Több Opel Crossland X benzinmotoros verziót sorakoztatott fel a rüsselsheimi gyártó tavalyi, 2017-es modelloffenzívája kapcsán. 1.2 literes szívó- és turbótöltött erőforrásokkal, de van természetesen gázolajos is a felhozatalban. Tesztre is fogtunk egy ilyen példányt.
Tehát ahogy feljebb is olvasható, az Opel Crossland X 1.2 szívó, 1.2 turbó, 1.6 turbódízel verzióban létezik, az 1.4-es benzinesek egyelőre hiányoznak a palettáról. Annyi baj legyen, ha már downsizing, akkor kötelező a sorhármas blokk, s hogy még izgalmasabb legyen a helyzet, nem árt, ha a turbófeltöltőt elfelejtjük. Az Opel Crossland X 1.2 esetében minden egyben volt ahhoz, hogy kíváncsiságunk végig csúcsra legyen járatva.
Ugyanis az első intuíciók már a küllem vizslatásakor kezdődnek, nem is akárhogyan. Emlékeznek biztosan az Opel ADAM megjelenésére, mekkora port kavart a történet, persze szigorúan pozitív értelmezéssel. Egyedi, trendi, nem titkoltan a gyengébbik nemet célozva. Színesen, csillogón, mindenféle vizuális részletelemet bevetve. Az Opel Crossland X 1.2 ezen a vonalon halad tovább: a konfigurálásnál rengeteg ötletünk és lehetőségünk lehet arra nézve, hogy a leginkább custom jelleget kapjuk; az élénk, feltűnő színárnyalatokat jól kiegészíthetjük például teljesen más tónusú tetőidommal, és hozzá válogathatunk mindenféle krómcsíkokat, díszbetéteket, aprócska részleteket.
Optimális városi és kirándulós társ. Mindennapok autója ez
Minden megvan tehát ahhoz, hogy az Opel Crossland X 1.6 CDTI népszerű legyen. Ráadásul manapság talán a leginkább populáris szegmensek egyike, ha nem az első helyezettje a SUV, illetve crossover osztály, tehát emiatt sem hanyagolandó a projekt. Persze kell hozzá megfelelő belpiac, igény, és máris minden rendben.
Tehát a Opel Crossland X 1.6 CDTI kialakítása miniterepjárós, ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy terepjáró lenne az autó. Unalomig ismételt tézis ez, anno a Mokka és a testvérmodell Chevrolet Trax esetében hangsúlyoztuk. A hűtőmaszk rajzolata leginkább a Corsa és az Astra jellemvonásait hozza, jó átmenettel, a lámpaburák vonalai vidám, bohókás küllemet kölcsönöznek a megjelenésnek.
Valahogy így néz ki tehát az Opel Crossland X 1.6 CDTI helyfoglalása a palettán, ha nem lett volna eléggé egyértelmű. A hátsó traktus tér el talán a legjobban az eddig megszokott opeles jellegtől, hiába, itt már a franciább dizájn érvényesül, a szimplább, letisztultabb GM-maradványok legfeljebb a Mokka kései modelljein láthatók (hasonló kategóriában).
Mindenki be- és elfér, nem baj, ha nagy a család
Meglepően tágasra sikeredett az Opel Crossland X 1.6 CDTI enteriőrje, ami alapvetően az első és a hátsó ülések kialakításánál a legszembeötlőbb.
A vezető- és az anyósülés jellegét tekintve közepesen kemény, a tömöttség jó, az oldaltartás szintén rendben.
Az ülőlapok kicsivel lehetnének hosszabbak, konfigurálásnál nem árt combtámaszt is igényelni a lehetőségek szerint.
A hátlapok is jók, átlagos testalkattal (férfi) jól értelmezhetők, kényelmesek, és relatíve hosszabb távolságokon is helyt állnak. A lábterek elöl átlagosak, a középkonzol mindkét elöl helyet foglaló utas számára megfelelő távolságra helyezkedik el, a kezelőszervek ennek köszönhetően optimálisan elérhetők. A fejterek is jók, talán ezek a legjobbak – köszönhetően a magasított kaszninak és tetőívnek.
Túrázáshoz lett tervezve az Opel Crossland X 1.6 CDTI. Ennek megfelelően igény mutatkozik a tágas csomagtér meglétére, ami esetünkben meg is van: alapból 410 literrel, azaz majd’ fél köbméterrel gazdálkodhatunk, ha ez kevésnek bizonyulna, előrehajtott osztott hátsó üléstámlákkal elérhető a 1225 liter is.
Csúcsformában az 1.6 CDTI
Alapvetően az optimális nyomatékeloszlás, az egyenletes turbónyomás felépülése, valamint a kifejezetten barátságos üzemanyagfogyasztási adatok teszik kivételessé az összképet. 120 lóerőt produkál az 1.6 literes dízel aggregát, mindezt 3500-as percenkénti fordulatszámon adja le, a csúcsnyomaték 300 Newtonméteres, és alacsony tartományban, 1750-től elérhető. Tesztjeink pontosan ezt támasztották alá: álló helyzetből indulással kevéske forgatás kell az egységnek, s máris felveszi a fordulatot és lendületet. Az elán kitart nagyjából 4000-ig, így mindegyik sebességfokozat jól kiautózható.
Fürge és dinamikus az Opel Crossland X 1.6 CDTI, mindemellett rendkívül takarékos is (pont erre számítottunk): városi környezetben 4.7, országúton 3.2 literes átlagfogyasztást rögzítettünk 100 kilométeres távra lebontva.
2017 Opel Crossland X 1.6 CDTI specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor
Lökettérfogat: 1560 cm³
Maximális teljesítmény: 120 LE @ 3500 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 1750 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4212 mm
Szélesség: 1825 mm
Magasság: 1605 mm
Tengelytáv: 2604 mm
Első gumik mérete: 215/50 R17
Hátsó gumik mérete: 215/50 R17
Tömeg, üresen: 1220 kg
Megengedett össztömeg: 1840 kg
Csomagtartó mérete: 410 liter, 1255 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 45 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 187 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.9 s (gyári), 9.5 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 4.7 l/100 km
Országúti: 3.2 l/100 km
Vegyes: 5.1 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 4.6 l/100km
Országúti: 3.6 l/100km
Vegyes: 4.0 l/100km
CO2 kibocsátás: 105 g/km
Bővebb információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
Fotó: Canon Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS