Túrázni jó, főként, ha olyan autóval tervezzük a kirándulást, amellyel bizony könnyedebb terepekre is bemerészkedhetünk. Gondoljunk csak arra, mennyire hívogató tud lenni, ha az út során egy vadregényesebb részletbe futunk-autózunk bele, máris jön az indíttatás: meg kell közelítenünk a helyszínt minél jobban. Nos, a Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 aligha jön zavarba ilyen jellegű akcióktól.
Tehát jelenlegi tesztalanyunk a Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 lesz. Az 508-ast már több ízben sikerült bemutatnunk hasábjainkon, úgyhogy aligha hat az újdonság teljes erejével: a formavilág, a stílus nem idegen, a hazai utcakép egyik viszonylag aktív közreműködője ez a modell. Legalábbis, ami az alapverziót illeti; sokan választották, választják a mai napig is családi alternatívaként az oroszlános francia márka zászlóshajóját. Üzleti, protokoll, reprezentációs célokra is ideális – nem kell ragoznunk, viszont az SW, mely karosszéria-kialakítást a Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 is képviselte – inkább a családosok körében hódít.
Legelőször is tegyük tisztába a dolgokat: létezik SW, ami ugye a Station Wagon rövidítése, ezek a kombi verziók. Mellettük kap helyet az RXH, amely szintén SW megközelítés, ezek csak ilyen kasznival kaphatók, viszont létezik belőlük dízel hibrid, illetve hagyományos dízel variáns is. Reméljük, nem túl bonyolult a képlet, bár picit összezavaró lehet: sebaj, mi most a 2 literes BlueHDI motorral szerelt versenyzőt mutatjuk be.
A Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 kialakítása tehát szabadidős tevékenységre lett beirányozva, robosztus hatásfokkal, masszív felépítménnyel, megerősített kocsiszekrénnyel.
A részletek mind erről árulkodnak, ugyanis a sárvédővonalak, az alsó felületek, beleértve a lökhárítókat is – meg lettek toldva némi strapabíró műanyaggal, ami kifejezetten látványos, de elsősorban az igénybevétel ellen véd optimálisan. Tehát nem számít, ha a intenzívebben kanyarodunk rá a murvás földútra az aszfaltról, vagy az sem gond, ha a sáros-dagonyás felületen hirtelenebb kormányzást, dinamikus tempót diktálunk.
Valóban terepes a jelleg, de ettől még utcai marad. Bár szabadidős tevékenységhez kiváló
Mindez persze nem elég, a hasmagasságon is emeltek a Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 esetében, pont azért, hogy a hepehupás talajjal könnyebben birkózzon meg társainál.
Igaz, a tesztalany elsőkerékhajtást kapott, ami nem túl terepbarát opció, ezért is hangsúlyozzuk: könnyedebb, áthidalhatóbb offroad javallott a vezetésnél, illetve az útvonal megtervezésénél.
Enteriőr tekintetében a Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 megmaradt a tradicionális prémiumjellegnél, a tesztautóban alkalmazott anyaghasználat elsőrangú, csakúgy, mint a kezelőszervek elhelyezkedése, a légiesség, valamint maga a komfort-faktor. Az ülések kialakítása szintén az ergonómiát helyezi előtérbe, nagyjából 2 perc alatt testre szabható minden indulás előtt a vezetőállásban. A kilátás rendben van, a SUV-os jellegnek (és a megemelt karosszériának) köszönhetően még tán azt is érezhetjük, hogy magasan ülünk, legalábbis az átlagos hasonszőrű autókkal párhuzamot vonva.
Nagyautós a méretezés. 4.8 méteres hosszával ez bátran kijelenthető, de ez így is van rendjén, hiszen a felső-közlépkategória pont erről szól. No meg az egyéb, tekintélyes paraméterekről: a csomagtér 560 liter kapacitású, ez az érték könnyedén tornázható fel 1.5 köbméter fölé (1598 liter egészen pontosan) a hátsó, osztott háttámlák előrehajtásával.
Van hely bőségesen
Fentiek tekintetében máris kirajzolódik, hogy a Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 remek és egyben tág férőhelyet biztosít.
Gyakorlatban is így működik, a vezető és utasa kényelemesen tud utazni akár hosszabb útszakaszok esetében is, a középkonzol nem korlátozza a térdteret, váll- és fejtér is akad bőven.
A hátsó szekcióban is korrektül el lehet ücsörögni, nincsenek különösebb kompromisszumok, a képnyelemre lehet összpontosítani teljes egészében. Átlagos első ülésbeállításnál (180 centiméter magasságú, átlagos testalkatú sofőr), a hátul ülők bőséges helyet kapnak, lehet terpeszkedni, feltéve, ha ketten utaznak ott. Hármas felállásban már szűkösebb, bár a Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 széles, 1864 milliméteres.
180 lóerő több, mint elegendő
Érdekes, hogy a Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 esetében a dinamizmus is előtérbe kerül. Ugyanis a hasonszőrű pályatársak leginkább a terepes jellegre koncentrálnak e téren is, tehát hosszabb intervallumú váltó-áttétek, nyomatékra és erőkifejtésre összpontosító aggregátok kerülnek fókuszba. Jelen esetben sincs gond az erőnléttel, ugyanis a hajtás központját egy soros elrendezésű, közös nyomócsöves befecskendezésű (CR) 181 lóerő (@3750) leadására képes turbódízel jelenti, 400 Newtonméter csúcsnyomatékkal (@2000).
A gázreakciók meglepően üdék, jól adagolható az erőtartalék, az S/S ellenére közvetlenül a fékpedál felengedése után reagál a rendszer indulásoknál.
A hatsebességes automataváltó hangolása pontosan illeszkedik az egész autó karakterisztikájához, bármely útviszonyhoz, menetkörülményhez jól képes alkalmazkodni. Úgy, hogy nem érzékelhető csorba a menetkomforton elszálló, irreálisan magas fordulatszámokon ordító sebességfokozatok jelenlétével – a Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 csendesen, ám magabiztosan kezeli az épp adott szituációkat.
2016 Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres dízelmotor turbóval
Lökettérfogat: 1997 cm³
Maximális teljesítmény: 181 LE @ 3750 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2000 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4828 mm
Szélesség: 1864 mm
Magasság: 1525 mm
Tengelytáv: 2815 mm
Első gumik mérete: 245/45 R18
Hátsó gumik mérete: 245/45 R18
Tömeg, üresen: 1650 kg
Megengedett össztömeg: 2240 kg
Csomagtér kapacitása: 560 liter, 1598 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 72 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 220 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári mérés), 9.1 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 7.1 l/100 km
Országúti: 5.1 l/100 km
Vegyes: 6.6 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.2 l/100 km
Országúti: 4.2 l/100 km
Vegyes: 4.6 l/100km
CO2 kibocsátás: 119 g/km
Bővebb információ a Peugeot hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, Konzolvilág, EPSON, MyActionCam, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte