Remek ár-érték aránnyal, kitűnő anyagminőséggel, gazdaságos üzemeltetéssel kecsegtet a Mercedes-Benz GLB 180d DCT. Vajon egyben van minden ahhoz, hogy egy, akár 7 tagú család megtalálja számításait? Teszteltük.
Dunát lehet rekeszteni a nagycsaládosokat célzó ajánlatokból, úgyhogy nem kifejezetten egyszerű feladat kiválasztani a legmegfelelőbb alternatívát. Persze ilyenkor mindig kifejtjük, hogy az igazi nagycsaládos megoldás a kisbusz, de az is biztos, hogy sokan idegenkednek a kategória paramétereitől.
Nos, azoknak, akik maradnának a hagyományosabb autó-megközelítéseknél, a kombi jellegnél, a hétköznapokban egyszerűbbnek tartott használatnál, bátran ajánlható megoldást jelenthet a Mercedes-Benz GLB 180d DCT. Elsősorban azért, mert Mercedes, ami még a mai MB-modellek esetén is meghatározó; másrészt azért, mert az ár-érték arány zseniális. Úgy, hogy prémiummárkáról beszélünk, és úgy, hogy remek fenntartási költségeket hordoz magában ez az irány.
Folytatja a tradíciókat
Küllem tekintetében a Mercedes-Benz GLB 180d DCT hagyományos SUV, hagyományos crossover. Jók a formák, jellemzően a Mercedesre, inkább a konzervatív vonalvezetés jelenik meg itt is, amolyan terepjárós jelleggel. Vagy lehetne inkább egy felpumpált kombi is, kinek mi a megfelelőbb – elég az hozzá, hogy kívülről (főleg oldalról) szemlélve márisn szembetűnnek az otpimális paraméterek, méretek.
A frontrész hordoz minden Mercedes-jellegzetességet: a hangsúlyos, krómberakásokkal tűzdelt maszk, rajta az emblémával, valamint a kissé felfelé ívelő vonalvezetést kapott fényszórók is kellemessé teszik az összképet. Sportos beömlőnyílások két oldalt alul – kipipálva, az AMG pakkos verziók nyilván itt (is) erősebben domborítanak. Az orr-rész egyébként magas, robosztus küllemét elsősorban itt kell keresni a Mercedes-Benz GLB 180d DCT-nek.
Mint ahogyan említettük feljebb, a klasszikus, kategóriára jellemző kialakítás tálalása legjobban oldalnézetből tükröződik. A három, nagyjából egyenlő részre osztott oldalablaküveg-felület optimális övvonalakkal adja meg az alaphangulatot, erősítve, hogy minden bizonnyal az utazás kitűnő lehet a kilátást előtérbe helyezve. A sárvédőívek terepes jelleggel erősítettek, a műanyagok nem bántó módon lettek odabiggyesztve. Itt is érződik szinte instant a robosztusság, strapabíróság.
Ami ugyebár nem másodlagos egy családi szabadidőautónál. Gondoljunk csak arra, hogy bármikor előadódhat, hogy kavicsos, saras földútszakaszra tévedünk, ahol nem mindegy, hogy mennyire ellenállóak a kaszni szélei a felverődésekkel szemben. Vagy ha épp kutyákkal utazunk, így jelentősen redukálható a nem kívánt karmolásnyomok megjelenése, amelyek elkerülhetetlenek a szállítás során.
Helyén a dizájn
Mostanában a leszűkített, vékonyabb rajzolatú zárófény-búrák jellemzőek a Mercedes modelljeire, így nem meglepő módon jelen tesztalanyunknál, a Mercedes-Benz GLB 180d DCT is ezt a trendet lehet felfedezni. Ugyanakkor a karakterisztikára egyáltalán nincs ez sem befolyással, maximum pozitív irányba viszi az egész összképet, amelyet az autó lényegisége ad. A hátsó, ötödik ajtó vaskos, könnyedén nyitható, és még könnyebben pakolható a raktér is.
565-től 1800 literig számolhatunk a csomagtartó méretezésével. Ehhez nyilván befolyásoló tényezőként járul a hátsó két ülés fel- illetve lehajtása, ahogyan minden esetben; akár teljes utaslétszámmal is kellemes mennyiségű csomagot vihetünk magunkkal az utazásra.
Enteriőr: prémium, komfort
Minőségi anyaghasználattal, szép részletekkel domborít az utastér, hangsúlyozva azért, hogy a GL-osztály „majdnem” belépő megoldásáról beszélünk. Viszont az is tény, hogy egetrengető kontrasztok nem nagyon vannak már a belépő, kevésbé beléő szintek közt – gondlunk itt például a GLA/GLB/GLC verziókra, de ez nem is baj. Ráadásul fel lehet úgy konfigurálni akár egy tényleges, az egész Mercedes-modellpalettánál belépő szintet jelentő A-osztályt is úgy, hogy magasabb kategóriákat idézzen instant.
Tradicionálisan megkapjuk az enteriőrben a kerek légbeömlőket, egyből 3 darabot, a LED LCD infotainmentet, beleértve az óracsoportot is, valamint a háromküllős kormánykereket. Az automataváltó a bajuszkapcsoló-részen kapott helyett jobbkéz felől, míg a kormányoszlopról irányítható funkciókat a bal oldali bajuszkapcsolóval kelthetjük életre (irányjelzés, világítás).
Komfortos, hosszában és szélességében is tökéletesen tartó ülésekkel lett felszerelve tesztelt Mercedes-Benz GLB 180d DCT modellünk. Ahogyan az első sor, úgy a középső is tökéletes ergonómiával bír, az ISOFIX-ek elmaradhatatlanok, és teljesértékűek mind – három felnőtt gond és kompromisszum nélkül utazhat itt. A hátsó, 2 férőhelyes üléssor alapvetően lábtérben korlátoz, de a sínen mozgatható soroknak köszönhetően minden messzemenően testreszabható.
Remek dízellel. Csakis gazdaságosan, nyomatékkal, jó teljesítménnyel!
180d, de a hajtásláncba épített sornégyes turbódízel motor 1950 köbcentis. A maximális teljesítmény 116 lóerő, ez 3400 RPM-től áll rendelkezésre, míg a 280 Newtonméteres forgatónyomaték-plafon 1200 RPM-től érkezik, és kitart 2600-ig. A motor – annak ellenére, hogy nem túl nagy a teljesítmény – zseniálisan képes mozgatni a mindössze 1580 kilogramm tömegű kocsiszekrényt, a menettulajdonságok is meglepően jók. A nullszázas sprint megtételéhez 2 személlyel 10.5, míg 5 személlyel 11.1 másodpercre volt szükség.
S ami a cikkben leírtak mellett kiemelkedően fontos továbbá, az a fenntarthatóság, a fogyasztás. Ebben is zseniális a Mercedes-Benz GLB 180d DCT, ugyanis átlagosan 5.2 liter per száz kilométerre hoztuk ki az értékeket, vegyes használattal. Országúti környezetben 4.2, városban pedig 5.8 literes értékek születtek.
Mennyibe kerül mindez?
Végezetül pedig nézzük az árazást, ami szintén igen releváns egy nagycsaládosoknak irányozott autó esetében: a Mercedes-Benz GLB 180d DCT induló ára kedvezményekkel 10 millió forint körül mozog, a plafon pedig nagyjából 16 millió forint.
Mercedes-Benz GLB 180d 8G-DCT specifikációk (2021)
Motor
Motortípus: soros négyhengeres dízelmotor turbóval
Lökettérfogat: 1950 cm³
Maximális teljesítmény: 116 LE @ 3400-4400 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 280 Nm @ 1200-2600 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4634 mm
Szélesség: 1834 mm
Magasság: 1658 mm
Tengelytáv: 2829 mm
Első gumik mérete: 215/60 R18
Hátsó gumik mérete: 215/60 R18
Tömeg, üresen: 1580 kg
Megengedett össztömeg: 2195 kg
Csomagtartó mérete: 565 liter – 1800 liter
Üzemanyagtartály mérete: 52 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 188 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.3 s (gyári), 10.5 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 5.8 l/100 km
Országúti: 4.2 l/100 km
Vegyes: 5.2 l/100km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.7 l/100km
Országúti: 4.4 l/100km
Vegyes: 4.9 l/100km
CO2 kibocsátás: 128 g/km
Bővebb információ a Mercedes-Benz hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
Fotó: Autóaddikt.hu
Együttműködő partnereink: Acer Hungary
Utómunka hardver: Acer