Site icon AutóAddikt

[TESZT] Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid 158 4WD X-Tronic – teljes megújulás, kívül és belül egyaránt

A Nissan Qashqai az az autó, amely elindította a mainstream családi SUV-ok trendjét, és mivel ma már több millió ilyen autó van forgalomban, még mindig erős, és a változó ízlésnek megfelelően fejlődött – különösen a motorválaszték tekintetében. Szükség is volt rá. Teszt.

Az eredeti Qashqai ugyanis nagyjából magának tartotta a piacot, míg a harmadik generációs autónak kemény konkurenciával kell szembenéznie, mivel a rivális gyártók saját megoldásaikat mutatják be a sikeres SUV-formátumra. Szerencsére a Nissan megmaradt az megemelt vezetési pozíció, a stílusos, mégis meglehetősen masszív megjelenés és a relatíve optimális költségek nyerő kombinációjánál, miközben a vásárlóknak rengeteg felszereltségi lehetőséget kínál – a belépő szintű Visia-tól egészen a luxus szinteket döngető Tekna+-ig.


A motorválaszték két 1.3 DIG-T benzinmotorból áll (138 vagy 156 lóerős), amelyek nagyon enyhe lágy hibrid támogatással rendelkeznek, valamint van egy e-Power változat is, amely a benzines és az elektromos autók közötti határokat kívánja elmosni. Hogyan? Nos, az e-Power azért szokatlan, mert benzinmotorja valójában nem a kerekeket hajtja – ehelyett egy generátort működtet, és az így előállított villamos energiát egy motorba küldi, amely az autót hajtja.

A fő riválisok közé tartozik az intelligens Peugeot 3008, a szórakoztatóan vezethető Seat Ateca, valamint az általában kiváló Kia Sportage és Skoda Karoq. A Qashqai kínálatának felső határán az ár az Audi Q3 és a Volvo XC40 prémium kategóriájába kúszik.
Hogyan viszonyul tehát a Nissan Qashqai a legjobb családi SUV-khoz az összes fontos területen, és melyik változatot érdemes megvenni? Az áttekintés következő oldalain segítünk kitalálni, hogy ez a megfelelő autó-e az Ön számára.

Qashqai-motor, lágy hibrid technológiával

A Nissan Qashqai 1,3 literes benzinmotorjainak mild-hibrid technológiája azt jelenti, hogy az indítómotor generátorként működhet, és az autó lassulásakor energiát gyűjt, hogy feltöltse az apró akkumulátort. Ezt az energiát a motor alacsony fordulatszámon történő támogatására és az üzemanyag-fogyasztás javítására használják fel.

A 138 lóerős DIG-T 140 és a 156 lóerős DIG-T 158 egy kicsit lomha, ha a fordulatszám 1500 fordulat/perc alatt van, így a gázpedál lenyomása után szünet következik a gyorsulás előtt. A lassabb autók mellett is biztonságosan elhaladnak, és az autópálya sebességig is jól haladnak, ha egy-két sebességfokozatot visszaveszünk, és felpörgetjük őket. Teljesítmény tekintetében nem sok különbséget fogsz észrevenni a kettő között: a DIG-T 158 hivatalos 0-62 km/órás ideje 9,5 másodperc, ami csak minimálisan jobb, mint a DIG-T 140 10,1 másodperces ideje. Összességében a DIG-T 140-et ajánljuk, szimplán azért, mert olcsóbb, ezáltal jobb ár-érték arányú.

Az e-Power változat érdekes módon juttatja 187 lóerős teljesítményét az első kerekekhez, mivel a motor valójában soha nem lép közvetlen kapcsolatba a kerekekkel. Ehelyett az akkumulátorról nyeri az energiát, így a mild-hibrid változatoknál sokkal közvetlenebbül reagál a gázadásra, és 7,9 másodperc alatt sprintel 0-62 km/órás sebességről. Erről a változatról bővebben a Nissan Qashqai e-Power First Drive című cikkünkben olvashat.

No de mennyire kényelmes? Nézzük a felfüggesztést, és magát a menetkomfortot!

A Qashqai 17 colos és 20 colos kerekekkel kapható, és a választás nagy hatással lesz a menetkomfortra. A 18-as kerekeken, amelyek az N-Connecta felszereltséggel alapfelszereltségnek számítanak, elég kényelmes. A felfüggesztés nagyon jól kezeli az alacsony sebességű, rücskös felületeket, és az általános kényelem nem sokkal marad el a Karoq mögött.

Jó vezetni: a kezelhetőség kimondottan könnyed

A Nissan szeretné, ha elhinnénk, hogy a Qashqai egy szórakoztató családi SUV, amelyet jó vezetni. Erről nem vagyunk meggyőződve, mert nem olyan kifizetődő és ügyes, mint a Seat Ateca vagy akár a Toyota C-HR. Szeretnénk, ha valamivel jobb lenne a kapcsolat az első kerekekkel, hogy nagyobb bizalmat adjon. Ezen segítene egy kicsit nagyobb kezdeti kormánysúly, és az, ha a kormány a gyorsabb kanyarokból kifelé menet természetes módon, pozitívabban térne vissza a középpontba. A könnyű kormányzás azonban jól működik a városban.
Bár a karosszéria jobban dől, mint az Ateca esetében, a Qashqai nem fásult, és ha kell, van egy egészséges tapadási tartalék.

A komforthoz viszont hozzárartozik az optimális csend az enteriőrben

A Qashqai DIG-T 140 és DIG-T 158 motorjai alacsony fordulatszámon halkak, és erősebbek, mint a Karoq és az Ateca benzinmotorjai, ha keményen dolgoznak. A 19 vagy 20 colos keréktárcsákkal szerelt változatokban eléggé erős az útzaj, de ha a 18-as kerekeket választja (N-Connecta felszereltség), ez kevésbé jelent problémát. Összességében a finomhangolás jó, bár a nagyméretű visszapillantó tükrök autópálya sebességnél szélzajt okoznak.

A széria hatfokozatú kézi sebességváltó elég könnyen kezelhető, könnyed, mégis pozitív váltást biztosít, ami megkönnyíti a megfelelő fokozat megtalálását. A DIG-T 158 automata sebességváltóval is rendelhető, amely a legtöbb helyzetben elég sima és érzékeny.
Itt az e-Power előnyben van – még váltója sincs. Ehelyett a motor egyenesen egy generátorba táplál, az áram pedig az akkumulátorról érkezik, így soha nem kell aggódnia amiatt, hogy úgy vadászik a sebességfokozatra, mint a Kia Sportage, amikor leteszi a lábát. Csendes is, még akkor is, amikor a motor beindul, a fékek pedig egyenletesek és jól szabályozhatók. Még az e-Pedal üzemmódot is könnyű modulálni, amely lehetővé teszi, hogy teljesen egy pedállal vezessen.

Cockpit

Nissan Qashqai vezetési pozíciója kiváló. A vezetőülés kényelmes, és jól illeszkedik a pedálokhoz, valamint az állítható magasságú és magasságú kormánykerékhez. Ha a belépő szintű Visia felszereltséget kerüli, akkor motorosan állítható ágyéktámaszt kap, míg a Tekna és Tekna+ modellek teljes elektromos ülésbeállítással egészítik ki az ülést. A Tekna+ még ülésmemória-beállításokkal és masszázsfunkcióval is rendelkezik.

A műszerfalon vaskos kezelőszervek találhatók a légkondicionálóhoz, amelyeket menet közben is könnyű megtalálni. Ha a Tekna vagy annál magasabb felszereltséget választja, akkor a kormánykerék mögötti analóg műszertárcsákat egy teljesen digitális 12,3 colos kijelző váltja fel, amely világos és könnyen leolvasható.

A precíz hightech-fogalomegyüttes

A Qashqai elejéről és oldaláról nem túl nehézkes a kilátás, bár a Skoda Karoq szélvédőoszlopai valamivel kevésbé akadályozzák a kilátást.
A Karoq a nagyméretű hátsó üvegfelület miatt jobb kilátást biztosít hátulról is. A Qashqai, sok más riválisával együtt, felfelé ívelő hátsó ablakvonallal és vastagabb hátsó oszlopokkal rendelkezik, ami akadályozza a váll fölötti kilátást.

Mit tud az infotainment?

Az infotainment nem erőssége a Qashqai-nak, de nem is ok arra, hogy ne vegyen egyet. A többi Nissanhoz hasonlóan a grafika olyan, mintha egy régi arcade játékból származna – különösen a navigációs térképek -, az operációs rendszer pedig nem a legintuitívabb vagy legjobban reagáló. A Karoq és az Ateca e tekintetben felülmúlja a Qashqai-t, de a családi SUV-kategóriában a legjobb rendszer a használhatóság szempontjából a BMW X1-ben található.

Az Apple CarPlay/Android Auto okostelefon-tükrözést a belépő szintű Visia felszereltség kivételével mindenhez megkapja, így megkerülheti a Nissan szoftverét, és használhatja helyette a telefonját. Az Acenta Premiumnál 8,0 colos, az N-Connectától 9,0 colos érintőképernyő magasan helyezkedik el a műszerfalon, így könnyen elérhető. Hamarosan egy új, 12,0 hüvelykes rendszer is elérhető lesz, amely sokkal élesebb grafikával és gyorsabb válaszidővel rendelkezik. Amazon Alexa funkcióval és hangfelismeréssel is rendelkezik majd.
A belépő szintű Visia felszereltséghez egy meglehetősen egyszerű, négy hangszórós hifit kapunk. A legtöbb többi felszereltség hat hangszórót kap, de még ez az összeállítás sem nyújt nagyszerű hangminőséget. Ehhez a 10 hangszórót és mélynyomót tartalmazó Bose rendszerre van szükség, amely a Tekna modellhez opcióként rendelhető, a Tekna+ modellhez pedig alapfelszereltségként jár.

Minőség

A Qashqai belseje elegánsan néz ki, és jól összerakottnak tűnik sok riválisához képest. A műszerfalon és az ajtókon található varrott műbőr panelek kellemes hangulatot árasztanak, és a műszerfalon található gombok, gombok és kapcsolók többsége jól kidolgozottnak tűnik.
A Karoq ugyanilyen jó, a Mazda CX-30 és a Peugeot 3008 pedig még előkelőbb belül, de a különbség nem óriási. Sőt, ha olyan családi SUV-t szeretne, amelynek a belseje is jelentősen gazdagabb, akkor a BMW X1-re vagy a Volvo XC40-re kell költenie.

Nagy terek az első traktusban

A Nissan Qashqai elöl tisztességes helyet kínál a felnőttek számára, és a fejteret is bőven elegendő a kétméteresek számára, hogy kényelmesen ülhessenek. Ez még akkor is igaz, ha a panoráma üvegtetővel felszerelt modelleket választja (a Teknától kezdve), ami egy kicsit lejjebb engedi a mennyezetet.
Máshol egy ésszerű méretű kesztyűtartó, egy rekesz az első középső kartámasz alatt és néhány pohártartó található. Az első ajtók tárolói azonban nem túl nagyvonalúak.

Hátul sem kicsi

A Qashqai hátsó üléseibe könnyű be- és kiszállni, köszönhetően a 85 fokban nyíló hátsó ajtóknak, amelyek szélesebbek, mint bármelyik másik autó a kategóriában. Ez akkor is áldás, ha a gyerekeket gyermekülésekbe ülteti. A hátsó ülések az osztály szabványaihoz képest meglehetősen tágasak, jó fejtérrel (különösen, ha elkerüljük a panorámatetővel szerelt változatokat), és a két szélső utasnak is elegendő térdhely van. Egy két kétméteres ember is kényelmesen elfér.

Három magas felnőttnek már szűkösebb lesz a hely, és a megemelt középső ülés miatt a középső utasnak kevesebb a fejtér. Ha rendszeresen három felnőttet kell hátul szállítani, próbálja ki a Seat Atecát vagy a Skoda
Karoqot, amelyekben valamivel több hely van mindenütt, vagy a Hyundai Tucsont, amely a kategória egyik legkedvezőbb autója a hátsó utasok számára.

Bővíthetőségből is jelesre bír vizsgázni

A Qashqai hátsó üléstámlái a hagyományos 60/40 arányú osztásban hajthatók le, nem pedig a néhány riválisnál kínált, sokoldalúbb 40/20/40 arányú elrendezésben. Az ülések más okos dolgot sem tudnak, például előre-hátra csúsztathatók vagy dönthetők. A Karoq egyes változatai kínálják ezeket a funkciókat, sőt, a hátsó ülések teljesen kivehetők az autóból.
A csomagtartóban nincsenek fogantyúk a hátsó üléstámlák kioldásához, amit néhány riválisnál, köztük az Atecánál kapunk. Mindegyik hátsó ajtót ki kell nyitni, hogy hozzáférjen a háttámla tetején lévő kioldó reteszhez, majd a háttámlát saját maga kell előre húzni. Ez azonban messze nem olyan nagy baj.

Hosszabb utazásokhoz is elegendő helyet nyújt a Qashqai csomagtere

A Qashqai nem kínál annyi csomagteret, mint az Ateca vagy a Karoq, de a különbség kicsi. A csomagtérbe a csomagtartó polc alatt hét kézipoggyász fér el, míg az Ateca nyolcat, a Karoq pedig akár kilencet is elnyelhet.
Az ál-csomagtérpadló, amely a belépő szintű Visia modellek kivételével minden modellben megtalálható, lehetővé teszi, hogy hatékonyan megemelje a padló magasságát, ha nincs szüksége a maximális csomagtérkapacitásra, csökkentve a bejáratnál lévő peremet. A padló egyik oldala szőnyeggel borított, de ha megfordítja, akkor egy letörölhető felületet talál, ami praktikus, ha sáros csizmát szállít. Az álpadló két részből áll, és a csomagtartó közepén függőlegesen keresztben beillesztheti, így egy elválasztóelemet hozhat létre, amely megakadályozza, hogy a bevásárlások szétcsússzanak.

2022 Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid 158 4WD X-Tronic specifikációk

Motor

Motortípus: soros 4 hengeres benzinmotor

Lökettérfogat: 1332 cm³

Maximális teljesítmény: 158 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 270 Nm @ 1800-3750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4425 mm

Szélesség: 1835 mm

Magasság: 1625 mm

Tengelytáv: 2665 mm

Első gumik mérete: 235/45 R20

Hátsó gumik mérete: 235/45 R20

Tömeg, üresen: 1502 kg

Megengedett össztömeg: 2040 kg

Csomagtartó mérete: 436 liter, 1600 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 55 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 198 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.9 s (gyári), 9.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.8-7.7 l/100 km

Országúti: 4.9-5.3 l/100 km

Vegyes: 6.9 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: N/A l/100km

Országúti: N/A l/100km

Vegyes: 6.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 155-160 g/km

Bővebb információ a Nissan magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Exit mobile version