Bár tapasztalható némi ráncfelvarrás a jelenleg aktuális, 2015-ös modellévű Opel Insignia esetében, amely elsősorban a külsőt érinti – leginkább a motorizáltság megújulása jelenti az újdonságot. Persze ezzel együtt nem jelenhető ki, hogy az Opel Insignia nem tökéletesedett, nagyon is; a mindössze pár száz kilométert futott, alig 1 hónapos tesztautó ismételten elnyerte a tetszésünket. Sokadjára próbáltuk ezt a nagyszerű Opel modellt, most is így tettünk.
Viszont annak érdekében, hogy kiderítsük: vajon még mindig olyan jó utazóautó-e az Opel Insignia, mint annakelőtte, egészen Németországig autóztunk a cél érdekében. A hiteles cél érdekében, ugyanis pár száz kilométer még nem a legszélsőségesebb opció, no meg Magyarország autópályái nem rendelkeznek kifejezetten hosszú, folyamatos szakaszokkal.
Így tehát folytatjuk külföldi nagyteszt-sorozatunkat, melyben a friss, 170 lóerős, 2 literes Suttogó dízellel szerelt Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo kapta a főszerepet, méghozzá OPC Line csomaggal. Utóbbi rendkívül sokat dob az amúgy is mutatós küllemen, alapvetően a front hosszabbra vont és sportosabbá gondolt szpoilerezésével, az elmaradhatatlan OPC Line plakettekkel két oldalon, az első sárvédőívek, illetve az A oszlopok kiindulópontja közt, valamint a hatalmas, 20 col átmérőjű felnikkel.
A németek amúgy is szeretik az Opel Insignia modelleket, tíz autóból egy biztosan az, igaz, ott is megbámulták a remek konfigurációjú verziót. Nem beszélve az ADAM-okról, hihetetlen sokszínűség jellemzi a felhozatalt – nagyjából közel 100 darabot véltünk felfedezni a kinn töltött pár nap alatt, ami egész tekintélyes arány. De miért is meglepő ez? Praktikus, fiatalos, imádnivaló, első autónak nyilván ideális, de a nagyobb kategóriások mellett jól megfér, akár harmadiknak is. Hiába no, mások a tendenciák.
Suttogó dízel, utazás, Opel Insignia
Kanyarodjunk azonban vissza a teszt főszereplőjéhez, az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo-hoz! Nem megyünk bele ismét fejtegetésekbe a külsőt és a belsőt illetően, hiszen megtettük már számtalanszor, s mint ahogyan írtuk: számottevő átalakulások nincsenek a jelenleg úgy a modellciklusának felénél tartó Opel Insignia esetében.
Van viszont sok minden, ami amellett szól, hogy az Opel Insignia, konkrétan a tesztre fogott Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line az egyik legjobb utazásra kitalált alternatíva. Nézzük a részleteket.
Az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line utastere bár közepesen mondható tágasnak, mégis maximális komfortot nyújt akár 800 kilométer levezetése után is. Alaphangon az első traktus az, amely leginkább képes kényelmet nyújtani, sikerült optimalizálni a korábban szűkösebb térd- és lábterek méreteit, így a középkonzol nem von el a tényleges helyérzetből. A tesztautóba konfigurált első fotelek comb- és deréktámaszai, valamint a tág skálán mozgatható állítási irányok révén nagyobb testalkattal bíró sofőrok és utasuk is jó üléspozíciókat irányozhatnak be, bár az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line-ban alaphelyzetben is optimális kitekintést kapunk mindegyik irányba.
Annak ellenére, hogy a tesztmodell far kialakításának köszönhetően korlátozottnak véltük első blikkre a hátsó, ötödik ajtón át történő kilátást, de hamar változott a véleményünk. Igaz, az oldaltükrök méretezése aprónak tűnhet, de a visszapillantó felületek viszont szépen egybegyűjtik az autó környezetében zajló történéseket.
Mindenhová eltalál
Külön dicséret illeti az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line navigációs rendszerét.
Az IntelliLink alapú egység remekül dolgozott, itt is érzékeltünk változást: az úti cél megadásánál végre nem lett túlbonyolítva a szintaxis, a leggyorsabb útvonalak tervezése által a németországi úti cél nagyjából 5 másodperc alatt kikalkulálásra került. Alapbeállításként autópályázásban gondolkodik a szoftver, feltételezi nyilván, ha közel 1000 kilométeres útszakaszt óhajtunk megtenni, nem a kertek alatt gondolja ki az irányt, még akkor sem, ha az mondjuk 24 kilométerrel rövidebb távot jelent.
Németországban otthon érezte magát az IntelliLink navigációja. Nem csak ott, hiszen Budapesten is beadtunk néhány kacifántosabb címet és helyszínt, remekül ment a számítás és navigálás, földutak, zsákutcák el lettek felejtve. Jelenlegi utazásunk során most nem használtunk okostelefon-alapú applikációt, nem párosítottuk össze az eszközöket, csakis a saját, beépített felhozatalra hagyatkoztunk.
Az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line hátsó ülései viszont némileg korlátozottak helykínálat tekintetében. Pont annyira, amit még elbír az átlagos testalkattal rendelkező utas, abbül is rögtön kettő felnőtt, mondjuk megspékelve egy 10 éves forma gyerkőccel. Így nincs probléma, meg amúgy sem, bár a hátul három felnőtt kombináció már kicsit rezegteti a lécet, de nem kivitelezhetetlen úgy sem az utazás.
Elég az hozzá, hogy az optimális családi utazás három felnőtt – egy gyerek séma szerint lehet talán a leginkább idilli, bár ezt helyzete válogatja. Tény, hogy az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line hátsó lábtere nagy, a térdterekkel egyetemben, a váll- és fejterek visszafogottabbak kissé.
Komfortos utazás garantálva: nem gond vele akár 1000 kilométer sem egyhuzamban
Kárpótol viszont a minimális menetzaj. Amennyit hallani lehetett 100 kilométer/óra felett, az leginkább a peres gumik jelenlétéből adódó hang jelenléte volt, mely fokozatosan úszott be az utastérbe, azonban érdekes, hogy 170 környékén sem volt sokkal zavaróbb a helyzet.
Futómű tekintetében az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line közepesen lágyra hangolt, viszont a 20-as kerekek itt is hozzátettek némi sportosságot a menetkomforthoz, hiszen a kisebb-nagyobb úthibákra haragos visszajelzéseket küldött alapvetően a hátsó felfüggesztés. Mondjuk az szinte száz százalék, hogy az OPC Line adta küllembéli kiváltságokról semmilyen áron nem mondanánk le a hatalmas keréktárcsákról, inkább a zötykölődés. Vagy az is megoldás, hogy kerüljük az úttalan utakat, arra különben is ott van a Contry Tourer.
170 lóerő, ami elég a megfelelő menetdinamikához
Még eggyel több érv tehát a fentiek figyelembe vételével, hogy az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line igazán autópályázásra termett, valódi utazóautó, nagyobb távolságok könnyed leküzdésére.
Mindehhez segítségül egy 170 lóerő leadására képes, 2 literes gázolajos közös nyomócsöves turbódízel (CDTI) aggregát érkezik. Ez pedig nem más, mint a már sokat emlegetett Suttogó dízel. Az, hogy mennyire csendes, relatív, ugyanis hidegindításnál egyetlen öngyulladós egység sem a halkságáról híres, viszont az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line-ba applikált erőforrás még ilyen tekintetben is meglepően halkan tette a dolgát az üzemi hőmérséklet eléréséig.
A hajtásláncba épített hatfokozatú automataváltó ilyen szituációkban hosszabbra nyújtottan váltotta a felsőbb fokozatokat, ez a jelenség 90 fokos vízhőmérsékletnél meg is szűnt, a karakterisztika nyugodtabb, és még csendesebb lett. Innentől a fel- és visszaváltások szinte kivétel nélkül, bármely forgalmi helyzetben jó pontokon érkeztek, ha városban, 40-50 kilométer/órával haladtunk, szépen megtalálta a legmegfelelőbb, általában ötödik, vagy hatodik fokozatokat. Lakott területről kiérve, felhajtva az autópályákra azonnali visszaváltásokkal érzékelte a hajtás, hogy előnyben részesítenénk a dinamikusabb lendületet, és máris kezdődhetett a sprint.
Módjával, mivel a tesztelt Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line még bejáratósnak számított, így ennek megfelelően visszafogottan kapta a terhelést, illetve a német autópálya-szakaszokon a végsebességet sem néztük (korábbi, hasonló Insignia tesztautónk 210 körül szabályozott le).
Ideális utazótempónk a német autópályákon 140-150 kilométer/óra körül mozgott, ilyenkor a fordulatszámmérő ~2400-2700-as percenkénti fordulatszámot mutatott. Menet- és szélzaj tekintetében az átlagostól kicsit alacsonyabb értékeket mértünk, azzal együtt, hogy a kerekek rátettek egy lapáttal a végeredményre, de bőven az elfogadhatóság határain belül.
Csalóka az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line csomagtere, ugyanis 530 literes, mégis elsőre úgy tűnhet, korlátozott a hely. Pedig nem így van, csak a csekély mélység miatt a pakkokat ügyesen kell rendezgetni ahhoz, hogy a lecsukott ötödik ajtó kalaptartója ne tolódjon fel a plafonig. Tehát alapvetően hosszában kell pakolgatni, egymás mellé fektetett bőröndökkel, egyéb útitáskákkal, kihasználva a rakfelület oldalsó rekeszeit, hálóit a kisebb dolgok elhelyezéséhez.
Takarékosan, bőséges hatótávval
Takarékosságáról ismételten tanúbizonyságot tett az Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line.
Autópályatempónál az átlagfogyasztás négy személlyel 6.1 literre jött ki, hegyen-völgyen át, inkább jellemzően emelkedőkkel, körülbelül 600 méteres szinteltéréssel tarkítva. Városi vegyes fogyasztásnál az érték bő 1 literrel növekedett csak (7.3 liter/100 kilométer), országúton, a német falvak közt, sok 70-es korláttal 4.2 liter/100 kilométeres átlaggal zártunk. Az összesen 1894 kilométeres távra 5.8 litert regisztráltunk, ami kimagaslóan jó eredmény véleményünk szerint, a 70 literes üzemanyagtanknak köszönhetően pedig a hatótáv is remek: 1090 kilométer.
A cikkben szereplő Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line alapára (OPC Line csomag nélkül) induló ára 9 750 000 forint. A belépő szintet a 7 190 000 forintos árcédulával rendelkező, 1.8 literes, 140 lóerős ECOTEC benzinessel rendelkező változat jelenti, míg a legvaskosabb árazása értelemszerűen az OPC 2.8 V6 Turbo ECOTEC motoros, 325 lőerős, 4×4 hajtással felszerelt Sports Tourer-nek van, 13 020 000 forint a fizetendő ebben az esetben.
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC Cosmo OPC Line specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor
Lökettérfogat: 1956 cm³
Maximális teljesítmény: 170 LE @ 3750 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750-2500 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerkékhajtás, 6 fokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4830 mm
Szélesség: 1858 mm
Magasság: 1498 mm
Tengelytáv: 2737 mm
Első gumik mérete: 245/35 R20
Hátsó gumik mérete: 245/35 R20
Tömeg, üresen: 1513 kg
Megengedett össztömeg: 2040 kg
Csomagtartó mérete: 530 liter, 1470 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 70 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 270 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.2 s (gyári), 6.1 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 7.3 l/100 km
Országúti: 4.2 l/100 km
Vegyes: 5.8 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 7.8 l/100km
Országúti: 4.2 l/100km
Vegyes: 5.6 l/100km
CO2 kibocsátás: 147 g/km
Bővebb információ az Opel hazai honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony, Epson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte