1982 óta örvend maradéktalan népszerűségnek az Opel Corsa, a német gyártó kisautója. Írtunk már több ízben teszt formájában is a Corsa-ról, alapvetően a D sorozat oszlopos tagjairól, de miután az idő halad, s tavaly év vége felé haladva debütált a Corsa E, ezért elkerülhetetlenül nekifutunk a kivesézésnek.
Nem aprózzuk el, ugyanis rögvest egy olyan felszereltségű Opel Corsa modellel kezdjük, amely tulajdonképpen a jelenlegi legmagasabb szintet képviseli. OPC Line – nem összetévesztendő a szimpla OPC jelzővel; itt ugyanis nincs (akár) extrémre hangolt teljesítmény, Nürburgringre kihegyezett futómű és felfüggesztés. Van viszont szériában elegendő teljesítménnyel rendelkező, jelen esetben 100 lóerős benzines turbómotor, valamint masszív OPC optikai csomag. Immár meghatározó módon az enteriőrre nézve is.
Megosztotta a közvéleményt az új Opel Corsa E érkezése, akadtak ugyanis, akik szerint egy, a korábbi platformra épített járművel jelentkeztek Rüsselsheimből. Lehet, hogy az alapok korábbi gyökereket hordoznak, ám a 2015-ös Corsa számtalan mélyre hatoló újítást hordoz – alapvetően már a külsőnél is jól látszik mindez.
Leginkább az orr-fazon újult meg
Az orr-rész leghangsúlyosabb pontja minden kétséget kizáróan a hűtőmaszk lett, az amolyan mosolyra szaladó szájat formázó sziluett – talán nem is véletlen, hiszen az Opel Corsa E amúgy is vidám hangulatát fontos fókuszba helyezni ezzel. A lámpatestek rajzolata sportos, de közben egyedinek is definiálható némi aszimmetriával nyakon öntve, kiegyenesített alsó vonalakkal. A ködlámpafészkek alulra, a két szélső pontra lettek megálmodva, szolid, a beömlő keresztcsíkjával egységesen párhuzamot alkotnak.
Oldalforma tekintetében lehet leginkább valamiféle utóérzetünk az előző Opel Corsa-generáció irányába, a tetőív gömbölyded mivolta, a háromajtós kiosztás egysége, az oldalajtók felülete, valamint a csapott hátsó ablak tekintetében. Mindhárom oszlop vékonyra húzott megközelítést kapott, a C lezáró csinos díszítőelemmel büszkélkedhet, míg a visszafogott, épp alig észrevehető szárny kellemes hatást kölcsönöz a csomagtérajtónak. 15 colos felnijei sem túlzóak az új Opel Corsa-nak, nyilván, ha valódi OPC-vel lesz dolgunk, ott minimum 1 egységgel már komplexebb lesz a kép.
Elhagyták az Opel tervezőmérnökei a karosszériába integrált ajtónyitás lehetőségét – itt az ötödik ajtóelem nyitógombjára gondolunk, mely az embléma enyhe nyomására reagált. Persze az alapok valamilyen szinten megmaradtak, a logó jobban kidomborodik, és az alsó körív környékén keresendő a nyitás mikéntje.
Lámpatestek tekintetében érkezik a tipikus Opel-jelleg, az oldalablakok ívelését szorosan követő vonalvezetéssel történt a kialakítás, valamint a front fényszóróihoz hasonlóan itt is kiegyenesített alsó felületeket kapunk. Se több, se kevesebb; mondhatni, már-már minimalista a jelleg, de persze nem az. Az új Opel Corsa E egy igazi egyéniség, színes szeretetcsomag.
Összegyűjtöttük: mennyi pluszt ad az OPC Line csomag?
Mindezt nagyban alátámasztotta a tesztautó piros színe is, ami szinte kötelező jellegű egy OPC csomagos modellhez. Mivel már annyit szónokoltunk az OPC Line tekintetében, nézzük meg, mit is takar mindez alapjában – elsőként a külső optika révén:
- első, illetve hátsó megtoldás spoilerek és légterelők tekintetében,
- kibővített, alacsonyabban húzódó küszöbb (ültetett hatást hívatott eredményezni, egyébként a futómű hangolása azonos a gyári normákkal,
- Fekete betétek, melyek elsősorban az esztétikumot helyezik középpontba,
- Krómozott, szimpla csövű kipufogóvég,
- OPC Line tábla az első sárvédőelemeken.
Ha már az OPC Line témát boncolgatjuk a külsőt illetően, folytassuk is ezzel az utaskabinnál is! Végeredményben a plusz nem gigantikus, de az tény, hogy a sportosabb lelkületű vásárlók (addig legalábbis, amíg nem tudnak echte OPC-re váltani) igencsak beérik majd az alábbi opciós listával – nézzük, a teljesség igénye nélkül:
- kiegyenesített alsó ívű kormánykerék, bőr bevonattal, ezüst hatású betéttel (a tesztautóban hagyományos jellegűt találtunk, de az ezüst berakás megvolt),
- fém, sportos felülettel operáló pedálsor (a tesztautóban ez szintén nem volt jelen),
- bőr váltókar, váltógomb.
A teljes opciós lista egyébként megtalálható IDE kattintva, az árlistákkal egyetemben.
Sportos, de csak visszafogottan. Variációk széles tárháza rendelhető a Corsa-hoz
Elegáns, stílusos kialakítású beltér fogadja az új Opel Corsa-ban helyet foglalókat, azonnal érződő minőségi anyaghasználattal, kézre eső kezelőegységekkel, komplexitással, átlátható felületekkel.
A műszerfal, valamint az első utasoldali rész felé húzódó cockpit kialakítása harmonizál az autó színével, jelen esetben a piros árnyalat lett átültetve az utaskabinba, lakkfekete berakás-megoldásokkal, mely utóbbiak még az ajtók kárpitozásán, konkrétan a könyöklőkön is visszaköszönnek. Rendkívül stílusos tehát a megjelenés, az már más kérdés, hogy a szűkös láb- és térdterek már elöl is visszafogják a komfortérzetet, igaz, alaphangon nyilván nem férfifejjel kell gondolkodnunk, ha az új Opel Corsa E határait feszegetjük.
Könnyen konfigurálható és gyakorlatban jól teljesítő IntelliLink alapú infotainment dolgozott az új Opel Corsa E-ben. A tesztautó átadásánál mellékletként kaptunk egy Android OS alapú okostelefont is, ami nagy szerencse volt, hiszen szerkesztőségünkben alapvetően iOS oprendszerű eszközöket használunk. A 7 col képátlós, kitűnő kontrasztarányú és fényerejű LCD pillanatok alatt felismerte a párosított készüléket (az Android mellett természetesen kipróbáltuk iOS-szal is), az előtelepített BringGo navigációs szoftver (Android) pontosan és korrektül irányította csapatunkat az utazás során – igaz, némi latency azért érzékelhető volt a Bluetooth 3.0 alapú kapcsolódás révén (USB átvitelt nem próbáltunk). A rendszer egyébként még tud hangutasításra is dolgozni (Siri Eyes Free), valamint számos, ingyenesen (is) letölthető applikáció áll rendelkezésre.
Mindent a biztonságért
Komoly vezetéstámogató rendszert is konfigurálhatunk az új Opel Corsa E-hez, nem meglepő módon a Cosmo felszereltséget kiegészítő OPC Line csomaghoz is társításra került számtalan ilyen opció. A rendszer neve Opel Eye névre hallgat, tartalmaz jelzőtábla-felismerést, sávelhagyásra figyelmeztetést, követésitávolság-jelzőt, ráfutásra figyelmeztetőt, távfényszóró asszisztenst, oldalsó holttérfigyelőt.
Kényelmes, mélyített háttámlájú ülések várják az új Opel Corsa E utasait, optimálisan kialakított ülő- és hátfelületekkel. Hátul két fő utazhat viszonylag kényelmesen, nyilván nem hosszabb távon, itt is jól kialakított székekkel. A beszállás – mint affajta alsókategóriás miniautóba – itt sem egyszerű mutatvány, vigyáznunk kell arra, hogy ne verjük be a fejünket, amikor oldalazva ülünk a hátsó traktusba.
285 literes csomagtérkapacitással rendelkezik az új Opel Corsa E, a befogadóképesség 1090 literig növelhető. A pakolhatóság jó, minimális szinteltérés tapasztalható csak a raktér padlója és a küszöb közt, ami egyáltalán nem zavaró.
Dinamikus és lendületes is egyben a 100 lóerős turbós aggregát középpontú hajtáslánc
A kereken 100 lóerős turbótöltött benzines aggregát maximális teljesítményét viszonylag széles intervallumban, 3500-6000 percenkénti fordulatszámtartományban képes leadni, a csúcsnyomaték a teljesítmény kétszerese számokban, tehát 200 Newtonméter, 1850-es percenkénti fordulatszámtól, egészen 3500-ig rendelkezésre állva. Előbbi adatok mind a kiválóan hangolt turbónyomásnak köszönhetőek, valamint a hatsebességes manuális kéziváltó hangolásának, sportosra csiszolt áttételezésének. Az 1120 kilogrammos száraz tömeghez elegendő a 100 LE összteljesítmény, két utassal az autó 10.7 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órára álló helyzetből, saját méréseink szerint.
Sajnos nem sikerült hoznunk a gyárilag előirányzott 6.6 literes városi fogyasztást, 7 liter alá nem sikerült leszorítanunk még akkor sem, ha igen óvatos gázpedál-kezelést alkalmaztunk. Országúti viszonyok között azonban sokkal takarékosabbnak tűnt az új Opel Corsa E 1.4 literes benzinmotorja, itt a 4.2-4.7 literes átlagok voltak jellemzőek.
Mennyiért mindezt?
A tesztben szereplő Opel Corsa 4 443 000 forintos alapárral indít (Cosmo), ehhez kell hozzászámolnunk az OPC Line felszereltség plusz költségeit, amelyek konfigurálástól függően alakulhatnak. Az új Opel Corsa belépőmodellje egyébként Selection csomagos, 4 200 000 forintos vételárról indul, 1 literes turbótöltött ECOTEC benzinmotort tartalmaz Start/Stop rendszerrel, 90 lóerővel, 6 sebességes manuális kéziváltóval.
2015 Opel Corsa 1.4 Turbo OPC Line specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor
Lökettérfogat: 1364 cm³
Maximális teljesítmény: 100 LE @ 3500-6000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 130 Nm @ 4000 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4021 mm
Szélesség: 1736 mm
Magasság: 1479 mm
Tengelytáv: 2510 mm
Első gumik mérete: 185/65 R15
Hátsó gumik mérete: 185/65 R15
Tömeg, üresen: 1120 kg
Megengedett össztömeg: 1575 kg
Csomagtartó mérete: 285 liter, 1090 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 45 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 185 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.0 s (gyári), 10.9 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 7.1 l/100 km
Országúti: 4.3 l/100 km
Vegyes: 5.9 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 6.6 l/100km
Országúti: 4.4 l/100km
Vegyes: 5.2 l/100km
CO2 kibocsátás: 122 g/km
Bővebb információ az Opel hazai honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: Acer, ASUS