Hát persze, minden további nélkül – válaszoljuk meg gyorsan a címben feltett kérdést. Az újragondolt Mokka minden tekintetben többet nyújt elődjénél, túl azon, hogy szebb, kecsesebb lett, de teljesítményben és takarékosságban is rengeteget fejlődött.
Pár hónappal ezelőtt már befogtuk úgymond a vadonatúj Opel Mokka X-et, egészen a Balatonfelvidékig autóztunk, beirányozva a Liszkay Borkúriát. Az autó kapott szó szerint hideget s meleget ott, azokon a napokon, ugyanis a kitűnően megválasztott tesztelésre alkalmas helyszínek közt szerepelt autóút, autópálya, városi araszolgatás, s természetesen offroad is.
Most pedig nekifogtunk, hogy kivesézhessük az Opel Mokka X-et, méghozzá a szokásos, 1 hetes tesztintervallum alatt. Nyilván a leginkább szembetűnő részlet az autó kapcsán maga a küllem, ami a korábbi Mokka (emlékeznek a Chevrolet Trax testvérmodellre?) tekintetében rengeteget változott, annak ellenére, hogy az alapvető külső jellemvonások azért nagyrészt megmaradtak. Inkább azt lehet elkönyvelni az Opel Mokka X kapcsán, hogy minden olyan részt, amelyre már ráfért némi facelift, megcsináltak, olyanná téve, amely igazán 2017-es modellé teszi a villámos márka mini SUV-jét.
Városba ideális, de azért ott az összkerékhajtás is
Vagy városi terepjáróját? Sokan idegenkednek a kifejezéstől, mondván, hogy a terepjáró-fogalomkör egy teljesen más kategóriát képvisel. Ugyanakkor a típusjelzésben ott virító X mindenképp az összkerékhajtást hívatott előtérbe helyezni, ami ugyan jelen esetben nyilván inkább a menetstabilitást, optimális vezethetőséget segíti alapértelmezésben, de mindenképp figyelemreméltó, könnyed-közepes terepképességeket is nyújt.
No de ne menjünk ennyire előre, kezdjük a szokásos külcsín taglalásával. Az új Opel Mokka X teljes szó szerinti faceliftet kapott, ez pontosan a frontrésznél tükröződik leginkább: az Intellilux LED Matrix alapú lámpatestek modern, lefelé ívelő fazont kaptak a jelenlegi márkaarculatnak megfelelően.
Oldalnézetből szinte teljesen megegyezik a kialakítás a korábbi, „sima” Mokka modellekével, a tömzsi, csapott megközelítés, a hátrafelé emelkedő tető- és övvonal mind ismerősként köszön vissza. Itt máris megfigyelhető az Opel Mokka X nem elhanyagolható hasmagassága, valamint a kerékjárati ívek szellősre gondolt mivolta, hozzá a sárvédővonalak szegély megerősítése. Ez körkörösen végigkíséri az Opel Mokka X kaszniját, kezdve az orr szpoilerezésének alsó íveitől, az oldalajtók küszöb feletti részein keresztül egészen a farig.
Jellegzetessége pont az, hogy Opel
Az Opel Mokka X utastere remek, minőségi érzetet kelt. Persze ehhez azért az is hozzájön, hogy tesztautónk a lehető legmagasabb, Innovation névre hallgató felszereltséggel érkezett szerkesztőségünkhöz, tehát a jó minőségű bőrözés, puha műanyagok, selymes tapintású felületek értelemszerűen nem hiányozhattak a felhozatalból.
Kényelmesen elfér a család apraja-nagyja. Ez tényleg szabadidőautó
Jól átlátható elrendezést kaptak a központi műszeregységek, az Opel Mokka X esetében analóg rendszerrel operáló főelemek a kitűnő fogású kormánykerék mögé helyezve, valamint a kapacitív érintésérzékeny LCD középkonzol is közvetíti mindazt az információt, amelyre a vezetőnek és utasának szüksége lehet.
Hátul bőséges a helykínálat, a felületek itt keményebbek, mint elöl, ezzel együtt komfortérzetet adnak – két felnőtt utas gond nélkül utazhat itt, hosszabb távolságokon keresztül is. Lábtér akad bőven, ehhez hozzájárul nagyban a 2555 milliméteres lábtér, de maga a 4275 milliméteres hossz is arra enged következtetni, hogy az Opel Mokka X nem szűkölködik férőhely tekintetében – annak ellenére, hogy a kompakt szegmens oszlopos képviselője.
Pakolni sem kellemetlen az Opel Mokka X-be: bár az alaphangon 356 literes csomagtér nem túl meggyőző, legalábbis, ha a méretezést tekintjük számadatként, de gyakorlatban viszont élhető, jól hasznosítható az optimális elrendezésnek köszönhetően. Ha pedig nem lenne elegendő a rendelkezésre álló méret, semmi probléma, 1372 literig bővíthetünk a hátsó ülések előre döntésével.
Jó lesz benzinessel? Persze, hogy jó lesz
152 lóerőt produkál az Opel Mokka X 1.4 literes benzinese, mindezt 5600-as percenkénti fordulatszámon teszi.
Az ide tartozó nyomatékcsúcs jelen esetben 240 Newtonméter, mely érték már 2000 RPM-en rendelkezésre áll, ez kitűnő, hiszen alacsony fordulatszám-tartományokban is remekbeszabottan lehet autózni. Mindehhez a társított hatfokozatú automataváltó is megfelelő partner – hol vannak már azok az idők, amikor a tétova, gondolkozós automaták határozták meg egy-egy autó tényleges karakterisztikáját?
Ezzel együtt gyors gázreakciókra ne számítsunk például olyan esetekben, ha masszívan kielőznénk egy előttünk haladó autót 80-90 kilométer/órás sebességnél – ilyenkor ugyan viszonylag gyorsan visszakapcsolja a megfelelő fokozatot, de utána kell némi idő, amíg magára talál a hajtáslánc. Megszokható, de ezzel mindenképp számolnunk kell.
2016 Opel Mokka X 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 4×4 specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor
Lökettérfogat: 1399 cm³
Maximális teljesítmény: 152 LE @ 5600 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 240 Nm @ 2000 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú automataváltó
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4275 mm
Szélesség: 1781 mm
Magasság: 1658 mm
Tengelytáv: 2555 mm
Első gumik mérete: 215/55 R18
Hátsó gumik mérete: 215/55 R18
Tömeg, üresen: 1370 kg
Megengedett össztömeg: 1915 kg
Csomagtartó mérete: 356 liter, 1372 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 53 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 193 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.7 s (gyári), 9.5 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 7.3 l/100 km
Országúti: 4.6 l/100 km
Vegyes: 6.6 l/100km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 8.6 l/100km
Országúti: 5.6 l/100km
Vegyes: 6.7 l/100km
CO2 kibocsátás: 155 g/km
Bővebb információ az Opel hazai honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, EPSON, QNAP, AOC, Philips, MyActionCam, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte