Itt tényleg hagyományörzésről kell számot adnunk, nem vitás. Az Opel Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo ugyanis olyan gyökerekhez tér vissza, amelyek eredete valamikor a nyolcvanas években keresendők. Teszt.
GSi, majd OPC: az Opel mindig is hangsúlyt fektetett arra, hogy a sportos vonalat előtérbe helyezze. No nem vad sportautókra kell gondolni, sokkal inkább a túraautó-vonal kell, hogy beugorjon ilyenkor. Mert anno a GSi-elán bizony komoly lóerőket mozgatott, volt Corsa is, meg Kadett is, jó konkurenciát hozva a VW GTI-nek például. Korai hot hatchek, te jó ég, mekkora feeling volt az, a maguk százegynehány (inkább száz) lóerejével…
No de vissza a jelenbe: az Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo tehát próbálja méltán folytatni a hagyományokat, úgy, hogy azért az OPC-vonal által felsorakoztatott milestone-ok se merüljenek feledésbe. Mint nyilván kiderült már a fentebbi bekezdésekből, a GSi váltja az OPC-t, azaz inkább visszatérő legendaként próbál régi-újat mutatni. Úgy érezzük, sikerül is.
Ami tény: sikerült megcsinálni! Sikerült egy olyan koncepciót összehoznia az Opelnek, mely által túlzás nékül állíthatjuk, hogy megszületett minden idők legjobb, legkorrektebb és legmenőbb Opelje. Az Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo ugyanis remek hagyományörző, de természetesen az újat és az innovatívat is remekbeszabottan közvetíti.
Jól eltalálták a fazont. Ez kell egy GSi-hez
Eleve a Grand Sport fazon, azaz az 5 ajtós verzió igen tetszetős formavilágot hordoz. Kupé ez inkább, hosszított vonalakkal, hátra 1-1 ajtóval és egy nagyra nyújtott, hatalmas üvegfelülettel büszkélkedő csomagtérfedéllel.
Mindehhez hozzájön a GSi-féle sportosság, az ültetett jelleg, az Insignia OPC dizájnját hordozó frontoldali légbeömlő-keretek, a hatalmas, 20 colos felnik, a dupla kipufogókialakítás-jelleg, valamint számtalan aprócska szösszenet – például a GSi-plakettek az autó oldalán. Mindenre figyeltek tehát, hogy egységes s egyben rendhagyó jelleget öltsön az Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo személyében.
1445 milliméter mindössze a magsság, így a sportos mivolt máris érzékelhető. A kocsi hossza 4897 milliméter, ami a nagyautós megközelítést nem csak nyomokban tartalmazza; a 2829 milliméteres tengelytáv pedig jelen esetben is arra enged következtetni, hogy a GSi Insignia is jócskán tágas az enteriőr tekintetében.
Nem meglepő módon tényleg az. Pontosan annyira, mint egy hagyományos Insignia, annyi különbséggel, hogy az ülések kialakítása a profilnak megfelelően sportosabb, keményebb, komplexebb. Az első fotelek például Recaro-jellegűek, GSi felirattal, de azért integrálva lett a comb- deréktámasz a maximális ergonómia jegyében.
Ha sportosság, vonatkozzon a műszeregységekre is
Az Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo műszerfala jól struktúrált és átlátható, nincs felesleges sallang, minden lényegre tör. Sportosság tekintében visszafogott, sokkal inkább konzervatívabb a jelleg – vagy inkább ahigyan feljebb már írtunk róla: hasonló szinte teljesen az alap Insigniákéhoz a beltérrel egyetemben. Így ténylegesen könnyen emészthető elegyet kapunk, prémium minőségben, az anyaghasználat ugyanis az egész utaskabinra jellemzően kitűnő és minőségi.
260 lóerő: kevesebb, mint az OPC-elődnél, mégis jobb a köridő
Tesztre fogott Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbonkba egy 2 literes, egész pontosan 1998 köbcentiméter lökettérfogatú, soros elrendezésű turbótöltött benzinmotor került beépítésre, 260 lóerővel (5300 RPM). A társított forgatónyomaték kerek 400 Newtonméter, ez az érték már 2000 RPM környékén rendelkezésre áll, és kitart a 4000-es tartomány elejéig. Méréseink is ezt igazolták, úgyhogy a gyári adatok egyáltalán nem rugaszkodtak, rugaszkodnak el a valóságtól – mindehhez természetesen hozzátesz nagyban a remek hajtáslánc is.
Az állandó AWD kitűnően muzsikált, elsősorban az autó stabilitásán és viselkedésén tudtuk lemérni hatékonyságát, folyamatosan érezhető jelenlétét. A hajtáshoz társított nyolcgangos automata is kifinomult darab, végre nincsenek félreváltások, gondolkodások, elnyújtott sebességfokozatok és túlzottan kiautózható tartományok.
Ha komótosan, visszafogottan akarunk közlekedni, az Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo kiváló partner ebben. Megfelelő profilban ugyanis igazi protokoll, vagy családi autóként hasznosíthatjuk tudását, azonban ha elővesszük a GSi arculatot, az összkép átvált valami egészen vadba, nyersbe, és ámulatbaejtő, eszeveszett, ugyanakkor jól zabolázható száguldásba kezd.
Megmértük: 7 másodperc alatt sikerült katapultálnunk nulláról százra (6.8 másodperc egészen pontosan), ami a gyári 7.2-nél jóval klasszisabb eredmény.
Ha kell, családi autó. Ha kell, protokollautó. Ha kell, vad sportautó.
Fogyasztás tekintetében sem kell szégyenkeznie az Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo-nak, ugyanis városi környezetben 10.2, országúton 90 kilométer/óra átlagnál 6.6 literes 100 kilométeres átlagot sikerült kiszorítanunk. Persze ha dinamikusabban kezeljük a gázpedált, számítsunk jó 6-7 literes többletre is.
2018 Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres benzinmotor, turbóval
Lökettérfogat: 1998 cm³
Maximális teljesítmény: 260 LE @ 5300 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2500-4000 ford./perc
Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4897 mm
Szélesség: 1863 mm
Magasság: 1455 mm
Tengelytáv: 2829 mm
Első gumik mérete: 245/35 R20
Hátsó gumik mérete: 245/35 R20
Tömeg, üresen: 1608 kg
Megengedett össztömeg: 2295 kg
Csomagtartó mérete: 490 liter, 1450 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 62 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.3 s (gyári), 6.8 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 10.2 l/100 km
Országúti: 6.6 l/100 km
Vegyes: 7.5 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 11.2 l/100km
Országúti: 7.1 l/100km
Vegyes: 8.6 l/100km
CO2 kibocsátás: 197 g/km
Bővebb információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
Fotó: Autóaddikt.hu
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor MagyarországUtómunka hardver: Acer, ASUS