Kifejezetten nagymárvű evolúción ment át a Renault teljes palettája. Őszinték leszünk: úgy 10-15 évvel ezelőtt a francia márka nem domborított annyira, még akkor sem; főként, ha hozzávesszük a több évtizedes visszatekintést. Mára nincs olyan modelljük, amely ne lenne kőkemény versenytárs egy adott kategóriában vagy szegmensben. A Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC pont ezt a személetet erősíti, teszteltük is.
Elöljáróban: a jelenlegi Clio-paletta csúcsát a Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC képviseli. Line „csak”, hiszen nincs oversized motor és hozzá teljesítmény, viszont a küllem magáért beszél, és kifejezetten sugallja a sportos dinamizmust.
Mindezeknek megfelelően az orr-rész kialakítása tökélyre csiszoltan követi a jelenlegi Renault által megfogalmazott trend-filozófiát, ügyelve arra, hogy azért visszanyúljon a múltba, s merítsen abból. A fényszórók ívelése ismételten követi a hűtőmaszk-vonulatot, annak vonalvezetését, középre hangsűlyosan egy Renault-emblémát kanyarítva. Vonzza már ez is a tekintetet, kétség kívül: a lökhárító alsó részleteit viszont szó nélkül elviszik a ködlámpa-kialakítások, mélyen besüppesztve, miközben remekbeszabottan fogja közre az egész komplexivitást a nagy és egyben széles alsó beömlőpanel.
Ja, és visszatérvén pár szó erejéig a fényszóróbúrákhoz: a kedvelt menetfény-csík illusztris, egybefolyik magával a tokozással, ugyanakkor kitüremkedik a szélekre. Pazar látvány, de tényleg. Meg egyedinek is mondható persze.
Letagadhatatlanul Renault
A Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC kupés jellege azért megmaradt, ha már R.S. Line. Ugyanakkor az ötajtós kialakítás volt is preferálva, viszont a hátsó ajtók kilincsei rejtve lettek kialakítva, így nagyon hirtelen olyan, mintha csak háromajtós lenne az autó. Bár úgy meg amorfnak tűnne a B oszlop osztottsága és túl középre helyezése miatt.
Hátulnlzetből sem vall szégyent a Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC, bár jellegtelenebb a far, mint várná a szemlélődő. Talán ide is meg kellett volna rajzolni a frontrész kiugró lámpasziluettjeit, hogy nagyobb legyen az összhang és a harmónia, viszont kárpótol a LED csíkjának mintázata és maga a hasonlóság is. Meg persze a diffúzorhatású alsó hátsüszoknyarész megvalósítása is jó, és akad némi krómkipufogóvég is, igaz, csak egyetlen oldalon, a bal félen.
Alaphangon 391 literes a Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC csomagtere, ami a szegemensben az átlagnál talán kicsit jobb érték. Viszont ha akarjuk, könnyedén 1 köbméter fölé varázsolható a rakfelület, így két személy kellően masszív módon meg is pakolhatja az autót, ha épp azt kívánják érdekeik. A ki- és berakodás amúgy könnyed, a perem nem magas, sem az autó építésével sincs (e téren sem) probléma.
Olyan, mintha egy prémiummárka modelljében ülnénk
Ha már csúcsfelszereltség (ezt a magas árazás is kellően tükrözi), akkor legyenek hó minőségű anyagok alkalmazva az enteriőrben is, nem igaz? Erre sem lehet panasz, ugyanis a Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC beltere ténylegesen kellemes és egyben meggyőző. Az illesztések rendben vannak, bár néha, random jelleggel észleltünk egy-egy nyekergést vagy zörgést random irányokból, alapvetően rosszabb útviszonyok mellett. Ugyanis a nem túl lágy felfüggesztés tud barátságtalan lenni, főként alacsonyabb sebességtartományban, valószínűleg ez is okozza a jelenséget.
Elöl jó a kényelmi faktor, az ülő- és hátlapok lényegében egyformán feszesek és jól is tartanak, a hossz-szélesség arány is megfelelő. Sportos jellegre érdemes számítani már akkor, amikor először beül az ember, elvégre mégiscsak egy Clio R.S. Line-ról van szó. A fej- és vállterek szintén rendben vannak, nyilvánvalóan az autó méreteiből adódóan a hátsó traktusba a ki- és beszállás nehézkesebb, az utazás pedig kettő átlagos testalkatú felnőtt számára még nagyjából kompromisszumoktól mentes.
R.S. Line egyenlő R.S.
Sornégy, 16 szelep, 1333 köbcenti: a tesztelt Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC benzinmotorja 130 lóerőt présel ki magából 5000-es percenkénti fordulatszámon, míg a 240 Newtonméteres csúcsnyomaték 1600-tól áll rendelkezésre. A hajtásláncba integrált hétfokozatú duplakuplungos automataváltó szinte észrevétlenül teszi a dolgát, remekül alkalmazkodva az aktuális, mindenkori útviszonyokhoz.
Ez a finomhangolás e téren még prémiumosabbá teszi a Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC-t, ugyanakkor fájó pont, hogy csak és kizárólag automataváltóval lehet rendelni ezt a felszereltségű modellt. Talán még sportosabb aspektust ki lehetne csiholni a hajtásból egy hatgangos manuálissal, de hát stílszerűen: c’est la vie. Cserébe legalább nem kell váltogatni.
Tesztútjaink során természetesen a fogyasztást is vizsgáltuk, mint minden esetben szoktuk: a Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC vegyes felhasználás mellett átlagosan 6.7 liter 95-öst kért 100 kilométerre. Konkrét városi környezetben 7-8.8 literes fogyasztásall kellett számolnunk, míg permanens országúti sebességnél 5.2-6.2 litert rögzített a fedélzeti computer.
Ár
A tesztelt Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC alapára 6.3 millió forint környékén mozog, míg a cikkben szereplő modell 7.5 millió forintot kóstált.
2019 Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres benzinmotor turbóval
Lökettérfogat: 1333 ccm
Maximális teljesítmény: 130 LE @ 5000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 240 Nm @ 1600 ford./perc
Erőátvitel: fronthajtás, 7 fokozatú duplakuplungos automataváltó
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4050 mm
Szélesség: 1798 mm
Magasság: 1440 mm
Tengelytáv: 2583 mm
Első gumik mérete: 205/45 R17
Hátsó gumik mérete: 205/45 R17
Tömeg, üresen: 1248 kg
Terhelhetőség, össztömeg: 1673 kg
Csomagtartó mérete: 391 liter, 1069 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 42 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 200 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.0 másodperc (gyári), 8.9 (mért)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 7.8 l/100 km
Országúti: 5.2 l/100 km
Vegyes: 7.1 l/100km
Gyárilag mért eredmények
Városi: N/A l/100km
Országúti: N/A l/100km
Vegyes: 5.7 l/100km
CO2 kibocsátás: 142 g/km
Bővebb információ a Renault hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Facebook: ITT
Fotó: Autóaddikt.hu
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer