Site icon AutóAddikt

[TESZT] Peugeot 508 SW GT 1.6 PureTech – a modern éra megtestesítője

Az előző modellciklushoz képest teljes átalakuláson esett át a Peugeot 508 kívül és belül egyaránt. Tesztünkben az 1.6 literes benzinmotorral szerelt verziót vesézzük ki.

2010-es bemutatkozása óta rengeteget változott a Peugeot 508: a frontrész hűtőmaszk moduljánál jól észrevehető, hogy az oroszlánt formázó embléma a rostély közepén terpeszkedik (korábban, ciklusokkal ezelőtt a motorháztető alsó ívére volt kanyarítva). A maszk elegáns krómcsíkjaival kelleti magát és kelti fel a figyelmet, affajta helyénvaló módon, prémium szegmens felé kacsintgató modellhez méltóan.

Teljes megújulás

Továbbra is LED kiszerelésben pompáznak a menet- illetve nappali fények, a lámpatestek felépítése is totálisan megváltozott, három elkülöníthető szekciót különböztethetünk meg, mely párhuzamosan egészül ki a lökhárítók alsó két sarkába helyezett fényívekkel: ezek a nappali menetfényért, valamint az irányjelzésért felelnek. Rendkívül illusztris, amikor indexelésre kerül a sor, a fényjáték még feltűnőbb színekben tünteti fel a Peugeot 508 megjelenését.

Kissé németes jelleggel, főként a belsőt tekintve – mondhatnánk, de visszafogottan tesszük, hagyjuk meg a Peugeot 508 sajátos gall akcentusát, annak ellenére, hogy a PSA konszern Citroen C5 modellje például sokkal inkább visszaadja a nagybetűs francia hangulatot. Lásd felfüggesztés, kormányzás, feeling, miegymás. Ettől persze nem lesz félértékű a Peugeot 508, hozza az elvárásokat, csak egy kicsit másképp.

Még mindig nagyon odateszi magát a sportkombi-kialakítás

Vannak, akik kimondott szerelmet éreznek a kombi karosszériaforma iránt, s az sem hátrány, ha sportosba sejlik az egész formaterv. Nos, az SW-megszállotak most dörzsölhetik tenyerüket, ugyanis a Peugeot 508 SW igazán kecses, dinamikus és lendületes sugallatokat küld (leendő) tulajdonosa irányába, ez nyilvánvalóan első nekifutásra oldalnézetben látszik.

Az autó még akár laposnak is jellemezhető, ugyanis az 1420 milliméteres magasság úgy váll, vagy váll alatt érezhető egy átlagos testfelépítésű kuncsaft esetében (1476 milliméter volt a korábbi modellnél az érték). Nem mellesleg a beszállás könnyű, nincs kompromisszum, ráadásul a beltér is nagy – erről lejjebb írunk. A stílusdizájn valamennyire követi a tradíciókat, ha kombi, legyen kombi, legömbölyített végződésekkel, viszonylag szélesre húzott üvegfelületekkel, emelt övvonallal, valamint hangsúlyosan lezárt farrésszel operál a Peugeot 508 SW. Természetesen sok ezüstös árnyalatú berakással, nem győzve eleget ismételni: prémiumszegmens becélozva.

Természetesen teljesen újszerű megközelítésekre számítunk, ha a Peugeot 508 SW farát vizslatjuk, itt túlmegy a ráncfelvarrás fogalmán a dizájn, legalábbis ami a formatervet, s a vonalvezetést illeti. A helyzetjelzők szintúgy, mint a front résznél – LED alapokon működnek, a lámpák rajzolata még inkább egyedivé varázsolja a külcsínt, a fókusz azonban mégis a termetes ötödik ajtón van. Rendjén is van ez így, hiszen a Peugeot 508 SW családoknak szánt alternatíva, tágas terekkel, jó funkcionalitással, praktikummal megfejelve.

Teljesen prémium. És nem csak a hatás

Attól, hogy ráaggatjuk egy autóra a prémiumkombi jelzőt, még teljes értékűen lehet része az igénybevételt nem nélkülöző família-középpontú túráknak. Mi is kell ehhez legfőképp? Tágas, pakolható és variálható csomagtér, oldalrekeszekkel, akasztókkal, hálóval, sík határolófelületekkel. Ez a Peugeot 508 SW-ben megvan, nem kevesebb, mint 612 liter tekintetében alaphangon. Ami persze variálható is még pluszban a hátsó, 40:60 arányban dönthető ülések előrehajtásával a hagyományos recept szerint, úgyhogy nagyon valószínű, hogy a csomagok, táskák, bőröndök és strandfelszerelés nyáridőben remekül helyet kaphat a párhuzamosan utazó négy, vagy öt személlyel egyetemben.

Remek enteriőrt kapott az új, ráncfelvarrott Peugeot 508 SW. Erről már a korábban levezényelt menetpróba kapcsán is írtunk, most sem jellemezhetjük másként a kialakítást. Kellemes tapintású anyaghasználat, kitűnő minőséggel véghezvitt illesztések, minimálisan zörgő részelemekkel. Utóbbi is csak akkor jellemző, ha szélsőségesebb, úthibákkal tarkított aszfaltfelületen kormányozzuk a kombit, ám az elöl Pseudo-MacPherson, hátul multilink felfüggesztés tökélyre hangoltan simít és ellensúlyoz.

A Peugeot csúcsmodelljében nem követi az alsó-közép, valamint középkategóriájára egyre inkább jellemző apró kormánykerék-kialakítást, a Peugeot 508 SW-ben átlagos átmérővel rendelkező kormányt találunk, masszív, jó fogással párosítva. Az alsó ív itt is kiegyenesített, megkönnyítendő a ki- és beszállást; a kényelmet nagyban fokozza a mélységében és magasságában is kellően jól állítható kormányoszlop.

Informatív középkonzol

Átlátható középkonzolt kapott a Peugeot 508 SW, itt szintén kapunk újítást, mely alapvetően a PSA központi érintésérzékeny panelját jelenti. A működés a sokadik firmware frissítés ellenére sem éppen szaggatás-mentes, viszont a klímaberendezés funkciógombjai ezúttal nem kerültek integrálásra, így könnyedebben állíthatók a fokozatok.

Kényelem és komfort: ez a két szó jellemzi leginkább a Peugeot 508 SW üléseit, mind elöl, mind pedig hátul.

Optimális hosszúságú-szélességű ülő- és hátlapokkal, hosszan állítható combtámasszal, testre szabhatóan deréktámasszal (elöl), akár három átlagos testalkatú felnőtt személynek is nagy tereket kínáló hátsó traktussal; 2817 milliméteres tengelytávjának köszönhetően hatalmas láb- és térdhelyekkel.

Hajtáslánc és fogyasztás

Bár köztudottan remek fogyasztás-teljesítmény arányú értékeket képesek pordukálni a PSA HDI, illetve BlueHDI hajtásláncai, a tesztben szereplő 1.6 Puretech sornégyes benzines sem vall szégyent egyik területen sem. Az 1598 köbcenti hengerűrtartalmú erőforrás 224 lóerőt képes mozgósítani 5500-as percenkénti fordulatszámon, míg a maximálisan kisajtolható forgatónyomaték 300 Newtonméter, 1900-as percenkénti fordulatszámon.

Mindezeknek megfelelően a a motor agilis, rugalmas és dinamikus, a társított 8 fokozatú automataváltó remek áttételezéseinek köszönhetően a lehető legoptimálisabb menettulajdonságokkal ruházza, ruházta fel a tesztautót. Ugyanakkor relatíve takarékos is tud maradni, kiváltképp, ha óvatosan kezeljük a gázpedált.

Városi környezetben átlag 8-8.5 literes fogyasztást rögzítettünk, míg országúti környezetben 5 liter alá tudtuk vinni bőven az értékeket. Ebből kiderül, hogy mára sztereotip megközelítés lehet, ha kizárólagosan a dízelek mellett voksolunk nagyobb, családi utazóautók esetében (is), de azért nyilván az a szegmens egy más, és nagyon élhető kategória jelenleg is.

A tesztben szereplő modell ára közel 16.5 millió forint, míg a belépő alapár 14.5 millió forint környékén mozog jelenleg.

2019 Toyota Prius+ specifikációk

Motor

Motortípus: soros, négyhengeres benzinmotor turbótöltéssel

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 224 LE @ 5500 RPM

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4778 mm

Szélesség: 1859 mm

Magasság: 1420 mm

Tengelytáv: 2793 mm

Első gumik mérete: 235/40 R19

Hátsó gumik mérete: 235/40 R19

Tömeg, üresen: 1430 kg

Megengedett össztömeg: 2128 kg

Csomagtartó mérete: 530 liter, 1780 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 248 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.4 s (gyári), 7.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.3 l/100 km

Országúti: 4.6 l/100 km

Vegyes: 6.2 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.5 l/100km

Országúti: 4.7 l/100km

Vegyes: 5.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 132 g/km

Bővebb információ a Peugeot hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer

Exit mobile version