Site icon AutóAddikt

[TESZT] Opel Combo Tour 1.6 CDTI ECOTEC Start/Stop Enjoy L1H1 – könnyed és hatékony személyszállítás

Ahogyan azt a tendencia mutatja, rengetegen keresnek olyan megoldást, amely alapvetően a személy- és teherszállításra egyaránt fókuszál – valami olyasmit, amit az Opel Combo Tour jelent. Úgy, hogy szinte semmilyen részlet sem maradjon ki, tehát a kettőség legyen egyenesen arányos egymással. Ez azt jelenti, hogy a szállítható személyek férőhelyére ne legyen hátráltató hatása a jó pakolhatóságnak, és fordítva.

Alapvetően az ember azt hinné, nehéz helyzet áll elő, amikor ilyen jellegű kérdések és igények kerülnek terítékre. Jelentjük, újabb perfekt alternatívát találtunk a fent részletezett irányvonalat illetően az Opel Combo Tour személyében.

Mint ismeretes, az Opel Combo Tour létezik más márkák felhozatalában is (például Fiat Doblo), nyilván kisebb-nagyobb eltérésekkel, de ilyesmit már láttunk korábban az új Vivaro érkezése után is (Renault Trafic). No de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy megvizsgáljuk: teljesíti-e az elvárásokat az Opel Combo Tour minden téren – legalábbis, ami a szegmenstőé elvárható.

Számtalan hasonszőrű, kategórián belüli alternatívát mutattunk már be olvasóinknak az Autóaddikt, illetve korábban a Napimagazin hasábjain. Épp ezért viszonylag egyszerű a párhuzamok felállítása, hiszen a tapasztalati irány megvan, ugyanakkor épp ezért nehéz kimondani a teljesen független és jól elkülöníthető verdiktet.

Bár megvan a kishaszonjármű-jelleg, mégsem unalmas a formavilág

Már külsőleg is jól látható, hogy a Opel Combo Tour próbál sikeresen felzárkózni az elvárt trendekhez. Ugyanis mára a kishaszonjármű-kategória leszámolt szinte teljesen azokkal a korábban általánosnak ítélt sztereotip megközelítésekkel, miszerint egy puttonyosnak, púposnak (ki hogy definiál) muszáj kocka formát öltenie, elkeserítő cw-értékekkel, elcsépelten barátságtalan élces vonalvezetéssel. Nos, a Opel Combo Tour minderre tökéletesen rácáfol, hiszen a formavilág üde, fiatalos, telítve gömbölyded élekkel – a front rész a legjobb példa: arányaiban hatalmas fényszóró-testek, szinte szabályos körkörös vonalakkal, mosolysziluettet mintázó hűtőmaszkkal, karakteres ködlámpafészek kialakításokkal.

Oldalnézetből sem az jut rögvest a szemlélődő eszébe, hogy az Opel Combo Tour valamiféle átvedlett céges rohangászós kishaszon.

Sokkal inkább dominál az egyterűs jelleg, vagy inkább a csapatszállító kisbuszos fazon? Döntse el az olvasó. Véleményünk szerint mindkettő jól megállja a helyét, illetve pozitívan hat az összképre; innen is kitűnik, hogy mennyire hatalmas a térkínálat, amit aztán az utasok, illetve a csomagok szállítására fordíthatunk. Az oldalablakok megfelelő panorámát adnak nagyságuk révén, az övvonal felfelé húz, nem véltelenül – a hátsó üléssor emeltebb pozíciót kapott a komfort érdekében többek közt. A sárvédőívek hangsúlyosak, az L1H1 tengelytáv is jelentős (ez kitűnik első pillantásra), míg a hátsó, C oszloppal határolt lezárás pedig akár derékszöget is zárhatna a talajszinttel, annyira délceg és egyenes. Jó, jó, dobozforma azért akad ezek szerint a felhozatalban, de pontosan annyi, amennyit még elbír az Opel Combo Tour formaterve.

Teljesen a kaszni színére fújt hátsó, ötödik ajtót kapunk az Opel Combo Tour-hoz, amennyiben Cosmo csomaggal rendeljük (a tükrök szintúgy megkapják a fényezést ebben az esetben). A raktér ajtajának hozzávetőlegesen 50 százaléka üvegfelület, ez szintén hozzásegít a tökély kitekintéshez, de még mindemellett kellemes a szemnek is az összképet illetően.

Jogosan merülhet fel a kérdés: az Opel Combo Tour, mivel kishaszonjárműves alapokat ápol, mennyire hozza az elvárt komfortszintet? Gyors válasz érkezik is: hozza, annak megfelelően, amennyit a kategória elbír. Jelen esetben sincsen ez másként.

Érezzük otthon magunkat!

Igényesen kidolgozott enteriőr fogadja a vezetőt és az utasokat az Opel Combo Tour-ban, persze ez annak is köszönhető, hogy a tesztautó a nem az alapfelszereltséget kapta (Enjoy). Bár kifinomult bőrbevonatokkal, és egyéb extrákkal jelen esetben nyilván nem találkozunk annyira dominálóan, mint mondjuk egy Insignia, vagy akár egy Astra esetében, mégis minden együtt van ahhoz, hogy félre tudjuk tenni a haszonjárműves vonalat. Egy rövid időre legalább, ugyanis azért megvannak az emlékeztető jellemvonások: kemény, kopogós műanyag burkolatok az ajtók kárpitjának részeként, öblös cockpit felületek, elöl is hatalmas váll- és fejterek, sok rakodórekesz (ami kifejezetten optimális egy családi egyterű esetében).

A központi műszeregység kifejezetten lényegre törő, jól átlátható rendszert képez, a kezelőszervek optimálisan elérhetők minden üléspozícióból. A kormányoszlop állíthatóságának köszönhetően viszonylag jól testre szabható az Opel Combo Tour vezetőállása függetlenül testalkattól, a magasra helyezett, kisbuszos jelleget kínáló vezetőülés pedig fokozza a kellemes kilátást az autóból.

Megvan az a bizonyos elvárt komfortráta is

Kényelmesek az Opel Combo Tour ülései, hátul is. Közepes keménységgel, ergonómikusnak mondható felület-kialakításokkal relatíve hosszabb távon is kényelmesek maradnak, a hátsó traktus három széke egyenként hangolható, hosszirányban állítható. A láb- és térdterek nagyok, csakúgy, mint a fejedelminek mondható fejterek – három személy ténylegesen kompromisszumoktól mentes utazása garantált.

Érdekes, hogy bár a Opel Combo Tour felfüggesztése nagyjából megegyezik a hagyományos értelemben vett teherszállító Combo modellével, mégis sikerült a kényelmet úgy optimalizálni, hogy az menet közben sem hagyhasson kívánnivalót maga után. Közepes úthibák esetén még jól simít a futómű, a hátsó híd is lágyan közvetít, bár némileg pattogóssá is tud válni, ha szélsőségesebb útviszonyok közé keveredünk. Az Opel Combo Tour stabilitása jó, erőteljesebb kanyarvételezéskor is megtartja az ívet, elhanyagolható alulkormányozottsági hajlammal és a viszonylagosan magasabb építésnek köszönhetően némi oldaldőléssel megspékelve.

Elegendő teljesítmény – a végsebesség úgysem számít

A tesztelt Opel Combo Tour 1.6 literes, közös nyomócsöves befecskendezést kapott gázolajos erőforrással lett szerelve.

Az aggregát 95 lóerős maximális teljesítményleadásra képes 2500-as percenkénti fordulatszámon, míg a 300 Newtonméteres nyomatékcsúcs 1750-től már rendelkezésre áll. A motor karakterisztikája erőteljes, ténylegesen alacsonyabb fordulatszám-tartományban is érezhetően rendelkezésre áll az a tartalék, amely nagyjából 2700-ig jelen van érzékelhetően. Ezáltal a Opel Combo Tour 1.6-os CDTI-je 95 lóval is kifejezetten dinamikus, fürge haladást garantál például városi forgalomban. A gázreakciók közvetlenek, bár a Start/Stop-nak köszönhetően számolnunk kell némi késleltetéssel piros lámpák utáni indulásnál.

Amennyiben gazdaságos módban kívánunk autózni az Opel Combo Tour fedélzetén, 6.2 liter körüli értékkel kell számolnunk 100 kilométerre átlagolva városban. Országúti körülmények közt azért előbukkan a madárétvágy, hiszen méréseink szerint 4.1 liter/100 kilométerig vissza lehetett szorítani az üzemanyagfogyasztást, igaz, itt 1 személlyel (sofőr) kell értelmezni az értéket; 4 fő esetén nagyjából 0.5-0.7 literrel növekszik.

2016 Opel Combo Tour 1.6 CDTI specifikációk

Motor

Motortípus: soros, 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 95 LE @ 2500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4390 mm

Szélesség: 1831 mm

Magasság: 1845 mm

Tengelytáv: 2755 mm

Első gumik mérete: 245/50 R18

Hátsó gumik mérete: 245/50 R18

Tömeg, üresen: 1470 kg

Megengedett össztömeg: 2430 kg

Csomagtartó mérete: 3200 liter hátsó, harmadik üléssor nélkül

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 158 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 14.3 s (gyári), 12.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.2 l/100 km

Országúti: 4.1 l/100 km

Vegyes: 5.7 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.0 l/100km

Országúti: 4.9 l/100km

Vegyes: 5.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 140 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft.
Exit mobile version