Lehet, némi ellentmondás átérződik a címben: hogy lehet egy családi autó, ami a felsőközépben foglal helyet, protokollautó? Nagyon egyszerűen: a Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI amilyen praktikus lett, olyannyira elegáns is. Még akkor is, ha kombi. Teszteltük.
Méghozzá nem is akárhogyan: szokásos németországi túraútvonalunkat pötyögtettük be indulás előtt az Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI központi navigációjába. Ideális távolság ez a maga nagyjából 700 kilométerével, amelyet általában mindig egyhuzamban zavarunk le, családostul csomagostul, mindenestül.
Ám ne vágjunk ennyire a dolgok elébe, vessünk pár pillantást előtte a remekbeszabott formavilágot képviselő Insignia kombira, azaz konkrétan az Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI-re. Bár folyamatosan, vagy inkább egyre erősebben érezhető a PSA jelenléte az egész karakterisztikában és szellemiségben (inkább átszellemülésben), még mindig igazán opeles az egész feeling globálisan. Úgy, hogy azért a tervezőgárda mindent megtett annak érdekében, hogy az összetéveszthetetlen stíluselemek megmaradjanak, tökély 2018-as igényeknek megfelelő ötvözésekkel, áthallásokkal.
Perfekt formaterv
Tehát az új Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI gyönyörűre sikerült, minden túlzás nélkül. Az orr jellegzetességét a hangsúlyos, mosoly-sziluettet formáló hűtőmaszkforma adja, stílusos fényszóróburákkal, kellemes rajzolatokkal. Az egész sportos hatást kelt, közben jó egyensúlyban van jelen az elegancia; a tálalás máris meggyőzi a tekinteteket.
Oldalról ltászik igazán az Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI valódi arculata, valamint a pár milliméter híján beirányzott 5 méteres hossz is. Egyértelmű, hogy a csomagtér térfogatnöveléséhez hosszirányban kellett toldani, így sikerült is elérni az 560 literes kapacitást. A rakfelület tehát inkább hosszabb, mintsem mélyebb, ami a pakolásnál okozhat némi plusz fejtörést alacsonyabb testalkattal bíró sofőrök, utasok számára – a feltérdelés sem akadály, hiszen az autó építése kimondottan alacsony, ahogyan arra már utaltunkis feljebb. Az Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI magassága kereken 1.5 méter, ebből jól tükröződik a lapos, dinamikus jelleg – ez az, ami az autót kimondottan különlegessé teszi.
Mi más lehetne a legjellegzetesebb része, mint a hátulja
Az persze nem kérdés, hogy öten el lehet-e férni jól az Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI-ben, de ha mégis felvetődne, a válasz: igen. Nem meglepő, hiszen a 2829 milliméteres tengelytáv nem is engedhet másra következtetni, egyedül a lapos kasznikiképzés miatt lehet kompromisszumképes a fejtér nagysága.
Aranyszabály itt is, hogy 1.9 méteres testmagasság felett már előjöhetnek olyan problémák, hogy mondjuk fejünk beleér egy-egy bukkanónál a hátsó, lefelé ívelő tetőmodulba, azaz annak belső borításába.
Ilyen problémába sem futottunk bele, itt csak becsléseinkre és előzetes számításainkra tudtunk hagyatkozni.
Magyarország-Ausztria-Németország
Első pihenőnket Ausztriában ejtettük meg, nem messze Bécstől, egy benzinkúton. Námi túlzással nevezhető pihenőnek, csak egy szokásos mellékhelyiséges történet volt kutyafuttában, aztán körülbelül 5 perc eltelte után folytattuk is útunkat. Mindenféle fáradtságérzet nélkül természetesen, ami ugyanígy jelen volt 5 óra elteltével is, amikor már Németország területén autóztunk.
Korábban is több ízben vezettünk Insignia-t Németországig, és vissza, ott sem volt különösebb kivetnivalót a kényelmet tekintve. Viszont az új Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI tökéletesen újraértelmezi az elődmodell megközelítéseit, ugyanis a teljes útidőtartam végére is nagyjából olyan fitten szállítunk ki az autóból, mintha csak 2 órát vezettünk volna – úgy gondoljuk, ez az egyik legnagyobb, gyakorlatban is jól értelmezhető erénye az autónak.
220 alatt
Menettulajdonságok kapcsán sincs ok panaszra: tesztautónkban egy soros elrendezésű, 4 hengeres gázolajos erőforrás dolgozott szorgalmasan, 170 lóerős teljesítménnyel (3500-as percenkélnti fordulatszámtól).
A masszív, 400 Newtonméteres nyomatékcsúcs már 1750-től gyakorlatban is rendelkezésre áll(t), ezt alapvetően az intenzívebb gyorsításoknál sikerült érzékelnünk. Mivel Németország autópályáinak egyes pontjain nincs sebességkorlátozás, ezért próbára is tettük az Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI-t: a gyárilag előirányzott 220 kilométer/órás végsebességet ugyan nem sikerült elérnünk a folyamatosan belső sávba kivágó (nem német) autósok miatt, de így is elégedetten zártuk tesztünk ezirányú részét, 208 kilométer/órával.
Optimális fogyasztás jellemzi
Fogyasztás tekintetében is kiváló értékek születtek. Átlagos haladással, klasszikusan 130-as pályatempóval, 90-es országútival az átlag 6.9 liter/100 kilométerre jött ki. 200 felett a pillanatnyi fogyasztásunk 12-13 liter volt, 130-nál (2400-2500 RPM) 5.2-7.2 litert rögzítettünk 100 kilométeres átlagra, pillanatnyi fogyasztásként, terepviszonyoktól függően.
2018 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor
Lökettérfogat: 1956 cm³
Maximális teljesítmény: 170 LE @ 3500-4000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750-2500 ford./perc
Erőátvitel: összkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4986 mm
Szélesség: 1863 mm
Magasság: 1500 mm
Tengelytáv: 2829 mm
Első gumik mérete: 245/45 R18
Hátsó gumik mérete: 245/45 R18
Tömeg, üresen: 1641 kg
Megengedett össztömeg: 2530 kg
Csomagtartó mérete: 560 liter, 1665 literre bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 62 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 220 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.9 s (gyári), 9.5 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 7.8 l/100 km
Országúti: 4.9 l/100 km
Vegyes: 6.9 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 8.3 l/100km
Országúti: 5.2 l/100km
Vegyes: 6.3 l/100km
CO2 kibocsátás: 166 g/km
Bővebb információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS