Nagyjából modellciklusa felénél érkezett a facelift a Peugeot 508 esetében – pontosan úgy, ahogyan az annak rendje és módja szerint lenni szokott. Igaz, a kifutás ideje így a többi márkáéhoz képest kicsit eltolódott, legalább 1-1.5 évvel, de alapvetően megbocsátható, hiszen a franciák minden olyan hasznos, kevésbé hasznos újítást bevetettek, amelyre szüksége lehetett a vásárlóközönségnek.
2010-es bemutatkozása óta ugyanakkor nem sokban változott a Peugeot 508, amiben mégis, az teljesen szembetűnőnek mondható. Kezdjük rögtön a frontrész hűtőmaszk moduljánál, itt máris észrevehető, hogy a Peugeot oroszlános emblémája a rostély közepére került (eddig ugyebár a motorháztető alsó ívére volt kanyarítva). A maszk elegáns krómcsíkjaival kelleti magát és kelti fel a figyelmet, affajta helyénvaló módon, prémium szegmens felé kacsintgató modellhez méltóan.
Mi jelenti leginkább az újítást?
Immár teljes LED kiszerelésben pompáznak a menet- illetve nappali fények, a lámpatestek felépítése is teljesen megváltozott, három elkülöníthető szekciót különböztethetünk meg, mely párhuzamosan egészül ki a lökhárítók alsó két sarkába helyezett fényívekkel: ezek a nappali menetfényért, valamint az irányjelzésért felelnek. Rendkívül illusztris, amikor indexelésre kerül a sor, a fényjáték még feltűnőbb színekben tünteti fel a Peugeot 508 megjelenését.
Amolyan németes jelleggel, főként a belsőt tekintve – mondhatnánk, de visszafogottan tesszük, hagyjuk meg a Peugeot 508 sajátos gall akcentusát, annak ellenére, hogy a PSA konszern Citroen C5 modellje például sokkal inkább visszaadja a nagybetűs francia hangulatot. Lásd felfüggesztés, kormányzás, feeling, miegymás. Ettől persze nem lesz félértékű a Peugeot 508, hozza az elvárásokat, csak egy kicsit másképp.
Sportos kombi: formaiság, kecsesség
Főként, ha a Peugeot 508 SW-ről szól a fáma, mint ahogyan az a cikk címéből is egyértelműen kiderül. Vannak, akik külön elhívatottságot éreznek a kombi karosszériaforma iránt, s az sem hátrány, ha sportosba sejlik az egész formaterv. Nos, az SW addiktok dörzsölhetik tenyerüket, ugyanis a Peugeot 508 SW igazán kecses, dinamikus és lendületes sugallatokat küld (leendő) tulajdonosa irányába, ez nyilvánvalóan első nekifutásra oldalnézetben látszik.
Praktikum és prémium
Attól, hogy ráaggatjuk egy autóra a prémiumkombi jelzőt, még teljes értékűen lehet része az igénybevételt nem nélkülöző família-középpontú túráknak. Mi is kell ehhez legfőképp? Tágas, pakolható és variálható csomagtér, oldalrekeszekkel, akasztókkal, hálóval, sík határolófelületekkel. Ez a Peugeot 508 SW-ben megvan, nem kevesebb, mint 612 liter tekintetében alaphangon. Ami persze variálható is még pluszban a hátsó, 40:60 arányban dönthető ülések előrehajtásával a hagyományos recept szerint, úgyhogy nagyon valószínű, hogy a csomagok, táskák, bőröndök és strandfelszerelés nyáridőben remekül helyet kaphat a párhuzamosan utazó négy, vagy öt személlyel egyetemben.
Remek enteriőrt kapott az új, ráncfelvarrott Peugeot 508 SW. Erről már a korábban levezényelt menetpróba kapcsán is írtunk, most sem jellemezhetjük másként a kialakítást. Kellemes tapintású anyaghasználat, kitűnő minőséggel véghezvitt illesztések, minimálisan zörgő részelemekkel. Utóbbi is csak akkor jellemző, ha szélsőségesebb, úthibákkal tarkított aszfaltfelületen kormányozzuk a kombit, ám az elöl Pseudo-MacPherson, hátul multilink felfüggesztés tökélyre hangoltan simít és ellensúlyoz.
Új infotainment, érintéssel
Átlátható középkonzolt kapott a Peugeot 508 SW, itt szintén kapunk újítást, mely alapvetően a PSA központi érintésérzékeny panelját jelenti. A működés a sokadik firmware frissítés ellenére sem éppen szaggatás-mentes, viszont a klímaberendezés funkciógombjai ezúttal nem kerültek integrálásra, így könnyedebben állíthatók a fokozatok.
Kényelem és komfort: ez a két szó jellemzi leginkább a Peugeot 508 SW üléseit, mind elöl, mind pedig hátul.
Optimális hosszúságú-szélességű ülő- és hátlapokkal, hosszan állítható combtámasszal, testre szabhatóan deréktámasszal (elöl), akár három átlagos testalkatú felnőtt személynek is nagy tereket kínáló hátsó traktussal; 2817 milliméteres tengelytávjának köszönhetően hatalmas láb- és térdhelyekkel.
Hajtáslánc és fogyasztás
Többre és kevesebbre számítottunk a hajtáslánc révén. Többre, ami a nyomatékosságot, lendületet, teljesítményt illeti, kevesebbre, ha az üzemanyag-felhasználást pedzegetjük. A tesztre kapott Peugeot 508 SW 2 literes Euro6-os BlueHDi gázolajos aggregátot kapott, 180 lóerővel (@3750 RPM), kerek 400 Newtonméter forgatónyomaték-csúccsal (@2000 RPM).
Közismerten takarékosak a PSA BlueHDi hajtásláncai – legutóbb a frissített Peugeot 208 modellben találkoztunk egy 1.6 literes variánssal. A Peugeot 508 SW esetében sincs tulajdonképp okunk panaszra, viszont kimagaslónak egyáltalán nem volt mondható a fogyasztás – 6.1 liter/100 kilométeres átlaggal zártunk többszöri nullázás után, valamint tankolásnál is hasonló értéket számoltunk ki. Országúti, 90 kilométer/órás tempónál 3.9 liter/100 kilométer jött ki (1 tizeddel jobb, mint a gyárilag megállapított), ami remek eredmény, főként, ha figyelembe vesszük, hogy mindezt négy felnőtt utassal sikerült elérnünk. A városi körülmények közt tapasztalt 6.6-6.8 literes átlag viszont túlmutat 1-1.2 literrel a gyárilag előirányzott értéken, s így jött ki a fentebb már említett 6.1 literes üzemanyag-fogyasztás 100 kilométerre vegyes használattal.
Jelentős kedvezményekre számítsunk
Az új Peugeot 508 SW belépő szintjét az 1.6 VTi motorral szerelt, 120 lóerős, 5 sebességes manuális váltóval felszerelt modell jelenti, Access csomaggal – 6 180 000 forintos kedvezményes listaárral. A legizmosabb árcédulát a GT pakkos, 2.2 literes HDi dízellel és 6 gangos automataváltóval szerelt verzió kapta, kedvezményesen 10 535 000 forintért vihető haza és állítható a garázsba. A tesztben szereplő Allure felszereltségű Peugeot 508 SW 2 literes BlueHDi-vel és 6 sebességes automatával ellátva 8 millió forintot kóstál az aktuális akciót igénybe véve, 1 millió forintos kedvezménnyel.
2015 Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor
Lökettérfogat: 1997 cm³
Maximális teljesítmény: 180 LE @ 3750 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2000 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú automata kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4830 mm
Szélesség: 1853 mm
Magasság: 1476 mm
Tengelytáv: 2817 mm
Első gumik mérete: 215/55 R17
Hátsó gumik mérete: 215/55 R17
Tömeg, üresen: 1620 kg
Megengedett össztömeg: 2240 kg
Csomagtartó mérete: 612 liter, bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 72 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 226 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.6 s (gyári), 8.6 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 6.7 l/100 km
Országúti: 3.9 l/100 km
Vegyes: 6.1 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.6 l/100km
Országúti: 4.0 l/100km
Vegyes: 4.6 l/100km
CO2 kibocsátás: 120 g/km
Bővebb információ a Peugeot hazai honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: Acer, ASUS