Olyan, mintha a 3008 alapjait összezsugorították volna. Kisebb padlólemez, más platform? Majdnem, ugyanis a Peugeot 2008 a 208-as platformjára építkezik – innentől fogva félelmetes, hogy mennyi pluszt ki tudtak hozni eme SUV-ből. Peugeot 2008 teszt.
Mint ahogyan azt minden egyes SUV-t bemutató tesztünkben kifejtjük, se szeri, se száma a lehetőségeknek, ha ebből a kategóriából szeretnénk választani. Ugyanis rengeteg a méretbeli különbség, vannak hagyományos 5 személyesek, vannak fix 7 személyesek, de vannak opciós, csomagtérpadlóból felhajtogatható plusz 2 ülésesek, tehát 5+2-es variációk is. Természetesen az enteriőr méretezése kihatással van a külsőre is, vagy ha nem, az már elég sok fejvakargatást okozhat, hiszen ebben az esetben szélsőségesen a csomagtartó méretéből vesz le a plusz üléspáros.
Elég az hozzá, hogy a Peugeot 2008 egy kisebb méretezésű SUV, hagyományosan szimplán 5 üléssel. Ami elegendő is, feltéve, ha úgy választjuk, ahhoz a felhasználási felülethez, amelyhez ténylegesen szeretnénk. Inkább úgy fogalmaznánk, hogy Peugeot 2008 tesztautónk leginkább egy hagyományos értelemben vett személygépjármű, kategórián belül nagyobb helykínálattal, mint mondjuk egy hagyományos értelemben vett autó esetében. Tehát amolyan nagyobb kombis az érzet, amikor beülünk.
Valódi SUV-hangulat. Bár a méretezés apróbb, mint az átlag, mégis megkapjuk, amit szeretnénk
Küllembéli stílusjegyek alapján le sem tagadhatná származását a Peugeot 2008, a most kimondottan divatos részelemek visszaköszönnek itt is: a front lámpaburák aszimmetrikus vonalvezetése, valamint a hangsúlyos, krómkeretes hűtőmaszk elmaradhatatlanok, csakúgy, mint a mélyen alulra elhelyezett ködlámpafészek-páros. Az orr viszonylag magasra lett helyezve, ez persze az autó amúgy is magas építésének netovábbja, ugyanúgy pont, mint a combos kerékjárati ívek (ez is sugallja a városi terepjárós jelleget).
Oldalnézetből meg is érkezik a klasszikus értelemben vett SUV-fazon, magas övvonalakkal – a kilátás ennek ellenére rendben van -, hátrafelé csapott lezárással, a kaszni oldalvezetésébe mélyen benyúló lámpatest tokozásokkal.
Hátsó megközelítésben a legjellegzetesebb a Peugeot 2008, ugyanis az orszolánkarmokat mintázó, önálló, de mégis külön egységet alkotó helyzetjelzők azonnal vonzzák a tekintetet; az ötödik ajtó felső határvonalára helyezett légterelő elem szintén ilyen. Ál-megerősítés is látszik a kasznin, a farnál: fémes hatású műanyag védőidom került beépítésre, mely hatására az egész Peugeot 2008-összkép valahogy robusztusabbnak tűnik.
Csábos beltérrel hódít
A beltér is csalogató a Peugeot 2008 esetében. Az aprócska kormány, ami már nagyjából a jelenlegi teljes Peugeot-paletta védjegye, jelenleg is tetszetős, és legalább annyira praktikus a használata. Igaz, itt nincs kiegyenesített alsó ív olyan mértékben, mint amilyennel a 3008 esetében találkoztunk, mégis könnyít a ki- és beszálláson, vagy inkább fel- és lelépésen. Igen, a Peugeot 2008 magas építésének köszönhetően inkább ilyesmi folyamatban gondolkodjunk, persze akkor kínosabb ez, ha az átlagosnál alacsonyabb testalkattal bírunk.
Akkor sem vészes a helyzet persze, csak szokni kell nyilván. Tesztelt Peugeot 2008-unk felszereltsége az Allure csomagot jelentette, ennek megfelelően prémium minőségű anyaghasználat volt jellemző az egész autót egybevéve. Az ülések kényelmesek voltak, jól tartottak oldal- és hosszirányban is, bár külön beépítésre került combtámasz nem volt – az ülőpadok mégis megfelelőnek bizonyultak (átlagos, 180 centiméteres testmagassággal és átlag alkattal, az első fotelekben).
A központi műszeregység jól érterlmezhető volt a Peugeot 2008 esetében is, azonban ügyelni kellett arra, hogy a kormánykerék mindig optimális beállításban legyen, hiszen ha túl magasra pozícionáljuk, vagy netán túl alacsonyan ülünk, bizonyára belóg az képbe. Ez nem jelent túl nagy problémát, általában mi középállásban használjuk, így jól kézre esik, és a kilátást sem zavarja.
Hátul is kényelmes a helyzet, itt az oszthatóan dönthető, 60:40-es üléssor háttámlainak szöge is megfelelő volt, bár itt az ülőfelület rövidebbnek tűnt (mert az is) az első székekénél. Ez nem befolyásolta nagy mértékben az utazást hosszabb távon sem, két utassal teszteltünk itt, és nem panaszkodott egyik sem fáradstágérzet, vagy elgémberedés tekintetében.
Nem kifejezetten öblös a Peugeot 2008 csomagtere, ugyanakkor 410 literes felhajtott hátsó ülésekkel. Ez némi kompromisszumkötésre ad indokot, de ha ésszerűen és célirányosan tervezünk, akkor gond nem lehet a bőröndök, szatyrok bepakolásánál.
Nem terepjáró, hanem inkább szó szoros értelmében vett szabadidőautó: a szegmens nem is az offroadról szól
120 lóerős, 1.6 literes HDi gázolajos volt a Peugeot 2008 hajtásláncának origója. Az aggregát már 1750-es percenkénti fordulatszámnál elkezdi leadni 300 Newtonméteres nyomatékát, méréseink szerint ez relatíve tág intervallumon tart ki, úgy nagyjából 2500-2800 RPM-ig. Utána fogy a szufla, helyes váltókezeléssel azonban kimondottan dinamikusan autózhatunk a megfelelő fordulatszámtartomány megválasztásával.
Mivel a Peugeot 2008 nem terepjáró, és SUV is csak nyomokban, meg képletesen értve a gyakorlatban – ne is keressük az összkerékhajtást, nincs. Van viszont madárétvágy; a kis üzemanyagtank ellenére bő 800 kilométeres hatótáv is elérhető vele vegyes használattal. Méréseink tanúbizonysága szerint városi környezetben 5.9, országúton 3.2 (!), vegyesben pedig 5.2 litert fogyasztott a Peugeot 2008, utóbbi úgy, hogy jócskán autópályáztunk is.
2017 Peugeot 2008 1.6 BlueHDi specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor
Lökettérfogat: 1560 cm³
Maximális teljesítmény: 120 LE @ 3500 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 1750 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4159 mm
Szélesség: 1739 mm
Magasság: 1556 mm
Tengelytáv: 2538 mm
Első gumik mérete: 215/45 R18
Hátsó gumik mérete: 215/45 R18
Tömeg, üresen: 1175 kg
Megengedett össztömeg: 1726 kg
Csomagtartó mérete: 410 liter, 1400 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 45 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 192 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.6 s (gyári), 9.3 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 8.3 l/100 km
Országúti: 5.1 l/100 km
Vegyes: 7.0 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 4.3 l/100km
Országúti: 3.3 l/100km
Vegyes: 3.7 l/100km
CO2 kibocsátás: 96 g/km
Bővebb információ a Peugeot magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. A Techaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS