Sőt, sok esetben még meg is hazudtolja saját határait az Opel Vivaro Cargo L 2.0D. Jön, megy, perdül és fordul, mindezt remek dinamizmussal. Úgy, hogy 6 köbméter rakományt simán elszállít pillanatok alatt A-ból B-be. Teszteltük.
Rég járt szerkesztőségünknél olyan remek kisáruszállító kategóriájában, mint az Opel Vivaro Cargo L 2.0D. Alapvetően minden amellett szól, hogy szerethető és nem utolsó sorban élhető legyen hátköznapi felhasználás során.
Pedig nem nevezhető igazán kompakt méretezésűnek az Opel Vivaro Cargo L 2.0D: 5.3 méteres hosszával a hosszított tengelytávú limuzinok paramétereit hozza, nem beszélve 2 méteres szélességéről, pláne nem beszélve 1.89 méteres magasságáról. Utóbbi egyébként roppant praktikus, hiszen ha mélygarázsba óhajtunk beparkolni vele, gond nem nagyon lesz – ismerve az átlag 2-2.1 méteres magasságkorlátozásokat.
Hagyományos, mégis az újdonság erejével hat
Küllem tekintetében az Opel Vivaro Cargo L 2.0D modern, követi a rüsselsheimi gyártó aktuális arculat-karakterisztikáját. E téren is elmegy a márka ezen kategóriája személyautós irányba, hiszen az orr kialakítása-rajzolata hamisítatlanul olvad bele a palettába, beleértve a duplaprotektoros fényszórók, valamint a hangsúlyos csíkrajzolatú hűtőmaszk meglétét.
Mindez robosztus és dinamikus megközelítést ad az Opel Vivaro Cargo L 2.0D-nek, azzal együtt, hogy oldalnézetből semleges az összkép. Hasonlóan a korábbi Vivaro dobozos elődökhöz, a kialakítás inkább téglalap-jelleget hordoz, viszont ezáltal kecsesebb, karcsúbb lesz máris a vonalvezetés. S itt ismételten vissza lehet kanyarodni a feljebb már emlegetett személyautós mivolthoz.
Talán leginkább a farrész mutat közeli hasonlóságot az eddigi Vivaro-modellekkel. A zárófények burkolatkialakításai a hátsó záróívekre kerültek (legyen C oszlop), ezen felül semmi más kapcsolódó jellegzetesség nincs, csak a raktér egymásba záródó dupla ajtómegoldása.
Jó ez a praktikusság, amiből bőven kijutott az Opel Vivaro Cargo-nak
Tesztmodellünkön csak a jobb oldalon található oldalajtó, ami nem feltétlenül gond, viszont biztos, hogy szerencsésebb és egyben praktikusabb is a kétoldali megoldás. Ezzel együtt könnyedén pakolható az Opel Vivaro Cargo L 2.0D raktere, melyben számos rögzítési pontot találunk. Így az olyan áruk, mint például az egymásra pakolt, csúszkálásra hajlamos dobozok egy szempillantás alatt rögzíthetők gumipókkal, vagy egyéb leszorító megoldással.
Pazar komfortot sugároz az Opel Vivaro Cargo L 2.0D – legalábbis a tesztautó felkonfigurálása fullosra sikerült. Aminőségi bőrkárpit, nem kimondottan kopogós műanyag felületburkolatok váltják egymást, remek pozicionálással.
Mivel jó magasan ülni, ezért az Opel Vivaro Cargo L 2.0D által nyújtott vezetési kényelem minden tekintetben osztályelső. Az A oszlopok méretezése optimális, így a sofőr látómezeje majd’ 100 százalékos lehet. Az ülések jól állíthatók, viszonylag széles skálán mozgathatók előre és hátra, az ülőlapok dönthetők 2:1 arányban.
Kényelem, akár egy közepesen kemény felfüggesztést kapott személyautóban
Ahhoz képest, hogy az Opel Vivaro Cargo L 2.0D teherautó, az elöl MacPherson, hátul torziós futómű csodákra képes, mindenféle elfogultság vagy felesleges hype nélkül. Még akkor is, ha a raktér nulla terheléssel bír: nincs eszeveszett patoggás, instabilitás. Van viszont szögegyénes kanyartartás, SUV-okat és SAV-okat megszégyenítő menetstabilitás. De tényleg, érdemes kipróbálni, és érdemes átélni személyesen, elsőkézből.
Jöjjön az agillitás, és maga a dinamizmus. Mert mindkettőből kijutott bőségesen az Opel Vivaro Cargo L 2.0D-nek; olyannyira, hogy elébe menve a hajtás taglalásának, 10.9 másodperces nulla-százas sprintet futottunk meg vele. Ez kitűnő érték, lássuk be, ha üres a raktér, ha nem – mert ha nem lett volna az, akkor is úgy öt tizeddel lett volna mínuszban az eredmény saccolásaink szerint.
Erős, dinamikus és lendületes
Soros, négyhengeres, common-rail dízelmotort kapott az Opel Vivaro Cargo L 2.0D, 1997 köbcentis hengerűrtartalommal. A gázolajos egység 150 lóerőt ad le kerek 4000 RPM-en, míg a masszív 370 Newtonméter forgatónyomaték már 2000-től rendelkezésre áll, a görbe szépen csúcsosodik, csekély turbólyuk-érzettel. A gázreakciók közvetlenek, fulladásra való hajlam egy szál se, viszont a kuplung lehetne egy kicsit közvetlenebb, úgy még kevesebb idő kellene a rutinosabb kezeléshez. Azzal együtt, hogy számunkra nagyjából 1.5 perc kellett ahhoz, hogy érezzük az autót, annak határait és korlátait is beleértve.
A hajtáslánchoz remekül illik a rövid áttételezéseket kapott hatfokozatú manuális váltó. Így máris sokkal jobban értelmezhető az Opel Vivaro Cargo L 2.0D menetdinamikája, és jól eltalált vezetési stílussal nincs és nem lesz olyan forgalmi szituáció, amelyből ne lehetne fölénnyel kijönni, dagadó mellel. Bizony, mivel ez „csak” egy kishaszonjármű, nem igaz?
Tovább is lehet fokozni a személyautós párhuzamokat, az utolsó előtti állomás legyen az üzemanyag-fogyasztás. Kíméletes, visszafogott vezetési stílussal országúti környezetben simán tartható a 4.7-5.1 literes átlag (természetesen 100 kilométerre átlagolva), míg városi- és elővárosi miliőben sem fogyasztott az autó többet 6.2 liternél. Írd és mondd: ezek az értékek születtek, amely még briliánsabbá teszi az egész Vivaro Cargo-jelenséget.
Talán az egyetlen fájó pont az Opel Vivaro Cargo L 2.0D esetében az árcédulája – és itt jön az utolsó személyautós-hasonlítgatós állomás. Ugyanis az ellenérték is tipikusan személyautós, ráadásul nem is az alacsonyabb árfekvésből: a cikkben szereplő tesztautó felszereltségének (is) köszönhetően 11.5 millió forintba kerül, szemben az induló, 9.6 millió forintos árcédulával.
A tesztben bemutatott Opel Vivaro Cargo L 2.0D hamarosan megmérettetik azon a téren is, amelyre tervezték: nagyobb szállítmánnyal vágunk neki újabb tesztelésünknek, s a történésekről természetesen tudósítunk
2019 Opel Vivaro Cargo L 2.0D 150 specifikációk
Motor
Motortípus: soros négyhengeres dízelmotor turbóval
Lökettérfogat: 1997 cm³
Maximális teljesítmény: 150 LE @ 4000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 370 Nm @ 2000 ford./perc
Erőátvitel: fronthajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 5309 mm
Szélesség: 2010 mm
Magasság: 1892 mm
Tengelytáv: 3275 mm
Gumiabroncsok elöl: 215/60 R17
Gumiabroncsok hátul: 215/60 R17
Tömeg, üresen: 1735 kg
Megengedett össztömeg: 3100 kg, terhelhetőség maximum: 1365 kg
Csomagtartó mérete: 6100 liter, 6600 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 70 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 183 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.6 s (gyári), 10.9 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 5.9 l/100 km
Országúti: 4.1 l/100 km
Vegyes: 6.7 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 6.0 l/100km
Országúti: 5.0 l/100km
Vegyes: 5.4 l/100km
CO2 kibocsátás: 142 g/km
Bővebb információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
Fotó: Canon
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer