Korábban írt cikkünkben vázoltuk nagyvonalakban, mit tud, mire képes a kívül-belül megújult Opel Insignia. A koncepció szinte teljesen új, ahogyan a megközelítések is, ráadásul a rüsselsheimiek ráaggatták az autóra a Grand Sport kifejezést is. Teszten az 1.5 literes benzines turbóssal szerelt verzió.
Hazudnánk, ha azt állítanánk: nem tett jót az Insignia koncepciónak a teljes megújulás. A dizájn ennek megfelelően ténylegesen újra lett gondolva, olyan irányvonallal, miszerint a sportosság, a dinamizmus kell, hogy előtérbe kerüljön. Igazából nincs is olyan autómárka jelenleg, amely ne erőltetné ezt az érzést, jószerivel be is válik a recept – nos, az Opel Insignia Grand Sport esetében mindenféleképp jó az irány.
Bár még talán annyira nem érződik a PSA jelenlét, mint mondjuk a Crossland X esetében, mégis sokat változott a külcsín a feljebb már emlegetett sportosra hangolt jelleg jegyében.
Jól láthatóan kiemelt figyelmet fordítottak arra a külső formák hangolásánál a tervezőmérnökök, hogy az Insignia jelleg azért meg tudjon maradni – a hűtőmaszk például ugyanúgy hangsúlyos, mint az elődnél, a rajzolat is nagyjából ugyanolyan; a lámpatestek vékonyabbra lettek húzva, s természetesen az IntelliLux LED mátrix rendszert is megkapták.
Kecsesebb, szerethetőbb. De leginkább sportosabb
Oldalnézetből látszik a legjobban, hogy az új Opel Insignia Grand Sport jóval laposabb lett a korábbinál.
Az ívek, idomok kecsesebbek lettek, a tetővonal csapottabbá vált, ezáltal az egész kaszni gömbölydedebb jelleget sugall. Persze fontos, hogy az új Opel Insignia Grand Sport ettől függetlenül megtartotta üzleti limuzin jellegét, annak ellenére, hogy jelenleg az ötajtós változat elégíti ki ezen irányú igényeket is.
Letisztult, elegáns enteriőrt kapott az Opel Insignia Grand Sport, a tesztautó Innovation felszereltségének megfelelően jó minőségű anyaghasználattal, valamint kellemes színkonfigurációval egyetemben.
A központi műszeregység elrendezése a lényegre koncentrál, itt az analóg és digitális rendszerek elegyét fedezzük fel (pontosan úgy, ahogyan a faceliftes, eggyel korábbi Insignia esetében is).
A középkonzol gyönyörűen letisztult, még a tavalyihoz képest is (amely szintén a korábbi Insignia-szériát jelenti), a központi érintésérzékeny LED infotainment kijelzőn állíthatunk szinte mindent, ami az autó viselkedését, funkcionalitását befolyásolhatja.
Bővebb helykínálatot kapunk, nagyobbat, mint korábban
Mindenesetre sok a hely, a fejtér is optimálisabb lett, mint a korábbi Insignia esetében. A tetővonal – bár csapott a B és C oszlop között – nem vesz el annyit, amennyit gondolnánk, ráadásul a relatíve alacsony felépítés sem éreztet kimondott kompromisszumokat.
Ugyanakkor érezhető a fejlődés jócskán: a hátsó traktus szellősebb, ezáltal kényelmesebb lett, a nagyobbodott fejtér (lásd feljebb) ezt példázza, csakúgy, mint a hatalmasnak tűnő lábtér jelenléte is.
Ehhez azért nagy mértékben hozzájárul a 2829 milliméteres tengelytáv (az előd 2737 milliméterrel rendelkezett), illetve a finomhangolt kialakítás is.
Százhatvanöt lovas ezerötös
165 lóerő összteljesítményt produkált a tesztelt Opel Insignia Grand Sport 1.5 literes, soros hengerelrendezésű, közvetlen befecskendezésű benzinmotorja. A maximum 5600-as percenkénti főtengely fordulatszámnál érkezik, s a nyomatékcsúcs 250 Newtonméter, ami konkrétan 2000-es percenkénti fordulatszámtól áll rendelkezésre.
Közvetlen gázreakcióival, egyenletes görbéjével az Opel Insignia Grand Sport 1.5 literes kivitelben jó alternatíva, igaz, alacsonyabb fordulatszám-tartományokban hajlamos visszavenni az elánból, és a pörgős karakterisztika fulladozósba vált.
Ténylegesen 2000 RPM környékén jön meg a hajtáslánc ereje, és viszonylag tág intervallumban van jelen a kraft – méréseink szerint közel 5000-ig nem fogy el a szufla.
Még mindig megvan a nagybetűs menetstabilitás
2017 Opel Insignia Grand Sport 1.5 specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres turbótöltött benzinmotor
Lökettérfogat: 1490 cm³
Maximális teljesítmény: 165 LE @ 5600 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 250 Nm @ 2000-4500 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4897 mm
Szélesség: 1863 mm
Magasság: 1455 mm
Tengelytáv: 2829 mm
Első gumik mérete: 245/45 R18
Hátsó gumik mérete: 245/45 R18
Tömeg, üresen: 1558 kg
Megengedett össztömeg: 2150 kilogram
Csomagtartó mérete: 490 liter, 1450 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 62 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 222 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári), 8.7 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 8.9 l/100 km
Országúti: 5.1 l/100 km
Vegyes: 6.2 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 6.9 l/100km
Országúti: 5.4 l/100km
Vegyes: 5.7 l/100km
CO2 kibocsátás: 166 g/km
Bővebb információ a Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS