Egészen 1924-ig nyúlik vissza a brit márka története, és kevés olyan brand létezik a gépjárműiparban, amelynek olyan kacifántos és szerteágazó történelme lenne, mint az MG-nek. Mára kínai kézben leledzik a brand, ám ez közel sem kell, hogy bármiféle esetleges ellenérzést váltson ki például a minőséggel, vagy épp a technológiai kivitelezéssel kapcsolatosan. Teszteltük az MG ZS 1.5 VTI-Tech modellt, Comfort+ felszereltséggel.
Az MG ZS korábban egy hagyományos értelemben vett személyautó volt, mára azonban alkalmazkodva a piaci igényekhez – ,mini SUV-vé avanzsált. Hogy ez jó-e, vagy nem, ízlés kérdése, de az biztos, hogy aki kedveli ezt a szegmenst, ráadásul kényes a pénztárcájára, ugyanakkor jó minőségű terméket keres, az mindenképp fontolóra veheti az MG ZS beszerzését. Az alapár nem éri el a 7 millió forintot, tehát ez mindenképp egy szimpatikus részlet lehet.
Formavilág távol-keleti módra?
Az MG ZS 1.5 VTI-Tech dizájnja tipikusan hordozza az ázsiai szellemiséget (az ízlésvilág is benne van azért erősen). Akármelyik irányból mistrálva az autót, folyamatos déja vu lesz rajtunk úrrá. Az orra? Legyen Mazda CX-3. Az oldala? Legyen Opel Crossland. A hátulja? Jó lesz az Ford EcoSport-nak. Persze az is lehet, hogy a 3D tervezésnék a Maya ugyanazt a template-et kapja majd’ minden jelenkori autó külalakjának tervezése esetében, vagy az AI egykaptafás megvalósításokat alkalmaz. Ki tudja.
Elölről tehát ismerős az MG ZS 1.5 VTI-Tech, húzott vonalú lámpatestek, modern hűtőmaszk, hangsúlyos MG-biléta, formaiságban összepasszoló légbeömlők, rostélyok alkotnak kellemes látvány-komfortérzetet.
Oldalról már egy kicsit összekuszálódik a kép, uhyanis az MG ZS 1.5 VTI-Tech több, mint 1.6 méteres magassága tekintetében hosszúkás küllemet ad, keskeny oldalablakokkal, viszonylag magasra tett övvonalakkal, ugyanakkor arányában eltalált C oszloppal. A magasság végett a 17-es kerekek apróbak tűnnek, ezen dob egy keveset az offroad-os műanyag szegélykialakítás a sárvédőíveknél, és vastagítja a küszöbök alatti a részeket.
Hátulról is pofás az MG ZS 1.5 VTI-Tech, teljesen modern arculat köszön vissza itt is, a lámpabúrák jól passzolnak a hátlemez kialakításába. Az MG embléma itt, mint a Volkswagenek-nél, benyomásra hajlik ki, és a csomagtérajtó nyitását könnyedén megoldhatjuk vele. Ráadásként még ál-kipufogóvégeket is kapunk, mindkét oldalra, krómosat.
Kellemes részletek az MG ZS belterében
Jó minőségű anyagokból épül fel az MG ZS 1.5 VTI-Tech enteriőrje. Bőrbevonat a kormányon, a cockpiten; az üléseken szintén, melyek kimondottan kényelmesek, jól tartanak, optimális ülő- és hátfelületekkel rendelkeznek. Mivel magas építésű a ZS, ezért a kilátás is jó, az A oszlopok méretezése is el lett találva, az oldaltükrök megfelelő beállítással teljes mértékben élhetők.
Átlátható műszeregység, jól elhelyezett gombok segítik a vezető dolgát az MG ZS 1.5 VTI-Tech-ben. Bár az LCD alapú óracsooort fényereje gyengécske, főként direkt napsütésben, ezzel együtt megfelel a kívánalmaknak és teljesíti alapfeladatát.
Korrekt tengelytávja miatt az autóban kényelmes a hátsó üléssoron utazni. Mivel nem, túl széles a ZS, ezért leginkább két felnőtt utassal érdemes itt kalkulálni, a vállterek ugyanis korlátozottak – nem úgy, mint a lábterek, térdterek és a fejtér.
Viszonylag jól simítja a magyar utak kátyúit az MG ZS 1.5 VTI-Tech futóműve, a kanyarstabilitás is megfelelő, bár az alulkormányozottság orrnehéz viselkedésre vall, valamint a magas felépítés sem tesz jót e téren. Hirtelen kornánymozdulatokra intenzív billegés a válasz, úgyhogy pályaautózásra annyira nem alkalmas ez a modell, mint a korai MG-roadsterek. Ez persze csak vicces megközelítés, be vegye senki komolyan.
Visszarepít az időben, de ez távolról sem probléma
1.5 literes, sornégyes, 16 szelepes benzines szívómotor került beépítésre az MG ZS 1.5 VTI-Tech-be. Az egység 106 lóerőt ad le 6000-as maximum fordulatszámon, míg a nyomatékcsúcs 141 Newtonméter 4400-as fordulaton.
A motor viselkedése teljes mértékben olyan, mint amikor a 2000-es éve hajnalán megjelentek az 1.6-os, később 1.4-es szívómotorok, és tudtak 100 lóerő környékén teljesíteni (például a Rocer 25-nél is volt ilyen opció, csak hogy házon belül maradjunk). Mára nyilván ez a teljesítmény már nem hat akkora elánnal az érzékekre, sőt, az akkorihoz képest masszív súly-lóerő aránynak (is) köszönhetően lomhának is tűnik a menetdinamika. Mivel kisköbcentis szívómotorról van szó, nem árt, ha fordulaton tartjuk a dolgokat, s a társított ötsebességes manuális váltó megfelelő, jól hangolt fokozatait választjuk meg optimálisan az adott menetkörülményhez. Ha mindezekre odafigyelünk, teljesen jól autózható élményt kapunk.
Gazdaságosan autózható
Fogyasztás kapcsán sem volt kivtetnivaló, sikerölt vegyes használattal megmaradni 6-6.5 liter/100 kilométer környékén, ami egy szimpatikus eredményt jelentett a tesztek során. Ez az átlag valószínűleg lejjebb is faragható, ha többet autózunk országúto környezetben, 90-es átlagtempóval.
2023 MG ZS 1.5 VTI-Tech specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres szívó benzinmotor
Lökettérfogat: 1498 cm³
Maximális teljesítmény: 106 LE @ 6000 ford./perc, 100 kW
Maximális forgatónyomaték: 141 Nm @ 4500 ford./perc
Erőátvitel: ftonthajtás, 5 sebességes manuális kéziváltó
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4323 mm
Szélesség: 1809 mm
Magasság: 1653 mm
Tengelytáv: 2670 mm
Tömeg, üresen: 1259 kg
Megengedett össztömeg: 1722 kg
Csomagtartó mérete: 448 liter, 1375 literig bővíthető a hátsó üléstámlák előrehajtásával
Üzemanyagtartály mérete: 46 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 173 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.2 s (gyári), 12.1 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 6.9 l/100 km
Országúti: 5.1-5.8 l/100 km
Vegyes: 6.0-6.5 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: N/A l/100km
Országúti: N/A l/100km
Vegyes: 6.6-7.2 l/100km
CO2 kibocsátás: 149-163 g/km
Bővebb információ az MG magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal