhoz képest is elnyújtott, 2699 milliméteres tengelytáv, ami kell is nyilván, hiszen a családi utaztatásokhoz elengedhetetlen az optimálisra hangolt, alapvetően hátsó férőhely.
Jelenleg a Mercedes-Benz modellpalettájára az egységesség jellemző – bár nem emlékezünk, lett volna-e másképp valaha. Nos, a B osztály (is) hűen követi a tendenciát, de ez már a fentebbi sorokból is jól kivehető volt; a far kialakítása a tipikus enyhén csapott vonalú helyzetjelzők közvetlenül a C oszlopok, illetve a csomagtérajtó üvegezésének alsó határvonalai alá kerültek, LED alapokkal, szolid fehér árnyalattal megfejelt kiosztással, a rendszámtábla fölötti szekció ezüstbe forduló megjelenésével (logó, feliratok bal- és jobb oldalon) hívja fel magára a figyelmet. Krómból egyébként sosem elég, ha Mercedes-ről van szó, így a csomagtér pereme, valamint a dupla kipufogóvégek is mind ilyen megközelítésben pompáznak. Se több, se kevesebb. Minimalista elegancia, pontosan az, amire asszociálnunk kell jelen esetben.
Kihasználható férőhelyek: ez kell a családnak
Mennyire családbarát a csomagtér? Nyilván sarkalatos kérdés, még akkor is, ha egy prémium egyterűt szemelünk ki hétköznapjaink, vagy inkább hétvégéink könnyebbé tételéhez.
Úgy kellett kialakítani a Mercedes-Benz B osztály enteriőrjét felszereltségtől függetlenül, hogy az remekbeszabottan ellenálljon a napi jellegű terhelésnek, igénybevételnek. A tesztelt B 200 CDI belső kialakítása ennek megfelelően nem hagyott kívánnivalót maga után, igényes, ténylegesen prémiumszintű anyaghasználattal, illesztésekkel, kialakításokkal. Nem nagy elvárás – gondolhatnánk, joggal, hiszen a márka iránti alap elvárások egyik leginkább fontosabb részösszetevője, de azért sok esetben találkozhat az ember ellenpéldákkal (nem kifejezetten csak az autóipar termékeire gondolunk elsősorban).
A kormánykerék ergonómiája, ebből eredendően fogása, tapintása pazar, pihentető, az oldalküllőkre helyezett kezelőgombok jól kézre esnek, vakon működtethetők. A hétfokozatú duplakuplungos automataváltó karja annak rendje s módja szerint a kormányoszlop jobb oldalára lett applikálva, nincs most sem túlbonyolítva a működtetés (felfelé a hátramenet, középállásban oldalsó gombbal parkolás, lefelé drive).
Három klasszikus légbeömlő a középkonzolon, felette a 8 col képátlós, táblagép jellegű, teljesen elkülönített infotainment rendszer kijelzője, valamint a korai tradíciókat idéző, szigorúan analóg műszeregység, közbeiktatva egy LCD alapú kijelzővel – hozzávetőlegesen ez a néhány motívum jellemzi a Mercedes-Benz B osztály vezetőállásának kialakítását. Természetesen a középső traktus még tartalmazza a klímarendszer kezelőegységét, valamint a hangrendszer irányításához szükséges gombsorokat.
Mivel a váltókar a kormánykerék mögé került, így a kardánalagutat fedő burkolat szabadon maradt, a kivitelezés ennek megfelelően két különböző méretű tároló rekeszt kanyarított ide – plusz pont az egyterű kialakításnak.
Értelmezhető a másik irányból is – prémium és elegancia-hatás
Kellemes kialakítású ülések kerültek a Mercedes-Benz B osztályba, az elsők ülő- és hátfelülete megfelelő hosszt és szélességet kapott, közepes keménységgel, jó tartással.
Számos feláras extrával srófolhatjuk az árcédulát, ilyen például a küszöb- és hangulatvilágítás, a cockpit berakásait előtérbe helyező fabetétek egyebek mellett. Érdekes egyébként, hogy kizárólag a szintén feláras automata klímaberendezéshez jár csak hátsó légbeömlő, viszont mindenképp ezt érdemes választani a konfigurálásnál.
Állandó összkerékhajtás és 7 fokozatú duplakuplungos automataváltó
2.2 literes CR turbódízel aggregát dolgozik a Mercedes-Benz B 200 CDI orrában, 136 lóerős teljesítménnyel, mely tulajdonképp tág intervallumban, 3200-4000 RPM közt áll rendelkezésre. A hajtáslánc forgatónyomatéka sem elhanyagolható, 300 Newtonméter, 1400-3000 percenkénti fordulatszám-tartományban, ami szintén jó menettulajdonságokat sejtet.
Gyakorlatban azonban kicsit visszafogottabb az összkép, ugyanis a duplakuplungos 7 fokozatú automata reakcióideje visszafogott, indulásnál – főként, ha gyors reagálásra lenne szükség – kifejezetten lassan kel életre a rendszer, viszont ha megérkezett a várt a lendület, onnantól kezdve egyenletessé válik a viselkedés.
Árazás
A tesztben szereplő Mercedes-Benz B 200 CDI 4MATIC modell 9 803 980 forintos listaárral indít, de könnyedén 10 millió forint fölé tornázható a végösszeg, ha vastagon fog a ceruza az extrák kiválasztásánál. A B osztály egyébként 7 648 170 forintos listaárról indul (B 160 CDI), míg a legdrágább induló ellenértéket a B 220 CDI 4MATIC variánsért kérik, 10 553 280 forintot.
2015 Mercedes-Benz B 200 CDI 4MATIC specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor
Lökettérfogat: 2143 cm³
Maximális teljesítmény: 136 LE @ 3200-4000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 1400-3000 ford./perc
Erőátvitel: összkerékhajtás, hétfokozatú duplakuplungos automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4393 mm
Szélesség: 1786 mm
Magasság: 1557 mm
Tengelytáv: 2699 mm
Első gumik mérete: 205/50 R17
Hátsó gumik mérete: 205/50 R17
Tömeg, üresen: 1500 kg
Megengedett össztömeg: 2095 kg
Csomagtartó mérete: 488 liter, 1547 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 56 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 207 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.8 s (gyári), 10.0 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 6.6 l/100 km
Országúti: 4.3 l/100 km
Vegyes: 5.4 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.9 l/100km
Országúti: 4.5 l/100km
Vegyes: 5.0 l/100km
CO2 kibocsátás: 131 g/km
Bővebb információ a Mercedes-Benz hazai honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: Acer, ASUS