Olvasóink tudják: napjaink méltán népszerű crossover-kategóriáját nem egy ízben bemutattuk már különböző márka- és típus alternatívák kapcsán – most újfent jöjjön egy: a Renault Kadjar 1.6 dCi 130 személyében egy olyan családi mindenest ismerhettünk meg, amely szinte minden téren kifogástalanul teljesített. Pedig volt már hozzá szerencsénk, s alapvetően itt nem a Renault márkára gondolunk.
Nyilván nem titok, hogy a Renault Kadjar jellegzetes külső részleteitől eltekintve szoros rokoni szálakat ápol a Nissan Qashqai modellel. Még motorizáltságban is hasonlóak, ha a dízel vonulatot vesszük, van példának okáért 1.5 dCi, és 1.6 dCi variáns is. Tehát technológia szempontjából szinte egy, és ugyanaz, mégis tud más lenni a Kadjar. Amolyan franciás megközelítésbe helyezve a crossover fogalmát.
A tesztre fogott Renault Kadjar 1.6 dCi magas felszereltségi szinttel érkezett szerkesztőségünkhöz, ennek megfelelően kifogástalan beltérrel domborított – de ne szaladjunk előre ennyire, kövessük az Autóaddikt.hu megszokott teszt-tematikáját! A külső is nagyszerűen követi azt az újdonsült irányzatot, miszerint olyan, mintha a Renault modellválasztéka – mondjuk már az alsó-középkategóriától felfelé – célozná sikeresen a prémium vonalat. A Renault Kadjar 1.6 dCi élő példája ennek a szellemiségnek: hiába alsó-közép, olyan az érzet, mintha a „sima” középmezőnyt erősítené, vizuálisan is megfogva a vásárlót apróbb krómezüst berakásaival, szegélyeivel (front részen, illetve oldalvonalon is egyaránt).
Tulajdonképp elölről a Renault Kadjar 1.6 dCi úgy fest, mint egy kicsit összetömörített újgenerációs Espace, a vonalvezetés, a stílusdizájn mind ezt az új üdeséget jelképezi és képviseli. A hangsúlyos Renault embléma alap, hogy feltűnik, közrefogva a V alakzatot szimuláló hűtőmaszk beömlőrács-kialakításával, de a terepes jelleg is látható rögtön itt, a mellső spoilerezésnél.
Mindent a terepes küllemért
Szintén tipikus márkajegyek fedezhetők fel a Renault Kadjar 1.6 dCi far részén, összetéveszthetetlen más párhuzamos (ám kategória szempontjából különböző) Renault modellekkel; legyen mondjuk a hasonszőrű rokon a Mégane. Nyilván nem ugyanaz, de az okos és fejlett formaterv-koncepciónak köszönhetően és franciásan szólva a kívánt déja vu megérkezik azonnal, ha odapillantunk. Szigorúan markáns márkajelzéssel hátul is.
A Renault Kadjar 1.6 dCi utasterébe a könnyed bejutást a magasabb építésen és a szélesre tárható ajtók mellett segíti nagyban az egyenes alsó ívű kormánykerék, illetve az első, valamint hátsó ülések ilyen értelemben is ergonómikus kialakítása. Ami egyébként tényleges, megfelelő hosszúságú-szélességű ülőlapokkal, elegendő hátfelületet kínáló támlákkal. A kárpitozás kiképzése is illik a családi autó fogalomkörbe, ugyanis rugalmas, stressztűrő szövetrészt fognak közre a bőr szélek, így érezhetően garantált a hosszú távon megmaradó minőségtartás.
Átlátható, praktikus. Mellette a lényeget is előtérbe helyezi
Ismerős részletek köszönnek vissza a műszerfal kialakítása terén is: a háromfelé osztott központi műszeregység megfelelően informatív, minden jól a sofőr látószögébe esik, a kezelőszervek pedig optimálisan érhetők el. Az infotainment minden lényeges opciót tartalmaz, innen vezérelhető érelemszerűen a Bose hangrendszer is (ennek minősége a márkanévhez hűen tökéletes).
Ahogyan a komfortfokozata kiváló a Renault Kadjar 1.6 dCi-nek, úgy a menettulajdonságok – jelen esetben egyebek mellett a kilátásra fókuszálnánk: a relatíve magas építés miatt utazás, illetve manőverezés (parkolás) közben is jók a viszonyok, ebben közrejátszanak a vékonyra gondolt A-C oszlopok, valamint a kellően terjedelmes üvegfelületek is.
472 literes csomagterével átlagosnak tűnik a Renault Kadjar 1.6 dCi rakfelületének kapacitása, ám 2 személlyel majd’ másfél köbméteresre hízlalható a csomagtér. Rekeszek, hálókkal fedett beugrók, fiókok egyaránt megtalálhatók, ezáltal a praktikum adott. Ahogyan az a nagykönyvben meg vagyon írva.
Az 1.6 dCi ismét bizonyított: valószínűleg nincs olyan kaszni, amihez ne passzolna
Többször is szuperlatívuszokat zengtünk a Renault 1.6 literes közös nyomócsöves turbódízele kapcsán. Nos, most sincs ez másképp, annak ellenére, hogy az ezerhatszáz köbcenti néha bizony kevésnek is bizonyulhat, kiváltképp, ha bőven 1.5 tonna feletti értékkel rendelkező kasznit kell közrefognia.
A Renault Kadjar 1.6 dCi esetében ilyen probléma nincs, 1461 kilogrammjával az autó még pont belül esik a határvonalon – indokolt a súly, ugyanis nem szabad kifelejteni az állandó összkerékhajtást sem. 11.2 kilogrammot mozgat 1 lóerő, ez alapvetően nem rossz értlék, de a 0-ról 100-ra sprint több erőtartalékot sejtet (saját méréseink alapján 10.2 másodpercet sikerült rögzíteni, ami felülmúlja a gyárilag beirányzott értéket).
Aszkéta
Fentieknek megfelelően a Renault Kadjar 1.6 dCi országúti viszonyok közt beérte 4.4 literrel átlagban, míg városi autózással sem fogyasztott többet 5.3 liternél gázolajból. Autópályán is remekül lehetett haladni, ugyanis hatodik fokozatban 2500 körüli percenkénti fordulatszám mellett a pillanatnyi fogyasztás 4.6-5.6 literes érték közt mozgott (domborzati viszonyoktól függően).
2016 Renault Kadjar 1.6 dCi 130 specifikációk
Motor
Motortípus: soros, 4 hengeres turbótöltött dízelmotor
Lökettérfogat: 1598 cm³
Maximális teljesítmény: 130 LE @ 4000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 1750 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4449 mm
Szélesség: 1836 mm
Magasság: 1607 mm
Tengelytáv: 2646 mm
Első gumik mérete: 225/45 R19
Hátsó gumik mérete: 225/45 R19
Tömeg, üresen: 1461 kg
Megengedett össztömeg: 2061 kg
Csomagtartó mérete: 472 liter, 1478 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 60 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 190 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.5 s (gyári), 10.9 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 5.3 l/100 km
Országúti: 4.4 l/100 km
Vegyes: 4.7 l/100km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.5 l/100km
Országúti: 4.6 l/100km
Vegyes: 4.9 l/100km
CO2 kibocsátás: 129 g/km
Bővebb információ a Renault hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony, Epson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft.