Szeretjük, kedveljük az Opel 1.6 literes CDTI négyhengeresét. Ez még pont a downsizing fölé sorolható kategória szempontból, és ami nagyszerű, hogy nem jön zavarba akkor sem, ha egy relatíve nagyobb kocsiszekrénybe pakolják. Pontosan úgy, mint az Opel Mokka X 1.6 CDTI esetében. Teszten a városi és könnyedebb hegyvidéki túrákhoz ajánlott alsóközepes mini SUV, ezúttal dízel hajtással.
Néhány hónapja már befogtuk úgymond a vadonatúj Opel Mokka X-et, egészen a Balatonfelvidékig autóztunk, beirányozva a Liszkay Borkúriát. Az autó kapott szó szerint hideget s meleget ott, azokon a napokon, ugyanis a kitűnően megválasztott tesztelésre alkalmas helyszínek közt szerepelt autóút, autópálya, városi araszolgatás, s természetesen offroad is.
Most pedig nekifogtunk, hogy kivesézhessük az Opel Mokka X-et, méghozzá a szokásos, 1 hetes tesztintervallum alatt – ezúttal az 1.6 literes közös nyomócsöves dízel aggregáttal szerelt berzióra esett a választásunk.
Sok újat nem árulunk el akkor, ha megnézzük, hogy a leginkább szembetűnő részlet az autó kapcsán maga a küllem, ami a korábbi Mokka (emlékeznek a korábbi Chevrolet Trax testvérmodellre?) tekintetében rengeteget változott, annak ellenére, hogy az alapvető külső jellemvonások azért nagyrészt megmaradtak. Inkább azt lehet elkönyvelni az Opel Mokka X kapcsán, hogy minden olyan részt, amelyre már ráfért némi facelift, megcsináltak, olyanná téve, amely igazán 2017-es modellé teszi a villámos márka mini SUV-jét.
Jól jön a 4×4, úgyhogy bevállalható a könnyedebb offroad-megközelítés is
No de ne menjünk ennyire előre, kezdjük a szokásos külcsín taglalásával. Az új Opel Mokka X teljes szó szerinti faceliftet kapott, ez pontosan a frontrésznél tükröződik leginkább: az Intellilux LED Matrix alapú lámpatestek modern, lefelé ívelő fazont kaptak a jelenlegi márkaarculatnak megfelelően.
Oldalnézetből szinte teljesen megegyezik a kialakítás a korábbi, „sima” Mokka modellekével, a tömzsi, csapott megközelítés, a hátrafelé emelkedő tető- és övvonal mind ismerősként köszön vissza. Itt máris megfigyelhető az Opel Mokka X nem elhanyagolható hasmagassága, valamint a kerékjárati ívek szellősre gondolt mivolta, hozzá a sárvédővonalak szegély megerősítése. Ez körkörösen végigkíséri az Opel Mokka X kaszniját, kezdve az orr szpoilerezésének alsó íveitől, az oldalajtók küszöb feletti részein keresztül egészen a farig.
Minden megmaradt a mára már régebbinek, hagyományosnak számító jellemvonásokból
Az Opel Mokka X utastere remek, minőségi érzetet kelt. Persze ehhez azért az is hozzájön, hogy tesztautónk a lehető legmagasabb, Innovation névre hallgató felszereltséggel érkezett szerkesztőségünkhöz, tehát a jó minőségű bőrözés, puha műanyagok, selymes tapintású felületek értelemszerűen nem hiányozhattak a felhozatalból.
Méretezéséhez képest meglepően tágas a Mokka X
Jól átlátható elrendezést kaptak a központi műszeregységek, az Opel Mokka X esetében analóg rendszerrel operáló főelemek a kitűnő fogású kormánykerék mögé helyezve, valamint a kapacitív érintésérzékeny LCD középkonzol is közvetíti mindazt az információt, amelyre a vezetőnek és utasának szüksége lehet.
Hátul bőséges a helykínálat, a felületek itt keményebbek, mint elöl, ezzel együtt komfortérzetet adnak – két felnőtt utas gond nélkül utazhat itt, hosszabb távolságokon keresztül is. Lábtér akad bőven, ehhez hozzájárul nagyban a 2555 milliméteres lábtér, de maga a 4275 milliméteres hossz is arra enged következtetni, hogy az Opel Mokka X nem szűkölködik férőhely tekintetében – annak ellenére, hogy a kompakt szegmens oszlopos képviselője.
Pakolni sem kellemetlen az Opel Mokka X-be: bár az alaphangon 356 literes csomagtér nem túl meggyőző, legalábbis, ha a méretezést tekintjük számadatként, de gyakorlatban viszont élhető, jól hasznosítható az optimális elrendezésnek köszönhetően. Ha pedig nem lenne elegendő a rendelkezésre álló méret, semmi probléma, 1372 literig bővíthetünk a hátsó ülések előre döntésével.
Mára kultikussá lett az 1.6 CDTI. Érthető, miért
A tesztelt Opel Mokka 1.6 CDTI üzemanyagtankja 53 literes, ez méréseink szerint effektíve 650 kilométer egyhuzamban való megtételéhez volt elegendő. A városi átlagfogyasztás mérésekor 5.4 litert rögzítettünk 100 kilométerre átlagolva, míg országúti körélmények közt mindössze 4.2 litert kért az öngyuladós CDTI motor.
2017 Opel Mokka 1.6 CDTI ECOTEC specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres dízelmotor, turbóval
Lökettérfogat: 1598 cm³
Maximális teljesítmény: 136 LE @ 3500 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 2000 ford./perc
Erőátvitel: összkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4275 mm
Szélesség: 1781 mm
Magasság: 1658 mm
Tengelytáv: 2555 mm
Első gumik mérete: 215/55 R18
Hátsó gumik mérete: 215/55 R18
Tömeg, üresen: 1393 kg
Megengedett össztömeg: 1938 kg
Csomagtartó mérete: 356 liter, 1372 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 53 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 188 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.3 s (gyári), 10.2 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 5.4 l/100 km
Országúti: 4.2 l/100 km
Vegyes: 5.1 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.2 l/100km
Országúti: 4.4 l/100km
Vegyes: 4.7 l/100km
CO2 kibocsátás: 124 g/km
Bővebb információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
Fotó: Apple iPhone X Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS