Főoldal Autóteszt Nissan Nissan Pulsar 1.2 DIG-T Acenta – újszerű megközelítések

[TESZT] Nissan Pulsar 1.2 DIG-T Acenta – újszerű megközelítések

Tévedés azt gondolni, hogy a Nissan Pulsar egy új autó. Legalábbis, ami a márkanevet illeti: 1978-tól, amikor a Bluebird név nyugdíjazásra került a japán piacon, alkalmazták a Pulsar elnevezést, egészen 2000-ig, majd 2000 és 2012 közt az ausztrál szegmensben forgalmazott modell kapta meg a táblácskát.

nissan_pulsar_1_2_dig_t_001

Utána szűküs 2 év szünet következett, majd 2014 májusában felfedték a szinte teljesen újragondolt és új alapokra építkező C13-as Nissan Pulsar-t, és a kommunikáció, valamint a nem túl visszafogott marketingkampány azt sugallta, hogy az autó globálisan újraformálhatja az alsó-középkategóriás kompakt szegmens fogalmát. Nézzük, hogyan is működik mindez gyakorlatban.

nissan_pulsar_1_2_dig_t_008

Szerkesztőségünkhöz egy jól felszerelt, Acenta alapcsomagos Nissan Pulsar érkezett, Technológia, valamint Sport kiegészítő pakkokkal, 115 lóerős, 1.2 literes négyhengeres benzinmotorral felszerelve.

Belevaló hézagpotló

Nos, a PR anyagoknak és előzetes beharangozóknak, valamint a tavaly levezényelt hazai 2 napos Mátra lankáin megrendezett menetpróbának köszönhetően viszonylag nagy elvárásokat támasztottunk az autó irányába, hiszen végre elérkezettnek látszott az idő, hogy a Nissan a kompakt ötajtós kategóriában ismét letehessen valami régi-újszerűt az asztalra.

nissan_pulsar_1_2_dig_t_007Hiányzott a hézag kitöltése, gondoljunk csak a korai Sunny, vagy az azt követő Almera korszakokra! Jól megtervezett, masszívan beágyazott státuszt képviseltek a Nissan alsó-középbe pozicionált modelljei, jó ár-érték aránnyal bírtak (az értékvesztésről most ne beszéljünk inkább), közkedvelt autótípusa volt a hazai felhasználóknak is. Vajon az új Nissan Pulsar újraírhatja a történelmet a megfelelő irányvonalat követve? Egész biztos, legalábbis jól megfér majd a konkurencia mellett párhuzamosan, sőt, megkockáztatható, hogy sok esetben felül is múlhatja azt.

nissan_pulsar_1_2_dig_t_006Elegendő csak egy röpke pillantást vetni a kifinomult formatervre: a hangsúlyos front részleteinek egysége felidézi a már jól bevált és bizonyított jelenlegi Nissan megközelítéseket, a lágy V alakzatot formáló vonalvezetés, az élcesebb rajzolatú központi helyre húzott embléma, valamint az alsó fordított trapéz alakzatú beömlőnyílás jól összeillő egységet formál; a kellemes látványt szilárdítja a kettős, króm jellegű berakással díszített ködlámpafészek elhelyezkedés. A lámpatestek itt szintén követik az alkalmazott stílusjegyeket, a hosszúra nyújtott hűtőmaszk két szélébe olvadva tudatják jelenlétüket, enyhén lefelé hajló sárvédőívekkel.

A stílusirányzat megmaradt, a formavilág modernebb köntösbe lett öltöztetve

Oldalról már látszik egyértelműen a rangsorolás mikéntje, tehát a ferdehátú, ötajtós vonal klasszikus elemei köszönnek vissza, a C oszlopok irányába, felfelé ívelő övvonallal, az ablakok alsó lezárását ezüst tónusú díszcsíkokkal erősített részletekkel. A 17 col átlójú felnik a Nissan Pulsar tesztautóhoz kitűnően lettek konfigurálva (mintázat, árnyalat választás), az 1515 milliméteres karosszéria-magassághoz tökéletesen passzolnak, nem túlzóak vagy aprók.

nissan_pulsar_1_2_dig_t_005

Minden kétséget kizáróan az új Nissan Pulsar formavilágának megtervezésénél a farra is kiemelt hangsúlyt fektettek, megtartva azért a további modelleknél (Qashqai, X-Trail) alkalmazott húzott, kifelé ívelő helyzetjelző lámpabura-kialakítást. Tehát a Nissan Pulsar esetében is így érzékelhetjük, a C oszlop által körbehatárolt sarkokra kifeszített szélekkel, némi aszimmetriát sem spórolva került kialakításra a két egység, lejjebb helyezett rendszámtáblahely-kialakítással, hozzávetőlegesen 50 százalékot lefedő hátsó üvegfelülettel (csomagtérajtó). Némi sportosságra utaló külső jelzés a nyomokban diffúzorra emlékeztető hátsó lökhárító berakás az alsó traktusban, mattfekete műanyag hatással. Feldobja a látványt, nem vitás.

Optimális a vezethetőség. A beltér hozza az elvárásokat

A beltér optimális minőségű anyagokból építkezik, tehát a felhasználási profilhoz, valamint a becélzott vásárlóközönséghez tökélyre hangoltan passzol. Kellemes fogású kormánykerék, szintén kellemes tapintású burkolattal várja a sofőrt, a Nissan-tól már megszokott és egyben el is várt kialakítással (keresztküllőkre helyezett irányítóegységekkel). A cockpit elrendezése kielégíti az igényeket, nem nyújt sem többet, sem kevesebbet, mint amire számítunk már alapból – nincsenek tehát felesleges sallangok, túlzásba vitt bonyolítások.

nissan_pulsar_1_2_dig_t_003

A műszeregységek elrendezése korrekt, jól láthatóan közvetítik a szükséges információkat, ebben hathatós segítséget ad a jól pozícionált infotainment rendszer középkonzolra applikált LCD kijelzőpanele is, mely kissé lejjebb esik a kívánt szemmagasságnál. A motor indításáért felelős gomb ezúttal a sebességváltó karja fölé került, megszokás kérdése – első szárnypróbálgatásoknál valószínűsíthetően a kormány magasságában, jobbra fogunk keresgélni.

nissan_pulsar_1_2_dig_t_011

Kényelem és komfortráta tekintetében is pozitív tapasztalatokkal szálltunk ki az új Nissan Pulsar-ból: az abszolút jó tapadású, strapabírónak tűnő szövetkárpitozás jó választás lehet azoknak, akik napi igénybevétel alá vetik majd újdonsült Nissan Pulsar autójukat, így ha például a hátsó üléssorhoz rögzített, akár négy ISOFIX pont valamelyik párosát használva gyereküléssel számolunk, megnyugodhatunk: a kárpitozás nem sínyli meg hosszabb távon sem. Legalábbis így tűnt a teszt során.

nissan_pulsar_1_2_dig_t_010Bár comb- és deréktámaszt nem hordoztak az első ülések, ennek ellenére a kényelmes ülőhelyzetek pillanatok alatt beállíthatók, csakúgy, mint a megfelelő kormánypozíció – testreszabhatóság kipipálva, jeles, leülhet. A Nissan Pulsar egyébként egyik leginkább fontos (ha nem a legfontosabb) eleme, vagy inkább tulajdonsága a tökéletes vezethetőség, ugyanis a mind a kormánykerék, a sebességváltó karja, az üléspozíciók, a vékonyra húzott B és C oszlopok, az A oszlop szinte észrevétlen jelenléte mind gondtalan és már-már felhőtlen utazást garantál. A hátsó térkialakítás pazar, legalábbis ami a kategóriaelső lábteret (ténylegesen hatalmas, felsőbb szegmeneseket idéz), kiváló fej- és térdteret illeti, három átlagos testalkatú felnőtt utassal akár hosszabb távok leküzdésére is alkalmas a Nissan Pulsar.

Átlagos rakodótérrel, feszesre hangolva

Ha már az utazást pedzegetjük, nézzük a Nissan Pulsar csomagterét. Kategóriájában átlagosnak számít a 385 literes alap rakodóhely (van kisebb is ennél), a maximum 1395 liter, előrehajtott ülésekkel.

nissan_pulsar_1_2_dig_t_013

Elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés került a Nissan Pulsar-ba, a rugózás némileg feszesre hangolt képlet szerint működik menet közben, nagyobb úthibákra meglett pattogás a viszontreakció, viszont a kanyarvételezéseknél valamennyire áldásos hatást fejt ki az úttartás kapcsán – némi alulkormányozottsággal, enyhe orr tolással, viszont derekasan helytáll még négy utassal is.

Teljesít, szépít, megszerettet

1197 köbcentiméteres, 115 lóerős soros négyhengeres egység dolgozott a tesztelésre kapott Nissan Pulsar orrában, mely legnagyobb teljesítményét 4500, míg csúcsnyomatékát (190 Newtonméter) 2000-es percenkénti fordulatszámon adta le. A hajtáslánc szerves részét képező manuális hatgangos kéziváltó áttételezése viszonylag hosszú, ennek folyományaként mind a hat fokozat bőségesen kiautózható – ez néha még soknak is tűnt az egyesek, kettesek és hármasok kapcsolásánál. A gázreakciók visszafogottnak tűntek, valamint az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban (1500-ig nagyjából) az egység fulladásra is hajlamos. Viszont 3000 környékén megjön az életkedve, ekkor már a sebességfokozatok is felváltás előtt domborítanak, érezhetően magára talál a lendület is, érkezik a nyomaték, s máris megvan a 10 másodperc körüli 0-100 kilométer/órás sprint.

nissan_pulsar_1_2_dig_t_012

Fogyasztás tekintetében lehetnek ellenérzéseink, hiszen az átlag 7.5 liter/100 kilométerre jött ki, ebben nagyjából 60 százalék várossal, 40 százalék országúttal és autóúttal. Országúti, 90 kilométer/órás profilnál 4.6 literes átlaggal sikerült közlekednünk, ez jó eredmény (2 fővel és hozzávetőlegesen 20 kilogramm terheléssel).

Árak

nissan_pulsar_1_2_dig_t_002A Nissan Pulsar 2015. feburári árlistája szerint jelenleg kedvezményes árakon érhető el, méghozzá egyetlen benzines és egyetlen dízel erőforrással (a benzines rendelhető XTronic automataváltóval is). A tesztben szereplő modell Acenta, tehát közepes szintű felszereltséggel 5 390 000 forintos kedvezményes listaáron vihető haza, míg az eggyel magasabb opicójú Tekna 6 290 000 forintot kóstál hasonló feltételek mellett. Az automataváltó felára közel 800 ezer forint, míg a 110 lovas dízellel szerelt Nissan Pulsar (szintén Tekna) 6 940 000 forintba kerül. Ez mindössze 100 ezer forint felárat jelent a hasonló felszereltségű benzines, ám automataváltós verzióhoz képest.

nissan_pulsar_1_2_dig_t_004

2014 Nissan Pulsar 1.2 DIG-T specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1197 cm³

Maximális teljesítmény: 115 LE @ 4500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 190 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4387 mm

Szélesség: 1768 mm

Magasság: 1515 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 205/50 R17

Hátsó gumik mérete: 205/50 R17

Tömeg, üresen: 1190 kg

Megengedett össztömeg: 1750 kg

Csomagtartó mérete: 385 liter, 1395 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 46 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 190 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.7 s (gyári), 10.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.6 l/100 km

Országúti: 4.6 l/100 km

Vegyes: 5.8 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.3 l/100km

Országúti: 4.3 l/100km

Vegyes: 5.0 l/100km

CO2 kibocsátás: 117 g/km

Bővebb információ a Nissan magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS