Teszteltük már több ízben a Nissan Qashqai 1.6 dCi-t: például 130 lóerővel, 6 gangos manuális váltóval, összkerékhajtással. Most a szintén 1.6-os dízel kerül terítékre, ugyanúgy, 130 lóerővel, viszont a hajtás „mindössze” 2 kerekes, valamint Xtronic CVT váltó került a rendszerbe.
Ráadásul jelen tesztünk valamilyen szinten rendhagyónak is számít: olvasóink megszokhatták, hogy átlagosan 2 havonta külföldre vezet útunk, és nagyteszteket készítünk. Elsősorban az osztrák, németországi és svájci régiókban kalandozunk ilyenkor, és megvizsgáljuk azt, hogy több ezer kilométer megtétele közben és után hogyan teljesít az adott tesztautó.
Nissan Qashqai 1.6 dCi modellünkkel tehát ismét nekivágtunk a nagyvilágnak, négy személlyel, rengeteg kisebb és nagyobb csomag kíséretében. Ezalatt bőröndöket, közepes kézitáskákat kell érteni, valamint kisebb szatyrokat, kiegészítőket vittünk magunkkal az ötnapos utazásra.
Sikeresen be is pakoltuk az útipoggyászokat, s bár a 401 literes csomagtér-kapacitás önmagában nem túl gigászi, mégis remekül elfért minden: alulra a kerekes bőröndök, fektetve, majd rájuk a kisebb csomagok. Teljesen kiaknáztuk a Nissan Qashqai 1.6 dCi által nyújtott csomagtér szabta lehetőségeket, de sikerült még azért a kalaptartót is lecsukni. Így menet közben teljes kilátást kaptunk, a hátul utazó két kucsaft pedig a két szélen foglalt helyet. Ez súlyeloszlás végett is jó választás volt, hiszen fontosnak tartjuk, ha hosszabb távra megyünk, hogy minden megfelelően legyen elrendezve.
Fontos az autópálya, hiszen az utazás nagy része itt zajlik
Az eredmény tehát már határon belül is tetszetősen alakult, hiszen 4 fővel, sok csomaggal ez ténylegesen jó arány, nem beszélve arról, hogy a 65 literes üzemanyagtank kapacitása hatótáv tekintetében sem tűnt rossznak. A határáétlépés után Ausztriában valamivel több, mint nyolcad rész fogyott le a teletankból.
Mint ismeretes, Németország felé Magyarországról az osztrák autópályaszakasz a leghosszabb, tehát itt használjuk el minden esetben az üzemanyag nagy részét. Úgy félúton érkeztünk ½ -hez, ami jónak tűnt, hiszen utánaszámolva maradt cirka 30 liter üzemanyagunk.
Megérkezve Németországba (München) már jelzett a rendszer, hogy lassan ideje tankolni, így is tettünk: 59 literrel töltöttük fel a Nissan Qashqai 1.6 dCi üzemanyagtankját. Gyors fejszámolás után kijött a végeredmény: a tényleges hatótáv úgy 900 kilométer környékén mozog, beleszámítva a kisebb kitérőket az autópályáról, a pályázást megelőző városi szekciókat.
Legyen Renault, legyen Nissan: egyre megy. Az 1.6 dCi minden alkalommal bizonyít
A Nissan Qashqai 1.6 dCi első ülései kifejezetten támogatják a hosszabb távok megtételét.
Hátul sem volt panaszra okuk az utazóknak, a hármas üléssor hátlapjai megfelelő dőlésszögüknek köszönhetően jól teljesítettek, az ülőlapok sem tűntek szerintük túl rövidnek, vagy túl hosszúnak. Közepes keménységük (ülő) viszont hosszabb távon már jelezte, hogy ideje megállni, és sétálni 5 percet a hozzátartozó nyújtózkodással egyetemben. Átlagos testalkattal rendelkeztek a hátul ülő utasaink is, úgyhogy a relatíve nagy terek itt is meghozták áldásos hatásukat.
Mennyi a vége?
Minden egyes külföldi, azaz Németországon átívelő autótesztünk során felmerül olvasóinkban: sikerült-e meglépni az adott tesztautóval a gyárilag megállapított végsebességet?
Elég az hozzá, hogy nagytesztünk során a Nissan Qashqai 1.6 dCi végsebességét is megnéztük: a 130 lovas dCi motorral szerelt, CVT váltós verzió a gyári adatok szerint 183 kilométer/óra megfutására alkalmas. Jelentjük, többet is ki tudtunk hozni a Nissan Qashqai 1.6 dCi-ből nyílt, korlátozásmentes német pályaszakaszon: 195 kilométer/óránál (@5650 RPM) éreztük úgy, hogy ennyi a maximum, bár az a fránya 4 kilométer/óra egész biztos, hogy meglett volna még pluszban. Ésszerűen egyébként a 170 kilométer/óra még bőven belefér, egy ottani átlagos utazótempónak tökéletesen megfelel.
2016 Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 Xtronic 2WD specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres turbótöltött dízelmotor
Lökettérfogat: 1598 cm³
Maximális teljesítmény: 130 LE @ 4000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 1750 ford./perc
Erőátvitel: fokozatmentes CVT automataváltó
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4377 mm
Szélesség: 1806 mm
Magasság: 1590 mm
Tengelytáv: 2646 mm
Első gumik mérete: 225/45 R19
Hátsó gumik mérete: 225/45 R19
Tömeg, üresen: 1435 kg
Össztömeg: 2030 kg
Csomagtartó mérete: 401 liter, bővíthető 1560 literig
Üzemanyagtartály mérete: 65 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 190 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.9 másodperc (gyári), 10.4 másodperc (saját, mért eredmény)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 5.8 l/100 km
Országúti: 3.8 l/100 km
Vegyes: 5.1 l/100km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.6 l/100km
Országúti: 4.6 l/100km
Vegyes: 4.9 l/100km
CO2 kibocsátás: 122 g/km
Még több információ a Nissan magyarországi importőrének honlapján olvasható.
Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.
Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág