Eljött az ideje, hogy cégünk irodája tágasabb helyszínre költözzön – az időpontot augusztus végére irányoztuk be, a szeptemberi zökkenőmentes kezdés érdekében. Bár pár napra terveztünk, a procedúra természetesen elhúzódott – kétséges, mennyi ideig tartott volna, ha nincs kéznél a Renault Master 12.3 köbméteres furgonja. Teszteltünk, mindent bevetve, ami kellhet egy kishaszonjármű esetében.
Nincs is jobb apropó tehát, mint egy masszív költözés haszonjármű teszt kapcsán – főként, ha a pakolgatás velejárója az, hogy töméntelen mennyiségű kisebb és nagyobb bútort is fel kell pakolnia az embernek. Mindezt relatíve rövid idő leforgása alatt, mert ugyebár időből sosincs sok, vagy elegendő, főként egy ilyen történésnél.
Sok minden kapóra jött a pakolásnál, talán nem is véletlenül, de úgy időzítettük, hogy épp a Renault Master-e legyen kéznél a dolgok zökkenőmentes levezényléséhez (utána még jött más is, arról majd egy különálló tesztben számolunk be).
Az volt a cél, hogy minél tágasabb, minél jobban pakolható autónk legyen a költözéshez. Persze az sem ártott, ha felfelé is jól rakodható alternatíva áll rendelkezésre – nos, a Renault Master pontosan ilyennek ígérkezett.
Több, mint 6 méteres hossza máris sokat sejtetett: kitárva a hátsó, nagy szögben nyitható ajtókat máris felfedte magát az öblös raktér, végeláthatatlan hosszával lenyűgözött azonnal; mellé azért el is gondolkodtatott: „te jó ég, mennyi cuccot fog ez elnyelni, és mennyi idő, amíg egyáltalán telerakodjuk?” – aztán megnyugodtunk.
Nem meglepő: költözésre – ezen belül rakodásra tervezve
Mindent elnyel. Tényleg.
Lényeg a lényeg: nagyjából 3 fordulóval sikerült átköltöztetni mindent, beleértve a személyes bútorokat, tárgyakat, de még egy franciaágyat is. Nyilván érzékeltetni jó lenne, hogy körülbelül mennyi szállítandónk volt, de elégedjünk meg annyival, hogy rengeteg. Nem is lehet tudni, hány köbméter, vagyis de, mert három kör az nagyjából 40 körüli értéket jelent a Renault Master esetében.
Az autó leadásáig viszont nem sikerült mindent átköltöztetni, úgyhogy jött pluszban segítség, de ahogyan feljebb említettük, erről majd egy következő publikációban számolunk be.
Dupla turbóval, optimális üzemeltetési költségekkel
Ez nagyszerűen érződik is, amikor több száz kilogramm tömeg zsúfolódik az utaskabin mögött, finom kuplungjátékkal minden esetben kezelhető a manőverezés, betolatás.
A hajtáslánchoz rendelt hatgangos manuális váltó áttételezése is rendben van, közepesen hosszú fokozatok, és jól kiautózható tartományok jellemzik az egész karakterisztikát.
A Renault Master 2.3 dCi fogyasztása is kellemes meglepetést jelentett, ugyanis városi-elővárosi környezetben átlagosan 6.8-7.8 liter közti értékeket rögzítettünk. Mindezt átlagosan 5-600 kilogrammnyi teherrel alkalmanként a fedélzeten.
Ahhoz képest, hogy a Renault Master méretei igencsak combosak, nem okozott különösebb problémát a vezetése, még forgalmas, szűkebb belvárosi szakaszokon sem.
Figyelnünk kell arra, hogy a hosszú túlnyúlás miatt minden esetben jóval nagyobb íveket válasszunk kanyarodásnál, mint ahogy megszoktuk hagyományos személyautó vezetésénél, a kétoldali dupla tükrök hathatós segítséget nyújtanak ebben is.
2017 Renault Master Energy 2.3 dCi 170 specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres duplaturbós dízelmotor
Lökettérfogat: 2299 cm³
Maximális teljesítmény: 170 LE @ 3500 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 380 Nm @ 1500 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 6198 mm
Szélesség: 2070 mm
Magasság: 2488 mm
Tengelytáv: 4332 mm
Első gumik mérete: 225/65 R16
Hátsó gumik mérete: 225/65 R16
Tömeg, üresen: 1930 kg
Terhelhetőség: 1569 kilogramm
Megengedett össztömeg: 3499 kg
Csomagtartó mérete: 12300 liter
Üzemanyagtartály mérete: 80 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 165 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.4 s (gyári), 11.3 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 7.5 l/100 km
Országúti: 5.3 l/100 km
Vegyes: 7.5 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 7.7 l/100km
Országúti: 7.0 l/100km
Vegyes: 7.3 l/100km
CO2 kibocsátás: 189 g/km
Bővebb információ a Renault magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS