Nem is olyan kicsi az új Nissan Micra, mint ahogyan azt első nekifutásra gondolnánk. Azok az idők már rég elmúltak, amikor aprócska, kissé gömbölyded fazonnal hódított a japán gyártó belépőszintű modellje. Megnéztük, hogyan alakít a Nissan Micra 1.5 dCi. Teszt.
Van némi áthallás egyéb házon belüli modellek közt. Mire is gondolunk pontosan? Elég tüzetesebben vizsgálódni mondjuk a Pulsar környékén, de elnyúlhatunk egészen a Qashqai-ig, vagy akár az X-Trail-ig is. Ezzel persze semmi baj nincsen, hiszen korunk elvárása, hogy egy-egy portfólió stílusjegyei legyenek párhuzamosak, összetéveszthetetlenek, jól beazonosíthatóak. A Nissan Micra 1.5 dCi esetében tehát attól biztosan nem kell félnünk, hogy összetévesztjük nagyobb testvéreivel.
Tökléletesen illeszkedik a jelenlegi Nissan-modellpalettához
Azaz mégis, hiszen az új Nissan Micra 1.5 dCi nagy, kifejezetten. Ugyanakkor azért megtartotta a koncepció kisautós jellegét is, viszont ha a tükörben feltűnik mögöttünk, nem biztos, hogy nem a Pulsar-ra fogunk rögvest asszociálni. A hűtőmaszk kialakítása markáns, a frontprofil morcosra húzott fényszóró-sziluettjei inkább maszkulin hatást keltenek, így teljes mértékben uniszexnek jellemezhető a Nissan Micra 1.5 dCi; a ködlámpafészkek aprók, az alsó traktust erősítik. Számtalan törésvonal látható az orr-résznél, de nem csak arrafelé: az egész karosszériára jellemző a kontrasztos élek használata, úgy, hogy közben a gömbölyded jelleg megmaradt.
Oldalnézetből akár háromajtósnak is tűnhet a Nissan Micra 1.5 dCi, hiszen a hátsó harmadik-negyedik ajtó nyitása rejtett kilinccsel történik. Ez a C oszlophoz közel eső oldalívekre került, így téve még jellegzetesebbé a formatervet és a vonalvezetést.
Remek, modern egységesség
Remekül alkalmazta a Nissan Micra 1.5 dCi esetében is a gyártó a jól bevált látványvilágot a far kigondolásánál is: sarkokra helyezett zárófény-burák, melyek merész ívelést és oldalzárásokat kaptak dominálnak itt. A csomagtérajtót passzentosan fogja közre az egység, s természetesen itt is találunk merész megoldásokat – megsúgjuk: az illesztések rajzolatánál keresendők ezek a részletek.
Relatíve öblös csomagtérrel rendelkezik az új Nissan Micra 1.5 dCi, kereken 300 liter áll az utazók rendelkezésére. A méretezés bőívthető a hátsó osztott üléshátlapok előredöntésével, így nyerhető némi plusz tér.
Minden megvolt a Nissan Micra 1.5 dCi tesztautó enteriőrjében, ami alaphekyzetben, hétköznapi értelemben szükséges lehet. Az Acenta felszereltség bőségesen elegendő lehet véleményünk szerint akkor, ha nincsenek kimondottan prémium- és luxus szintre hajazó elvárásaink.
Kellemes anyaghasználat, strapabíró felületek
Jó minőségű anyaghasználat, közepesen kemény műanyagok tették ki a Nissan Micra 1.5 dCi belterének lényegiségét, jó fogású, és kellemes tapintású kormánykerékkel (az alsó ív egyenesített a könnyedebb be- és kiszállás érdekében), kézre eső váltókarral, optimális távolságra helyezett középkonzollal és kellemesen átlátható műszeregységgel.
Közepesen kemény tömésű ülő- és hátlapokat kapott a Nissan Micra 1.5 dCi, ennek folyományaként párszáz kilométer megtétele sem lehet különösebb akadály kényelem tekintetében. Hátul a helyzet hasonló, a különbség viszont érezhető: visszafogottabb lábtér és fejtér áll itt rendelkezésre. Ha az elöl ülők termetesebbek, s ezáltal az üléseket jobban kitolják hátrafelé, bizony kell némi kompromisszumot kötnie az itt helyet foglaló utasoknak.
Meglepetés nem érhet
Nem kell különösképp ecsetelnünk a klasszikus 1.5 dCi gázolajos pozitív tulajdonságait, több ízben megtettük már (más márkák modelljeinél is, ugyebár).
Esetünkben a Nissan Micra 1.5 dCi aggregátja 90 lóerőt ad le 4500-as percenkénti fordulatszámon, míg a csúcsnyomaték (220 Newtonméter) szintén 4500-nál érkezik. Már az adatokból si jól látható, hogy igencsak nyomatékgazdag a hajtáslánc, ennek megfefelően minden dinamikusabb gyorsításnál jól érződik a Nissan Micra 1.5 dCi rugalmassága.
Némi apró megotrpanás akad alacsonyabb fordulatszámon, de ez megszokás kérdése; a fokozatokat és a hozzájuk tartozó sebességtartományokat minden esetben célszerű úgy megválasztani, hogy az a motor pillanatnyi karakterisztikájához jól illeszkedjen.
Egyértelműen a Nissan Micra 1.5 dCi legelső helyen fogyasztás terén remekelt. Városi közegben változatos szituációkban (sok dugó, araszolás, közepes tempó, elővárosi szakaszok) mindössze 4.2 liter/100 kilométerre sikerült „feltornászni” az átlagot. Országúton, átlag 80-90 kilométer/órás tempónál 3.4 literes értéket kaptunk tankolásnál. Igencsak meggyőző, nemdebár?
2017 Nissan Micra 1.5 dCi specifikációk
Motor
Motortípus: háromhengeres turbótöltött benzinmotor
Lökettérfogat: 1461 cm³
Maximális teljesítmény: 90 LE @ 4500 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ 4500 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 3999 mm
Szélesség: 1743 mm
Magasság: 1455 mm
Tengelytáv: 2525 mm
Első gumik mérete: 195/55 R16
Hátsó gumik mérete: 195/55 R16
Tömeg, üresen: 1146 kg
Megengedett össztömeg: N/A kg
Csomagtartó mérete: 300 liter
Üzemanyagtartály mérete: 41 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 175 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.9 s (gyári), 11.4 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 4.2 l/100 km
Országúti: 3.4 l/100 km
Vegyes: 4.0 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 4.3 l/100km
Országúti: 3.6 l/100km
Vegyes: 3.8 l/100km
CO2 kibocsátás: 101 g/km
Bővebb információ a Nissan magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS