Igazi, hamisítatlan gokart élményt ad a MINI John Cooper Works. Valójában tényleg azt adja, amit a profilválasztó üzenete ígér, ha sportos módozatot választunk autózásunkhoz: tudvalévő, hogy a jelenkori MINI-modellek egyik húzómondata ez, de hát egy kisebb lökettérfogatú gázolajostól például nyilván nem várhat az ember csodákat.
Jó, jó, a futómű hangolása, a kormány visszajelzése, reakcióideje megváltozik, direktebben autózzuk ki a teljesítményt még a legvisszafogottabb esetekben is. Viszont a MINI John Cooper Works más, igazándiból ezzel a modellel kellene definiálni a valódi MINI élményt.
No de menjünk ennyire a dolgok elébe, mint ahogyan olvasóink megszokhatták, autótesztjeink tematikusan épülnek fel – intró, külső, belső, hajtáslánc, konklúzió. Folytassuk is eme szellemiség jegyében, mondjuk a hosszabbra nyúlt bevezető után a küllem taglalásával.
Kicsiben nagy, nagyban kicsi
Összetéveszthetetlenül MINI: haragos tekintet, melyhez nagyban hozzájárul a légbeömlők kialakítása és elhelyezése a front részeken, a magabiztos fazonírozás, némi króm. S annak érdekében, nehogy összekeverjük holmi mezei kompakttal, még akár házon belül is, ott a John Cooper Works biléta is, az egyébként igen figyelemfelkeltő és hangsúlyos hűtőmaszk jobb felső szegletében.
Egyedi, tradicionális stílusjegyeket ötvöző enteriőrrel büszkélkedhet a a MINI John Cooper Works. Hűen a gyökerekhez, a műszerfal leginkább kihangsúlyozott része az arányokhoz képest hatalmas, középső információs kijelző, ami ugye még az ősidőkben a kilométeróra szerepét volt hívatott ellátni. Mára azonban változtak a trendek, a központi műszeregység közvetlenül a kormányoszlop felett kapott helyet HUD kíséretében az alapvető analóg visszajelzőkkel, jobbra helyezett, kicsit olcsó megoldást sugalló üzemanyagszint-mutatóval.
Úgy érezzük, az utaskabin személyre lett szabva. Így még nagyobb élmény vezetni
Vaskos, masszív fogást ad a bőrbevonatú kormánykerék, a keresztküllőkre helyezett funkciógombok megszokást igényelnek, de rövid idő után minden a kezünk alá dolgozik a MINI John Cooper Works-ben. Az imént felemlegetett középkonzol rendkívül mutatós még mindig, a karima színváltása mellett versenyzászló-szimbólumok is felfedezhetők mintázatként. Ezáltal még egyedibb lesz a legizmosabb MINI beltere, s akkor még nem beszéltünk a lakkfekete berakásokról, fémhatású pedálsorról, illetve egyéb krómátfuttatásokról.
Kiváló tartású és kialakítású sportüléseket kapott a a MINI John Cooper Works, klasszikus Recaro formával, kellően kemény felületekkel. Nem mondanánk, hogy egyszerű a ki- és beszállás, de ez az autó pontosan erről szól többek közt, itt ne a praktikumot keressük elsősorban, hanem az összhatás és hangulat az, amiért gondolkodás nélkül rohan a kereskedésbe a rajongó delikvens.
Fentieknek megfelelően a csomagtér is hozza az elvárások szerinti méretet. 211 literrel lehet gazdálkodni, ami egyébként ha ügyesen rendezgetjük el a pakolni valókat, máris jól testreszabható felületet ad némi kisebb táska esetében.
Harapós, dinamikus, gyors
Sport módba kapcsolva minden tömörebbé válik, ami az autó viselkedését illeti, a gázreakciók közvetlenebbek lesznek, csakúgy, mint a kormányzás, vagy felfüggesztés keménysége. Az elöl MacPherson, hátul Multilink felfüggesztés jó társa a sportosra hangolásnak, a kormányzás ténylegesen rövid lesz, pár apró mozdulattal igen komoly kanyarodásokat lehet produkálni a a MINI John Cooper Works-szel. Ez lenne a gokart-érzet? Tényleg az, a stabilitást szinte nem tudtuk megrendíteni, igaz, a tesztnapok alatt nem mindig volt megfelelően száraz az útburkolat a forgalomtól elzárt területeken.
Ha kellőképp dinamikusan közlekedünk, a a MINI John Cooper Works 10 liter alatti fogyasztással akkor is beéri, vegyes használattal így 8.3 litert sikerült rögzítenünk 100 kilométeres átlagra. Ugyanakkor ha szolidan, öregurasan autózunk, Green módva kapcsolva szigorúan, úgy országúton hozható a 4.6, míg városban a 6.9-7.5 literes átlag is. Utóbbi kicsit magas, de még több odafigyeléssel és forgalmi helyzettől függően egész biztos, hogy lejjebb faragható az érték.
Mennyiért?
A tesztben szereplő a MINI John Cooper Works árazása első blikkre magasnak tűnhet, mert az is: 12.5 millió forint minden földi jóval felvértezve az autó, ugyanakkor józanabb konfigurálással azért 1-2 millió megspórolható. Az ajánlott bruttó fogyasztói ár 8 226 000 forint, ami jó kiindulópont lehet.
2015 MINI John Cooper Works specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött benzinmotor
Lökettérfogat: 1998 cm³
Maximális teljesítmény: 231 LE @ 5200 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 1250 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 3874 mm
Szélesség: 1727 mm
Magasság: 1414 mm
Tengelytáv: 2495 mm
Első gumik mérete: 255/40 R18
Hátsó gumik mérete: 255/40 R18
Tömeg, üresen: 1195 kg
Megengedett össztömeg: 1700 kg
Csomagtartó mérete: 211 liter
Üzemanyagtartály mérete: 44 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 246 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.1 s (gyári), 6.0 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 8.3 l/100 km
Országúti: 4.6 l/100 km
Vegyes: 6.3 l/100km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 7.2 l/100km
Országúti: 4.9 l/100km
Vegyes: 5.7 l/100km
CO2 kibocsátás: 133 g/km
Bővebb információ a MINI hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony, Epson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte