Site icon AutóAddikt

[TESZT] Opel Combo Life 1.5D 100 – kollektív, családi kirándulások előnyben

Jól megy manapság (Magyarországon) a családi autók szekere, ami érthető is, hiszen jelentős támogatás és kedvezmény vehető igénybe ezekre az alapvetően egyterű megoldásokra. Most az egyik klasszikusnak is felfogható modellt, az Opel Combo Life 1.5D-t vesézzük ki.

Opel Combo Life 1.5D egyenlő Peugeot Rifter egyenlő Citroën Berlingo. A PSA globalizáció-hatás azért nem ennyire egyértelmű, legalábbis gyakorlatban – bár a platform ugyanaz, a motorizáltság ugyanaz, az alapvető kivitel ugyanaz. Mégis vannak jól elszeparálható különbségek, amelyek elsősorban a küllem, a dizájnelemek kapcsán kerülnek előtérbe, értelemszerűen a francia vonal felé billentve a prémiumhatás, a divatosság mikéntjét. A Combo viszont a lényegre fókuszál, nem akar, és nem is tud többnek látszani annál, amilyennek lennie kell. Klasszikus értelmében.

Minden megvan az Opel Combo Life 1.5D-ben, ami egy családi egyterű modellnél fontos – ez máris szembetűnik, ahogy a karosszéria-kialakítást kezdjük vizsgálni. Klasszikusan dobozos alak, a formaterv nyilvánvalóan nem tudja levetkőzni a kishaszonjárműves jellegzetességeket. Pontosan ez a remek az Opel Combo Life 1.5D esetében – ahogyan már feljebb is említettük: minden a lényegre összpontosít, no meg persze a praktikumra.

Minden méret gigászinak tűnhet. És valóban: óriási gyakorlatban

Tekintélyes belmagassággal rendelkezik a Opel Combo Life 1.5D, ez szintén látszik kívülről. Az autó magassága 1841 milliméter, tehát roppant kellemesen lehet pakolni, és az utazás is viszonylag kompromisszumoktól mentes. Mindkét esetben nagyszerűen teljesít a mindkét oldali tolóajtó, valamint a jelentős oldalablak-üvegfelületek kellő könnyedséggel ruházzák fel a kitekintést.

Jól követi a jelenlegi márkán belüli stílusirányzatot az Opel Combo Life 1.5D is, ez leginkább az orr-kialakításnál szembetűnő. A hűtőmaszk rajzolata enyhe „V” alakot formál, a felső harmad itt is az emblémáé. valamint a keresztcsík adja a hangsúlyt. A fényszórók buráinak vonalvezetése remekül illik a frontrész dizájnelemeinek összképébe, az alsó két oldalra helyezett ködlámpafészkek pedig optimális harmóniát teremtenek a mellső légbeömlő kialakításával.

Van azért némi PSA-áthallás

Inkább a Peugeot szellemiségét idézi az Opel Combo Life 1.5D fara, a C oszlopok lezárásánál kialakított hátsó lámpatestek hosszan elnyúlnak, míg az önállóan is nyitható csomagtérajtó-ablak relatíve nagy üvegfelülettel rendelkezik. Maga a csomagtérajtó is hatalmas, nyitása-zárása kicsit nehézkes, viszont esős ki- és bepakolásoknál hasznos segítséget tud nyújtani elázás ellen.

Szintén lényegretörő részmegoldások jellemzőek az Opel Combo Life 1.5D utaskabinjában. Az egyébként multifunkciós kormánykerék alsó köríve ki lett egyenesítve, így a ki- és beszállás abszolút könnyed. Amúgy is az, hiszen eleve magasított kaszniról van szó, inkább fellépünk, mintsem beülünk; a férőhely pedig már az első traktusban is gigászi.

Kicsit ugyan belerondít az összlépbe praktikum szempontjából a combos középkonzol, ami leginkább a térdterek tényleges méretéből vesz el – de ez még az elfogadható szint határán van. A középső rész értelmszerűen az infotainment tabletjét jelenti, valamint a manuális, 6 gangos kéziváltót, amely szimplán kezelhető, akár könyöklőn pihentetett felkarral is.

Jó bele pakolni – lehet is

Tárolórekesz, fiók, zseb – minden van az Opel Combo Life 1.5D-ben, ami kényelmessé és praktikussá tehet egy családi egyterűt. Akár a vezetőállásról, illetve annak az utasoldali részéről, akár a hátsó ülések közvetett környezetéről van szó, de a csomagtér sem szűkölködik ilyen jellegű részmegoldásokban. Kell is, hiszen ha belakjuk családi autónkat, bizony rádöbbenünk hamar, hogy sohasem elegendő a rendelkezésre álló rakfelület kapacitása.

Nem meglepő módon az Opel Combo Life 1.5D bőséges utastér-férőhellyel rendelkezik. Az első ülések szélessége és hossza (utóbbi például az ülőlapoknál) megfelelő, átlagos testalkattal semmi kompromisszumkötést nem igényel. Az ergonómia szintén remek, hosszabb távolságok megtétele után sem érződik úgy, hogy mozdulni nem tudunk a sok monoton egyhelyben ücsörgés miatt.

Hátul három teljes értékű ülést konfiguráltak a tesztautóba, természetesen mindegyik ISOFIX opcióval is rendelkezil. Az aranyszabály, miszerint a hátsó traktus szeret fapadosabb lenni, itt is érződik, azonban mindez elenyésző, nincs jelentősége gyakorlatban. A fejterek itt is hatalmasak, olyannyira, hogy szinte kinyújtott, égnek emelt karokkal is gond nélkül tudunk utazgatni, feltéve, ha ilyen irányú affinitásaink lennének.

Csomagtér szempontjából is rendben vannak az adatok. Az Opel Combo Life 1.5D alaphangon 597 literrel lehet gazdálkodni, de apró átalakítgatás után 2126 literesre hízlalhatjuk a rakodófelületet. Úgy, hogy ugazán kisbuszos érzetet kapunk, és nem csak befelé, felfelé is orientálódhatunk a csomagok elhelyezésénél.

Dinamikus, fürge, gazdaságos. Hiányzik még valami a felsorolásból?

1.5 literes, sornégyes közös nyomócsöves turbódízel erőforrás került a tesztelt Opel Combo Life 1.5D motorházfedele alá. A maximális teljesítmény 102 lóerő 3500-as percenkénti fordulatszámon, míg a 250 Newtonméteres forgatónyomaték-csúcs 1750-nél érkezik. Látszik tehát, hogy a gázolajos pörgős, ugyanakkor alsó fordulatszám-tartományban is kifejezetten élhető, nyomatékos darab.

Jól eltalált fokozatokkal lett felvértezve a tesztautóba épített 5 sebességes manuális váltó, az 1.5-ös dízel hajtásláncához társítva pedig egyenesen remek az összhatás. Olyannyira, hogy a masszív, nyomatékgazdag indulások, és alacsonyabb fokozatok után hatodikban sem forog többet a főtengely 2500 RPM-nél 130 kilométer/órás autópályatempónál, míg 90 kilométer/órámél 2000 RPM alatt tud maradni sík szakaszokon. Meglepő módon nem érződik a hatodik fokozat hiánya.

Előző részletezésünkből máris kiderül, hogy az Opel Combo Life 1.5D igazán aszkéta életmódot folytat: országúton 4.1, városi környezetben 5.1, míg autópályázásnál 5.0-6.2 literes átlagokkal zártuk méréseinket 100 kilométerre átlagolva.

Árcédula

Az Opel Combo Life 1.5D induló árazása 6.1 millió forint, a tesztben bemutatott modell valamivel 7.5 millió forint alatt áll meg.

2019 Opel Combo Life 1.5D specifikációk

Motor

Motortípus: soros, 4 hengeres common-rail dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1499 cm³

Maximális teljesítmény: 102 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 250 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, ötsebességes manuális kéziváltó, S/S

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4403 mm

Szélesség: 1848 mm

Magasság: 1841 mm

Tengelytáv: 2785 mm

Tömeg, üresen: 1405 kg

Megengedett össztömeg: 2095 kg

Csomagtartó mérete: 597 liter, bővíthető 2126 literig

Menetteljesítmények

Végsebesség: 175 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.7 s (gyári), 12. s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.9 l/100 km

Országúti: 4.5 l/100 km

Vegyes: 6.5 l/100km

Gyárilag mért eredmények.

Városi: 4.7 l/100km

Országúti: 4.1 l/100km

Vegyes: 4.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 114 g/km

Még több információ az Opel hazai képviseletének honlapján található, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.

Együttműködő partnereink: AcerCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer

Exit mobile version