Nem is olyan régen járt nálunk egy hasonló modell, konkrétan 1.4 literes turbóval, ráadásul Color Edition megközelítésben. Itt a folytatás: Opel Corsa 1.4 Turbo teszt következik, igaz, most 150 lóerős benzines erőforrással szerelve.
Mint már megannyiszor írtunk róla, egészen az 1982-es évtől táplál maradéktalan népszerűséget az Opel Corsa, a német gyártó kisautója. Beszámoltunk már több ízben teszt formájában is a Corsa-ról, alapvetően a D sorozat oszlopos tagjairól, de miután az idő jócskán halad, s 2014 év vége felé debütált a Corsa E, ezért elkerülhetetlenül nekifutunk az újboli kivesézésnek.
Valamilyen szinten folytatjuk a hagyományokat. Népszerű szerkesztőségünkben az Opel, főként, ha olyan tesztautó érkezik, amely valamilyen módon kilóg a sorból, egyedibb, érdekesebb. Tehát elengedhetetlen maga a Color Edition irány, ami alapjaiban véve egyedi színárnyalat-együttest és szintén összetéveszthetetlen belső enteriőr-konfigurációt jelent a modellpalettára nézve.
Nem titkoltan megosztotta a közvéleményt az új Opel Corsa E érkezése, akadtak ugyanis, akik szerint egy, a korábbi platformra épített járművel jelentkeztek Rüsselsheimből. Lehet, hogy az alapok korábbi gyökereket hordoznak, ám a 2015-ös Corsa számtalan mélyre hatoló újítást hordoz – alapvetően már a külsőnél is jól látszik mindez.
A frontrész került középpontba az új Corsa-nál
Nincs többé karosszériába integrált ajtónyitás lehetősége, ezt elhagyták a tervezőmérnökök az Opel Corsa 1.4 Turbo-nál – itt az ötödik ajtóelem nyitógombjára gondolunk, mely az embléma enyhe nyomására reagált. Persze az alapok valamilyen szinten megmaradtak, a logó jobban kidomborodik, és az alsó körív környékén keresendő a nyitás mikéntje.
Lámpatestek tekintetében érkezik a tipikus Opel-jelleg, az oldalablakok ívelését szorosan követő vonalvezetéssel történt a kialakítás, valamint a front fényszóróihoz hasonlóan itt is kiegyenesített alsó felületeket kapunk. Se több, se kevesebb; mondhatni, már-már minimalista a jelleg, de persze nem az. Ez az Opel Corsa 1.4 Turbo egy igazi egyéniség, színes szeretetcsomag.
Részletek az enteriőrben: dinamizmust sugall, annak rendje és módja szerint
Folytassuk az Opel Corsa 1.4 Turbo belterének taglalásával: A műszerfal, valamint az első utasoldali rész felé húzódó cockpit kialakítása harmonizál az autó színével, jelen esetben a sárga árnyalat lett átültetve az utaskabinba, lakkfekete berakás-megoldásokkal, mely utóbbiak még az ajtók kárpitozásán, konkrétan a könyöklőkön is visszaköszönnek.
Rendkívül stílusos tehát a megjelenés, az már más kérdés, hogy a szűkös láb- és térdterek már elöl is visszafogják a komfortérzetet, igaz, alaphangon nyilván nem férfifejjel kell gondolkodnunk, ha az új Opel Corsa 1.4 Turbo határait feszegetjük.
Szem előtt a biztonság
Komoly vezetéstámogató rendszert is konfigurálhatunk az Opel Corsa 1.4 Turbo-ban, nem meglepő módon a Cosmo felszereltséghez társításra került számtalan ilyen opció. A rendszer neve Opel Eye névre hallgat, tartalmaz jelzőtábla-felismerést, sávelhagyásra figyelmeztetést, követésitávolság-jelzőt, ráfutásra figyelmeztetőt, távfényszóró asszisztenst, oldalsó holttérfigyelőt.
Kényelmes, mélyített háttámlájú ülések várják az új Opel Corsa E utasait, optimálisan kialakított ülő- és hátfelületekkel. Hátul két fő utazhat viszonylag kényelmesen, nyilván nem hosszabb távon, itt is jól kialakított székekkel. A beszállás – mint affajta alsókategóriás miniautóba – itt sem egyszerű mutatvány, vigyáznunk kell arra, hogy ne verjük be a fejünket, amikor oldalazva ülünk a hátsó traktusba.
280 literes csomagtérkapacitással rendelkezik az új Opel Corsa E, a befogadóképesség 1090 literig növelhető. A pakolhatóság jó, minimális szinteltérés tapasztalható csak a raktér padlója és a küszöb közt, ami egyáltalán nem zavaró.
Közelít az OPC-hez
Bár az OPC értékeket papírforma szerint nem éri el az Opel Corsa 1.4 Turbo, de hasonló érzetet ad vezetés közben: remek gyorsulást hoz (méréseink szerint 8.7 másodperc alatt futotta a 0-100 kilométer/órás sprintet), a megfelelően hangolt 6 sebességes manuális váltó fokozatai megfelelő áttételezésüknek köszönhetően remekbeszabottan kiautózható minden tartomány. Mindehhez soha el nem fogyó erőtartalék, jól brillírozó turbónyomás társul, bár ez az 1.4-es is hajlamos lefulladásra, ha óvatlanul kezelnénk a pedálokat – de elég egy hirtelenebb indítás piros lámpától.
Városi környezetben összehozható a 7 liter körüli átlag (7.2 pontosan) 100 kilométerre lebontva, ami tényleg átlagos ilyen teljesíményt figyelembe véve. Hatodikban, folyamatosan 90 kilométer per óra környékén autózva 4 személlyel a végletekig takarékos tud maradni az Opel Corsa 1.4 Turbo: 4.6 liter/100 kilométer átlaggal zártunk.
Árazás
Tesztünk főszereplője, az Opel Corsa 1.4 Turbo 4 580 000 forintos alapáron férhető hozzá, az alap Corsa 1 literes ECOTEC Start/Stop rendszerrel felruházott motorral, 90 lóerővel, 6 gangos manuális váltóval 4 460 000 forinttól vásárolható meg – Selection felszereltséggel. A csúcsot jelentő, 1.6-os turbótöltött ECOTEC benzines erőforrással gyártott OPC variáns 6 130 000 forintba kerül jelenleg az importőr adatai szerint.
2016 Opel Corsa 1.4 Turbo 150 specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor
Lökettérfogat: 1364 cm³
Maximális teljesítmény: 150 LE @ 5000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ 3000 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4021 mm
Szélesség: 1746 mm
Magasság: 1481 mm
Tengelytáv: 2510 mm
Első gumik mérete: 215/45 R17
Hátsó gumik mérete: 215/45 R17
Tömeg, üresen: 1105 kg
Megengedett össztömeg: 1690 kg
Csomagtartó mérete: 280 liter, 1090 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 45 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 207 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári), 8.7 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 7.2 l/100 km
Országúti: 4.6 l/100 km
Vegyes: 6.4 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 7.4 l/100km
Országúti: 4.8 l/100km
Vegyes: 5.8 l/100km
CO2 kibocsátás: 132 g/km
Bővebb információ az Opel hazai honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, Konzolvilág, EPSON, QNAP, AOC, Philips, MyActionCam, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte