Izgalmas kategória a PHEV-ek világa: tisztán elektromos hatótáv, zöld rendszám, praktikum az alapvető jellemzők. A MG EHS vajon tudta hozni az elvárásokat tesztünk során? Nézzük a részleteket!
Érdemes újból tisztázni: az MG nem kínai márka. Az MG egy nagy presztízsű brit brand, közel 100 éves múlttal. Egyébként ha az előzményeket is hozzávetjük, akkor jövőre lesz meg az évszázados kor, ugyanis 1924-től 1930-ig (amikor az MG véglegesedett) működött a cég más elnevezéssel. Távol-keleti vonatkozás nyilván van, hiszen kínai tulajdonban van jelenleg az MG, de ha például a Volvo-t nézzük, nagyjából ugyanez a helyzet, és nem von le semmit a végeredmény értékéből. Ráadásul a sztereotip megközelítéseket is érdemes elhagyni.
Főként, ha olyan termék kerül terítékre, mint jelen tesztünk alanya, az MG EHS. Leginkább azt vizsgáltuk, hogy a jelenlegi autópiaci árak tekintetében mennyire teljesített pozitívan – vagy akár negatívan főként ár-érték arány tekintetében ez a modell. Rögvest el is áruljuk, hogy a tesztelt Luxury felszereltségű verzió listaára 16.5 millió forint, tokkal-vonóval. S ezért az árért masszív felszereltséget és remek minőséget kapunk.
Klasszikus SUV-vonalak
Ismerős lehet az MG EHS formaviléga, nem márkán belül, hanem úgy globálisan. Főként a japán autógyártás dizájnelemei köszönnek vissza, azokból sem a legfrissebbek, de ez nem probléma. Egy SUV mindig SUV marad, a jól bevált recept alkalmazása bőségesen elegendő ahhoz, hogy elnyerje egy adott modell a vásárlók tetszését.
Ízléses vonalvezetést kapott az MG EHS front-része, domináns a krómfelületek alkalmazása. Ennek megfelelően a hűtőmaszkot díszcsík öleli körbe, amey egészen a lámpabúrákig nyúlik el, viszont a ködlámpafészkeknél is visszaköszön tönn ízben ez a stíluselem. A kinézet megfelelően morcos és sportos egyben – ha már SUV, ugyebár.
Oldalnézetből ismét visszaköszön a klasszikus formaiság, az enelt hasmagasság is látszk instant, és az is, hogy a kerékátmérők lehetnének némileg terjedelmesebbek. Fura optikai csalódás ez, hiszen gyárilag 18 colos keréktárcsákat kap az autó, ez az egyetlen, amit konfigurálni lehet hozzá.
Mindenhol jelen van a sportosság
Szintén sportos, és remekül harmonizál a többi dizájnelemmel az MG EHS far-része, s bár használtak több felületen is műanyag megoldásokat, nem túlzók, nincs olcsó hatás-érzet. Sőt, diffúzor-jelleg is van, amely szintén illusztris tálalást kölcsönöz a kétoldali króm kipufogóaljzatoknak.
Tesztautónk tetszetős színvilágú bőrkárpitozást kapott, melynek köszönhetően már-már prémiumérzetet kaptunk az utastérbe való beszálláskor. Az első ülések komfortosak, megfelelő ergonómiájuk ténylegesen garancia arra, hogy hosszabb távok megtétele után is fitten, könnyedén pattanjunk ki az MG EHS volánja mögül. Az ülőlapok hossza és szélessége átlagos, a felületek megfelelő, közepes keménységűek. A hátlapok szintén optimálisak, jól tartanak, és messzemenően megfelelnek a kényelmes utazás kívánalmainak.
Hátul is megfelelő a rendelkezésre álló tér és hely, két felnőtt kompromisszumok nélkül utazhat az MG EHS-ben, úgy, hogy a váll- és térdterekre sem kell nagyon odafigyelni, még akkor sem, ha az első ülések állása az átlagnál hosszabb. Rekeszek, fiókok, zsebek segítik tovább a praktikum kimaxolását, az autó remekül pakolható, nyaraláshoz, kiránduláshoz ténylegesen ideális.
Jól értelmezhető és átlátható infotainmentet kapott az MG EHS, ugyanakkor a központi LCD érintőpanel nem kifejezetten reszponzív, néha többszöri próbálkozás után hajlandó csak egy-egy adott menüpont funkció életre kelni. A hangrendszer jó, megfelelő equalizer finomhangolás után meglepően jó hangzást lehet előcsalogatni a hangszórókból, az USB- illetve Bluetooth kapcsolódás is szimpla külső eszközzel.
Az MG Pilot névre keresztelt vezetéstámogató rendszer kellő pontossággal avatkozik közbe, amikor szükséges; ez alapvetően a sávelhagyásra figyelmeztető automatika, amely képes enyhén visszakormányozni a megfelelő ív tartásához. Jó kiegészítő és hasznos is, s természetesen bármikor kikapcsolható, ha épp nem lenne szükség rá.
Rendkívül gazdaságos az MG EHS PHEV hajtáslánca
Plug-in hybrid hajtáslánc található az MG EHS-ben. Ez azt jelenti, hogy az autó tölthető konnektorból, illetve oszlopról is, Type2 csatlakozással. Tesztjeink során otthon, napelemes hálózatról oldottuk meg az egyébként 16.6 kWh-s akkumulátor töltését, a mellékelt 10A-s töltő segítségével. A töltés maximuma közel 2 kW/óra valós időben, tehát a nullára lemerült akku feltöltése így hozzávetőlegesen 8 órát vett igénybe. 16A-s töltővel nyilván dinamikusabb a végeredmény elérése, 2.7 kW áll rendelkezésre óránként, a töltési idő ezáltal 6.5 óra alatt ment végbe.
Gyárilag 52 kilométer tisztán elektromos hatótávot ígér a gyártó az MG EHS esetében. Ezt az értéket bőven hozta a tesztautó, óvatos becslésekkel kitolható ez tényéegesen 62-65 kilométerig is. Városi-elővárosi közlekedésnél, tisztán elektromos hajtással duplázni is lehet a range-et, tehát van, amikor 1 kilométer visszaszámolásánál 2 kilométer volt a ténylegesen megtett táv.
Ráadásul a PHEV-eknél is aranyszabály, hogy érdemes csepptöltésen hagyni a rendszert, miután az 100 százalékra feltöltődött. Ilyenkor bár a tényleges range érték nem változik – esetünkben maradt az 52 kilométer – de érezhetően jobban kiautózhatóvá válik az akkumulátor-kapacitás, és ezáltal méginkább optimalizálható a fogyasztás.
Jól optimalizálható fogyasztás
Akár 1.8 liter/100 kilométer – hirdeti az MG reklámanyaga, sőt, a tesztautón is szerepelt a szöveg matrica formájában. Nem túlzó az állítás, hiszen ha 100 kilométerből 52-60 kilométert meg tudunk tenni az MG EHS-szel tisztán, majd a maradék 35-40 kilométert hibrid módban, kifogástalanul redukálható a fosszilis üzemanyag-fogyasztás. Tesztjeink során 1.2-2.6 literes fogyasztást rögzítettünk, permanens akkumulátor-visszatöltéssel naponta akár többször is. A hatótáv így borítékolhatóan kitűnő lesz, azzal együtt, hogy az üzemanyagtank kapacitása mindössze 37 liter. Amennyiben EV módban közlekedünk, úgy a fogyasztás 14-21 kWh. Fontos megjegyeznünk, hogy a mindenkori fogyasztási értékeket nagyban befolyásolja a vezetési stílus és környezet, bár ezzel jelen esetben sem írunk újdonságot.
Összteljesítmény tekintetében 258 lóerőt tud az MG EHS, ebből 119 kW 5500 RPM-en az 1.5 T-GDI benzinmotoré, illetve 90 kW a villanymotoré. 230, illetve 250 Newtonméter nyomaték is rendelkezésre áll, tisztán elektromos módban instant rendelkezésre is áll a gázpedál lenyomása után. A gyári 16.9 másodperc 0-100 sprint érték is megdönthető tisztán elektromos módban, méréseink szerint 6.3 másodperc is elegendőnek bizonyult ehhez. Nyilván hibrid módban más ez az érték is, a gyári mérés is FHEV módban született.
2023 MG EHS Plug-in Hybrid specifikációk
Motor
Motortípus: PHEV hajtás, benzinmotor+villanymotor
Lökettérfogat: 1497 cm³
Maximális rendszerteljesítmény: 258 LE
Benzinmotor: 119 kW @ 5500 ford./perc
Villanymotor: 90 kW
Maximális PHEV rendszer forgatónyomaték: 480 Nm
Benzinmotor: 250 Nm @ 1700-4300 ford./perc
Villanymotor: 230 Nm @ 500-3700 ford./perc
Erőátvitel: 10 fokozatú automataváltó
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4574 mm
Szélesség: 1876 mm
Magasság: 1685 mm
Tengelytáv: 2720 mm
Első gumik mérete: 235/50 R18
Hátsó gumik mérete: 235/50 R18
Tömeg, üresen: 1737 kg
Megengedett össztömeg: 2196 kg
Csomagtartó mérete: 448 liter
Üzemanyagtartály mérete: 37 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 190 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.9 s (gyári), 6.3 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 1.2-2.6 l/100 km
Országúti: 1.2-2.6 l/100 km
Vegyes: 1.2-2.6 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 1.8 l/100km
Országúti: 1.8 l/100km
Vegyes: 1.8 l/100km
CO2 kibocsátás: 43 g/km
Bővebb információ a MG magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: Autoaddikt Facebook oldal