Főoldal Autóteszt Mini MINI Cooper S Seven Edition – hagyományőrzés felsőfokon

[TESZT] MINI Cooper S Seven Edition – hagyományőrzés felsőfokon

A MINI mindig is értett ahhoz, hogy korrekt módon felvezetett tálalással prezentálja modelljeit a célcsoport számára. Kiváltképp, ha valamihez (például életesemény) kapcsolható limited edition-nel kell jelentkezni, vagy bármivel, ami még egyedibbé teszi az amúgy is különcködő szerepjátékost. A teszten nálunk járt MINI Cooper S Seven Edition pont ilyen.

Aki képben van a MINI jelenlegi portfóliójával, az tudja jól, hogy se szeri, se száma a palettán fellelhető konfigurálási lehetőségeknek, exkluzív modelleknek. Van ezek közt három- illetve ötajtós, sportosra csiszolt, de van olyan is, amelyet kifejezetten túrázásra, szabadidő-eltöltéshez javallanak, dupla hátsó ajtóval – és még sorolhatnánk napestig.

A MINI Cooper S Seven Edition 5 ajtós kasznival érkezett szerkesztőségünkhöz, közel 200 lóerős benzines erőforrással. A Seven Edition utalás az 1959-ben piacra dobott Austin Seven-re, amely tulajdonképp tekinthető egyfajta ősanyának vagy ősapának (kinek mi), itt jönnek képbe a dekorációs csíkok a motortérfedélen, valamint a Melting Silver részletek is fókuszba kerülnek. Az egyedi fényezés szintén remekbeszabott opciója a MINI Cooper S Seven Edition-nek, a kikevert színtónus kimondottan tetszetős, és még egyedibbé varázsolja a megjelenési faktort.

Minden tekintetben különleges

17 colos felnijeivel szintén vonzza magára a figyelmet nem kicsiny mértékben a MINI Cooper S Seven Edition, ezáltal a kocsiszekrény konkrétan még apróbbnak hat, de a sportos aspektust jól sugallja, amire nyilván szüksége is van annak a vásárlónak, aki emellett teszi le a voksát.

Találunk légbeömlőt is a motorháztetőn, bár azt ildomos tudnunk, hogy e bevágásnak az égvilágon semmi gyakorlati jelentősége nincsen, pusztán optikai elem. Annak viszont tökély, s unalomig ismételve bár, de ismét visszakanyarodunk ezzel a részelemmel a MINI Cooper S Seven Edition sportosságához; tény, hogy kell a korrekt tálalás és összkép. Elvégre a MINI-től ezt kötelező elvárni.

Nincs még egy olyan autó a jelenlegi felhozatalban – s itt most globális területen kell gondolkodnunk – amely ekkora felületen és környezetben ekkora élményfaktort és vizuális orgiát képes nyújtani. A MINI tehát hamisítatlan élményautó, a MINI Cooper S Seven Edition pedig rátesz egy lapáttal. Ahogy feljebb írtuk, véleményünk szerint a klasszikus MINI-behatás a háromajtósokra koncentrálódik, az ötajtósok valahogy erőltetettebbek, bár ízlések és pofonok különbözők.

Szabadidő- és élményautó egyben

No és az igények a praktikumra: bár a MINI Cooper S Seven Edition 5 ajtós, a hátsó férőhely korlátozott erősen, köszönhetően a visszafogottnak számító, 2567 milliméteres tengelytávnak. Ami ugyan combosabb, mint amit a hagyományos MINI-kialakítás nyújt, de a lábtér minimális az itt helyet foglaló maximum 2 utas számára.

Ha átlagos testalkatú, 180 centiméter magasságú sofőrrel és első ülésben ülő utassal számolunk, bizony rettentő kevés hely marad a hátul utazó delikvensek számára – persze köthet kompromisszumot a vezető és az anyósülésen ülő utas is; az egyébként kényelmes és ergonomikus ülések előbbre tolásával viszont a térdtér szűkül le a középkonzol elhelyezkedése miatt. Bár a MINI Cooper S Seven Edition szélessége 1727 milliméter, jelentős korlátokat szab e téren is a komfort tekintetében.

Kárpótol mindenért a küllem optimális párhuzama az enteriőrrel: a beltér imádnivaló szintén, a vastag, ugyanakkor kellemes fogású kormánykerék nagy kedvenc, nem beszélve a középre helyezett hatalmas kör alakú kijelzőről (itt ismét tradíciókhoz nyúl vissza a gyártó – ki ne emlékezne az ős MINI-k kilométerórájára?

Korábban 170 lóerős volt az egyik legizmosabb MINI-négyhengeres, a közelmúltban elkövetett facelift és megújulás már 192 lóerőre duzzasztotta a BMW által szállított 20i teljesítményét – igaz, létezik 231 lovas verzió is (John Cooper Works modellek).

Tesztautónkban tehát a 192 lóerős turbós benzinmotor tette a dolgát, a legnagyobb teljesítmény leadása a 4700-6000 közti tartományban érkezik, míg a 280 Newtonméteres csúcsnyomaték pedig 1250 és 4750 közt domborít.

Mindehhez a már jól ismert 6 sebességes Steptronic automata társítja hathatóságát, méréseink szerint (Sport Mode) 6.7 másodperc kellett a MINI Cooper S Seven Edition-nek a 0-ról 100-as sprint meglépéséhez.

Mindent megkapunk ahhoz, hogy az érzet sportosnak hasson

Ismét mosolyra szaladt a szánk a „maximális gokart érzés” kiíráson a sportmód kapcsolásánál, és valóban: akár 300 Newtonméter overcharge is kihozható a hajtásláncból, eszelős gyorsulásérzetet produkálva. Kihangsúlyozzuk: pedig ez még nem a 231 LE-s JCW!

Hasonlóan a nagyobb teljesítményű testvérekhez, a MINI Cooper S Seven Edition középre helyezett duplacsöves kipufogója is produkál durrogást nagyobb gázfröccsök után, vagy épp masszív visszaváltásoknál. Ez az egyik olyan ismertetőjegye a dinamikusabb szellemiséget sugárzó MINI modelleknek, ami miatt még különlegesebb lesz a megjelenés, s maga az egész körítés.

Amennyiben rászánjuk magunkat, hogy nem fogjuk vissza magunkat a gázpedál kezelését illetően, a fogyasztás (Sport Mode) felugorhat akár 10.3 literre is 100 kilométerre átlagolva (város). Visszafogottabb tempót diktálva hozható a gyár által előirányzott 4.8 liter/100 kilométer (országút), végül vegyesben 7.1 literrel zártunk, átlagos vezetési stílussal.

2016 MINI Cooper S Seven Edition specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 192 LE @ 4700-6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 280 Nm @ 1250-4500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4005 mm

Szélesség: 1727 mm

Magasság: 1425 mm

Tengelytáv: 2567 mm

Első gumik mérete: 205/45 R17

Hátsó gumik mérete: 205/45 R17

Tömeg, üresen: 1230 kg

Megengedett össztömeg: 1755 kg

Csomagtartó mérete: 278 liter, 941 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 40 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 232 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.9 s (gyári), 6.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.7 l/100km

Országúti: 4.8 l/100km

Vegyes: 5.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 136 g/km

Bővebb információ a MINI magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS