1996-ban, amikor is a Škoda Octavia márka- és típusnevet újraélesztette Mláda Boleslav, elkezdődött egy folyamat: vállalatok, vállalkozások előszeretettel választották cégautóként az Octavia-t. Hogy miért? Rém egyszerű: lényegre törő, praktikus, strapabíró, jó ár-érték aránnyal bír. Most megérkezett a legfrissebb generáció szerkesztőségünkhöz is, megvizsgáljuk, vajon fakult-e az Octavia presztízs az elmúlt 2 évtizedben.
Rengeteg variációban bír létezni az új Škoda Octavia, mi a Style felszereltséget vettük górcső alá. Az 1.4 literes TSI erőforrásról majd a cikk vége felé ejtünk szót szokás szerint; a legnépszerűbb motorvariánsok egyike ez, persze nem hanyagolható a TDI térhódítás sem. Nézzük!
A leginkább szembetűnő újítás, vagy ha jobban tetszik: változtatás az új Škoda Octavia esetében a front, konkrétan pedig a hűtőmaszk kialakítása. Egész pontosan a lámpatestek kettétagolása, a lökhárítóelem kicsiny, keskeny csíkban türemkedik a fényszórók egységébe, megtörve azt. A belső lámpabura részlet viszont már szorosan simul a hűtőmaszk krómmal futtatott széleihez, majd a rácsozat karakterisztikája következik, mint domináns fókuszelem. A klasszikus Škoda embléma jó szokás szerint ismét a helyén van, a motortérfedél kissé belelóg a maszkba, így adva meg a végleges Octavia jellegzetességet. Alulra jókora légbeömlőt imitáló modul került, szélére biggyesztett ködlámpafészkekkel, adva némi sportos arculategyüttest az autónak.
Minden maradt a megszokottak szerint
Nem törekedtek arra a csehek, hogy megváltoztassák az új Škoda Octavia alapvető formavilágát. Limuzin jelleg, még akkor is, ha a csomagtérfedél egy ötödik ajtó alapvetően: lágyan, mégis kockaformát idéző ívelések, az utaskabin tetővonala félkör alakzatban lett megrajzolva, annak ellenére, hogy mindenképp sikerült megtartani a tradicionális jellemzőket.
Az oldalajtók felülete nagy, de nem veszi el a hangsúlyt az egész megjelenéstől, a sárvédőívek öblösek, az egész összkép letisztultságot és visszafogott eleganciát sugall. Pontosan úgy, ahogyan azt egy újabb kori Škoda Octavia esetében elvárjuk.
5 személlyel sem gond az utazás. A hátsó lábtér óriási
Utazóautónak is kiváló az új Škoda Octavia, ugyanis minden megvan benne, ami egy nagyobb kiruccanáshoz, business triphez kell.
Kellemes oldaltartású, jó párnázottságú, közepesen kemény első ülések elegendő ülőlap hosszt biztosítva, tág skálán állítható ülésmagassággal.
Így a sofőr pozíciója remekül személyre szabható, abszolút kitűnő kilátással minden irányba. Az A és C oszlopok méretezése is jól el lett találva, a holtterek elhanyagolhatók, városi manőverezésnél sem találkoztunk kimondottan nagy problémákkal.
Hátul fejedelmi kényelmet konfigurálhatunk. Ez gyakorlatban annyit tesz, hogy az eleve hatalmas fej- és vállterek mellé gigantikus lábterek tartoznak, ami a combos tengelytávnak köszönhetően még akkor is remekbeszabottan áll rendelkezésre, ha épp tagbaszakadtabb sofőr és első utas utazik az új Škoda Octavia-ban.
A hátlapok, ülőlapok tömöttsége itt is közepesen kemény, jól tartanak, 2-300 kilométer megtétele után sem érezhető bármiféle komforthiány.
Lendületes és gördülékeny a Škoda Octavia 1.4 TSI hajtáslánca
Igaz, álló helyzetből kigyorsításnál ügyelnünk kell arra, hogy az RPM ne essen vissza, és ne fulladozzunk, ezt némi célzott gázpedálkezeléssel, a főtengely 1000 körüli forgatásával ki lehet küszöbölni.
Méréseink szerint városban átlagos vezetési stílussal 7.1 litert sikerült összehoznunk 100 kilométerre, míg országúton – köszönhetően a jó hangolású hatsebességes manuális váltóegységnek – kereken 4 literre sikerült levinnünk a végértéket.
A cikkben szereplő tesztautó árazása
A tesztben szereplő Škoda Octavia 1.4 TSI Style felszereltséggel 6 324 820 forintért hozható el a kereskedésből, ugyanakkor számos kedvező ajánlattal várják az ügyfeleket a DasWeltauto munkatársai.
2017 Škoda Octavia 1.4 TSI specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres benzinmotor turbóval
Lökettérfogat: 1395 cm³
Maximális teljesítmény: 150 LE @ 5100-6200 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 250 Nm @ 1250-5000 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4670 mm
Szélesség: 1814 mm
Magasság: 1461 mm
Tengelytáv: 2686 mm
Első gumik mérete: 205/55 R16
Hátsó gumik mérete: 205/55 R16
Tömeg, üresen: 1255 kg
Megengedett össztömeg: 1805 kg
Csomagtartó mérete: 590 liter, 1580 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 50 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 219 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.1 s (gyári), 8.3 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 7.1 l/100 km
Országúti: 4.0 l/100 km
Vegyes: 6.1 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 6.7 l/100km
Országúti: 4.3 l/100km
Vegyes: 5.2 l/100km
CO2 kibocsátás: 121 g/km
Bővebb információ a Škoda magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS