Főoldal Autóteszt Mercedes-Benz Mercedes-Benz GLB 180d 8G-DCT – az elérhető prémium nagycsaládok számára

[TESZT] Mercedes-Benz GLB 180d 8G-DCT – az elérhető prémium nagycsaládok számára

Remek ár-érték aránnyal, kitűnő anyagminőséggel, gazdaságos üzemeltetéssel kecsegtet a Mercedes-Benz GLB 180d DCT. Vajon egyben van minden ahhoz, hogy egy, akár 7 tagú család megtalálja számításait? Teszteltük.

Dunát lehet rekeszteni a nagycsaládosokat célzó ajánlatokból, úgyhogy nem kifejezetten egyszerű feladat kiválasztani a legmegfelelőbb alternatívát. Persze ilyenkor mindig kifejtjük, hogy az igazi nagycsaládos megoldás a kisbusz, de az is biztos, hogy sokan idegenkednek a kategória paramétereitől.

Nos, azoknak, akik maradnának a hagyományosabb autó-megközelítéseknél, a kombi jellegnél, a hétköznapokban egyszerűbbnek tartott használatnál, bátran ajánlható megoldást jelenthet a Mercedes-Benz GLB 180d DCT. Elsősorban azért, mert Mercedes, ami még a mai MB-modellek esetén is meghatározó; másrészt azért, mert az ár-érték arány zseniális. Úgy, hogy prémiummárkáról beszélünk, és úgy, hogy remek fenntartási költségeket hordoz magában ez az irány.

Folytatja a tradíciókat

Küllem tekintetében a Mercedes-Benz GLB 180d DCT hagyományos SUV, hagyományos crossover. Jók a formák, jellemzően a Mercedesre, inkább a konzervatív vonalvezetés jelenik meg itt is, amolyan terepjárós jelleggel. Vagy lehetne inkább egy felpumpált kombi is, kinek mi a megfelelőbb – elég az hozzá, hogy kívülről (főleg oldalról) szemlélve márisn szembetűnnek az otpimális paraméterek, méretek.

A frontrész hordoz minden Mercedes-jellegzetességet: a hangsúlyos, krómberakásokkal tűzdelt maszk, rajta az emblémával, valamint a kissé felfelé ívelő vonalvezetést kapott fényszórók is kellemessé teszik az összképet. Sportos beömlőnyílások két oldalt alul – kipipálva, az AMG pakkos verziók nyilván itt (is) erősebben domborítanak. Az orr-rész egyébként magas, robosztus küllemét elsősorban itt kell keresni a Mercedes-Benz GLB 180d DCT-nek.

Mint ahogyan említettük feljebb, a klasszikus, kategóriára jellemző kialakítás tálalása legjobban oldalnézetből tükröződik. A három, nagyjából egyenlő részre osztott oldalablaküveg-felület optimális övvonalakkal adja meg az alaphangulatot, erősítve, hogy minden bizonnyal az utazás kitűnő lehet a kilátást előtérbe helyezve. A sárvédőívek terepes jelleggel erősítettek, a műanyagok nem bántó módon lettek odabiggyesztve. Itt is érződik szinte instant a robosztusság, strapabíróság.

Ami ugyebár nem másodlagos egy családi szabadidőautónál. Gondoljunk csak arra, hogy bármikor előadódhat, hogy kavicsos, saras földútszakaszra tévedünk, ahol nem mindegy, hogy mennyire ellenállóak a kaszni szélei a felverődésekkel szemben. Vagy ha épp kutyákkal utazunk, így jelentősen redukálható a nem kívánt karmolásnyomok megjelenése, amelyek elkerülhetetlenek a szállítás során.

Helyén a dizájn

Mostanában a leszűkített, vékonyabb rajzolatú zárófény-búrák jellemzőek a Mercedes modelljeire, így nem meglepő módon jelen tesztalanyunknál, a Mercedes-Benz GLB 180d DCT is ezt a trendet lehet felfedezni. Ugyanakkor a karakterisztikára egyáltalán nincs ez sem befolyással, maximum pozitív irányba viszi az egész összképet, amelyet az autó lényegisége ad. A hátsó, ötödik ajtó vaskos, könnyedén nyitható, és még könnyebben pakolható a raktér is.

565-től 1800 literig számolhatunk a csomagtartó méretezésével. Ehhez nyilván befolyásoló tényezőként járul a hátsó két ülés fel- illetve lehajtása, ahogyan minden esetben; akár teljes utaslétszámmal is kellemes mennyiségű csomagot vihetünk magunkkal az utazásra.

Enteriőr: prémium, komfort

Minőségi anyaghasználattal, szép részletekkel domborít az utastér, hangsúlyozva azért, hogy a GL-osztály „majdnem” belépő megoldásáról beszélünk. Viszont az is tény, hogy egetrengető kontrasztok nem nagyon vannak már a belépő, kevésbé beléő szintek közt – gondlunk itt például a GLA/GLB/GLC verziókra, de ez nem is baj. Ráadásul fel lehet úgy konfigurálni akár egy tényleges, az egész Mercedes-modellpalettánál belépő szintet jelentő A-osztályt is úgy, hogy magasabb kategóriákat idézzen instant.

Tradicionálisan megkapjuk az enteriőrben a kerek légbeömlőket, egyből 3 darabot, a LED LCD infotainmentet, beleértve az óracsoportot is, valamint a háromküllős kormánykereket. Az automataváltó a bajuszkapcsoló-részen kapott helyett jobbkéz felől, míg a kormányoszlopról irányítható funkciókat a bal oldali bajuszkapcsolóval kelthetjük életre (irányjelzés, világítás).

Komfortos, hosszában és szélességében is tökéletesen tartó ülésekkel lett felszerelve tesztelt Mercedes-Benz GLB 180d DCT modellünk. Ahogyan az első sor, úgy a középső is tökéletes ergonómiával bír, az ISOFIX-ek elmaradhatatlanok, és teljesértékűek mind – három felnőtt gond és kompromisszum nélkül utazhat itt. A hátsó, 2 férőhelyes üléssor alapvetően lábtérben korlátoz, de a sínen mozgatható soroknak köszönhetően minden messzemenően testreszabható.

Remek dízellel. Csakis gazdaságosan, nyomatékkal, jó teljesítménnyel!

180d, de a hajtásláncba épített sornégyes turbódízel motor 1950 köbcentis. A maximális teljesítmény 116 lóerő, ez 3400 RPM-től áll rendelkezésre, míg a 280 Newtonméteres forgatónyomaték-plafon 1200 RPM-től érkezik, és kitart 2600-ig. A motor – annak ellenére, hogy nem túl nagy a teljesítmény – zseniálisan képes mozgatni a mindössze 1580 kilogramm tömegű kocsiszekrényt, a menettulajdonságok is meglepően jók. A nullszázas sprint megtételéhez 2 személlyel 10.5, míg 5 személlyel 11.1 másodpercre volt szükség.

S ami a cikkben leírtak mellett kiemelkedően fontos továbbá, az a fenntarthatóság, a fogyasztás. Ebben is zseniális a Mercedes-Benz GLB 180d DCT, ugyanis átlagosan 5.2 liter per száz kilométerre hoztuk ki az értékeket, vegyes használattal. Országúti környezetben 4.2, városban pedig 5.8 literes értékek születtek.

Mennyibe kerül mindez?

Végezetül pedig nézzük az árazást, ami szintén igen releváns egy nagycsaládosoknak irányozott autó esetében: a Mercedes-Benz GLB 180d DCT induló ára kedvezményekkel 10 millió forint körül mozog, a plafon pedig nagyjából 16 millió forint.

Mercedes-Benz GLB 180d 8G-DCT specifikációk (2021)

Motor

Motortípus: soros négyhengeres dízelmotor turbóval

Lökettérfogat: 1950 cm³

Maximális teljesítmény: 116 LE @ 3400-4400 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 280 Nm @ 1200-2600 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4634 mm

Szélesség: 1834 mm

Magasság: 1658 mm

Tengelytáv: 2829 mm

Első gumik mérete: 215/60 R18

Hátsó gumik mérete: 215/60 R18

Tömeg, üresen: 1580 kg

Megengedett össztömeg: 2195 kg

Csomagtartó mérete: 565 liter – 1800 liter

Üzemanyagtartály mérete: 52 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 188 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.3 s (gyári), 10.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.8 l/100 km

Országúti: 4.2 l/100 km

Vegyes: 5.2 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.7 l/100km

Országúti: 4.4 l/100km

Vegyes: 4.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 128 g/km

Bővebb információ a Mercedes-Benz hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer Hungary

Utómunka hardver: Acer