1978-as első megjelenése óta rengeteget változott a gyémántos márka pickupja annak rendje s módja szerint – a 2016-os modellév pedig pedig tovább növelte a presztízst. Szerkesztőségünkél járt a csúcsfelszereltséget és csúcshajtásláncot kapott Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T.
Sokban változott, ám az alapkoncepció megmaradt: a Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T küllemében és karakterisztikájában sok irányban hajaz a korábbi modellekre, legfőképp az elmúlt évek variációira – mindezt úgy, hogy mai, modernebb felfogással is jól emészthető legyen a teljes összkép.
Természetesen megmaradt a hagyományosan klasszikus, igazi pickup-szellemiség, ami kell is, hiszen az L200 tulajdonképp minden további nélkül nevezhető kategóriateremtő modellnek: a japán márka modellje a kezdetektől fogva masszívan színesíti a nemzetközi mezőnyt. Igaz, a gyökerek alaphangon az USA-ban keresendők, de a távol-keleti márkák közül (is) élenjáró koncepciót hordozott a Mitsubishi az elmúlt évtizedekben.
Noha az alapok olybá tűnnek, ugyanazok, mint a korábbi megközelítések révén, az új Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T formaterve próbál teljes mértékben integrálódni a huszonegyedik századi elvárások tekintetében. Az orr-rész kialakítása legömbölyített, húzott első lámpaburákat, szélesre gondolt, keskeny hűtőmaszkot kapott, mindehhez nagy arányú krómozással (ez dominál a felületek nagy részén). A ködlámpafészkek szokás szerint az alsó részleteket emelik ki, közrefogva a hasmagasságot kihangsúlyozó, ám terepes mivoltot is jól visszaadó mattezüst idomot.
Megmaradtak a hagyományos részletek, mégis sok a változtatás
Talán ennyi elegendő is ahhoz, hogy kész legyen a tradicionális pickup-recept, nem igaz? Ugyanis ez a kategória leginkább arról szól, hogy gyakorlati felhasználás révén mit tud nyújtani az adott modell. A Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T tehát tálalás tekintetében teljesen a helyén van, a mai hétköznapok divatos kisteherautói közt nagyszerűen megállja a helyét.
Megpakolni, azt lehet
Kedvező, közel 1 tonnás tiszta terhelhetőséget biztosít a Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T. A gyári adatok szerinti saját tömeg 1875 kilogramm, a teljes össztömeg pedig 2910 kilogramm, ebből máris jól ki lehet következtetni az adottságokat.
A Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T letisztult, egyszerűségre törekvő, sallangmentes környezetet ad a sofőrnek és utasainak. Az anyaghasználat jó, prémiumhatással is találkozhatunk, például a kormánykerék kialakítását és bőrözését tekintve, a központi műszeregység informatív, ideálisan tájékoztat, a kezelőegységek kézre esnek. Talán kicsit szokatlan lehet a balra helyezett gyújtáskapcsoló gomb, mindenesetre növeli az autó egyediségét e tekintetben is.
Az új Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T 5 sebességfokozatú automataválójának karja követi a korábbi trendet, miszerint aszimmetrikus kialakításban kell a módokat kapcsolnunk, ez szintén megszokást igényelhet.
Helykínálat terén nincs hiányérzet, az első, illetve a hátsó ülések is maradéktalanul hozzák a kategóriától elvártat. Bőséges ülőlap- és hátlapfelületek várják az utazókat, az első fotelek az átlagosnál termetesebb testalkattal rendelkezőket is optimálisan szolgálnak ki, bő térd- és fejterekkel. A középkonzol nem lóg a képbe, szellősen, tágasan el lehet férni az első traktusban, az utaskabinba fellépést pedig az A oszlop belső részére elhelyezett fogantyú segíti kiegészítőként.
Hátul sem rossz a helyzet, nagyobb személyautós kényelemmel bír a hármas ülőpad, kényelmes, bár közepesen kemény felületekkel. Három fő kompromisszumok nélkül elfér itt, szintén bőséges helykínálattal gazdálkodva.
Jó menetkomfort. Ne feledjük, egy kisteherautóról van szó
Kitűnő terepes képességekkel lett felruházva a Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T. Élénk példája ennek a 205 miliméteres hasmagasság, a szimpla kabinoséhoz képest 5 milliméterrel többet kapunk. Ez persze gyakorlatban túl sokat nem nyom a latba, viszont a közepesen nehéz terepviszonyokat gond nélkül küzdi le az autó. A kapcsolható összkerékhajtás és felező opciók is garantálják az agilitást, igaz, elkél négy jófajta terepgumi is ahhoz, hogy teljes mértékben elégedettek lehessünk a tulajdonságokkal.
Kimondottan erős, ugyanakkor gazdaságos is
Közvetlen gázreakciókkal jelez vissza a Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T aggregátja vezetés közben, mellé a kifinomultnak ható, bár kissé elavult rendszerű 5 sebességes automataváltó is kellően jól teszi a dolgát. Nem tapasztaltunk elszökő teljesítményt magasra járatott fordulatszámtartományokkal, valamint az üzemanyagfogyasztás is a vártnál kedvezőbben alakult: városi haladási átlaggal 7.9 litert, míg országútival 5.9 litert mértünk 100 kilométerre, három fővel, minimális terhelést adó rakománnyal.
2016 Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres soros dízelmotor, turbóval
Lökettérfogat: 2442 cm³
Maximális teljesítmény: 181 LE @ 6500 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 430 Nm @ 2500 ford./perc
Erőátvitel: kapcsolaható összkerékhajtás, 5 fokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 5205 mm
Szélesség: 1815 mm
Magasság: 1780 mm
Tengelytáv: 3000 mm
Első gumik mérete: 245/65 R17
Hátsó gumik mérete: 245/65 R17
Tömeg, üresen: 1875 kg
Megengedett össztömeg: 2910 kg
Üzemanyagtartály mérete: 75 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 177 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.3 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 7.9 l/100 km
Országúti: 5.9 l/100 km
Vegyes: 7.0 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 8.4 l/100 km
Országúti: 6.5 l/100 km
Vegyes: 7.2 l/100km
CO2 kibocsátás: 189 g/km
Bővebb információ a Mitsubishi hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte