Jelenleg nem találni a Subaru kínálatában klasszikus Impreza modellt. Illetve van, igaz, szimplán WRX STI néven. Maradt tehát egyetlen választás, a kombivá alakított variáns személyében: teszteltük a Subaru Levorg 1.6 GT-S modellt, amely első ránézésre teljesen új, és stílust is hordoz rendesen. Ha déja vu kerítene minket hatalmába, ne csodálkozzunk, volt már ilyen a japán gyártó palettáján.
Nem véletlen az utalás az Impreza-ra, ugyanis a tesztalany Subaru Levorg 1.6 GT-S a B oszlopig teljesen megegyezik a korábbi limuzinkasznis elődnek tekinthető alternatívával. Egyfajta folytatása ez a legendás Impreza-vonalnak, és ennek megfelelően a Subaru Levorg 1.6 GT-S teljesen rendben van, külsőleg és belsőleg egyaránt.
Miután a Subaru mindig is a sportosságot testesítette meg, nem meglepő, hogy a szerkesztőségünkhöz érkezett Subaru Levorg 1.6 GT-S tesztautó is hordozta minden részletét a klasszikus értelemben vett nagybetűs múltnak. Gondoljunk csak e téren a korábbi kimagasló WRC sikerekre, magára a legendára, Colin McRae-re. S bár rég nem tetszett Subaru ennyire, nyilván vannak azért mellékhatások is.
A Subaru Levorg 1.6 GT-S formavilága tehát felidézi a klasszikus korok Subaruját, mind vonalvezetésben, mind pedig dizájn tekintetében. A markáns front-rész például tagadhatatlanul felvillanyozza a szemlélődőt, hangsúlyos, lefelé keskenyedő hűtőmaszk iránnyal, morcosra húzott lámpatestekkel, alatta kiteljesedő ködlámpafészkekkel. Mindezt úgy, hogy az egyenletes ívek megmaradjanak, mellé jól társuljon a motorházfedélre integrált hatalmas, nem talmi légbeömlő – szintén jellegzetes Subaru-ismérv. Vagy inkább Impreza ismérv, hogy visszatérjünk a gyökerekhez újból.
Pontosan olyan, amilyennek lennie kell. Véletlen nincs, ez egy Subaru
Klasszikus sportkombi küllemet kapott a Subaru Levorg 1.6 GT-S, ültetett futóművel, a hozzá kapcsolódó 18 colos papucsokkal, felfelé hajló övvonallal, hátul csapott végződésekkel.
Nagyszerű egyébként a klasszikus-kultikus formaiság huszonegyedik századi köntösbe öltöztetése, pontosan úgy, ahogyan azt egy Subaru-addikt elvárhatja.
A hátsó traktus a Subaru Levorg 1.6 GT-S esetében szintén jellegzetes, fejforgatásra kiválóan okot adó: a fókuszba helyezett zárófények burái kiemelik az egyediséget, míg a szolidan megbújó krómcsík berakás pedig próbál némi prémiumérzetet csalni az összképhez. No és a sportosság: szigorúan duplázott kipufogóvégek teljesítik ki a hatás azonnaliságát, mutatva a külvilágnak: igen, ez még mindig az a feeling, amire szüksége van a márkának. S mindenkinek, aki elhívatott iránta.
Bár sportkombinak lett aposztrofálva a Subaru Levorg 1.6 GT-S, mégis beszélhetünk valamelyest a praktikumról. Bár nem az ideális, szó szoros értelmében vett családi utazóautó (jelen esetben a kombi karosszéria inkább egy stílusra, ízléses tálalásra hajaz), ezzel együtt négy átlagos testalkatú felnőtt utas büszkén utazhat vele akár hosszabb távokon is. A beltér anyagai jó minőségűek, lágy, puha tapintásúak alapjaiban, viszont néhány ponton találkozhatunk kevésbé igényes részletmegoldásokkal.
Kényelmesen és sportosan is
Az ülések ergonómiája rendben, a kényelem szintén. Itt érezhetünk némi áthallást a sportosra hangolt kagylóülések, és az átlagosnál kicsit többet nyújtó, utazási komfortra kihegyezett változatok közt. Amolyan kettősség ez, ami az egész Subaru Levorg 1.6 GT-S koncepciót belengi, stílusosan. Fej- és lábtér tekintetében is el lettek találva az arányok, az elöl ülőknek a térdtér egy kicsit fukarul lett mérve – amolyan sportautós pilótafülke-szinten, ami teljesen rendben is van esetünkben. Hátul fejedelmibb a kényelem, legalábbis, ami a lábak elhelyezését illeti; a fejtér viszont redukált a csapott tetővonal miatt.
Sűrű elrendezésű műszeregység-panelt kapott a Subaru Levorg 1.6 GT-S, ez első blikkre bizony bonyolultnak is tűnhet. Némi megszokás és „együttélés” után azonban áthidalható a probléma, cserébe egy rendkívül informatív, jól közvetítő rendszeregyüttest kapunk. Minden kézre esik, kezdve a fokozatmentes CVT váltó karjától egészen a kezelőegységekig.
Az infotainment szintén jól átgondolt struktúra alapján teszi a dolgát, a hétköznapi használathoz nélkülözhetetlen kellékegyüttes minden eleme megtalálható itt – a hangrendszer minősége pedig szintén túlteljesíti az átlagot.
Kombi, annak minden pozitívumával
Jól pakolható a Subaru Levorg 1.6 GT-S, ugyanis alaphangon 522 literes csomagtérrel rendelkezik az autó. Mindez akár 1146 literig is kibővíthető, előrehajtva a 40:60 arányban dönthető, osztott hátsó ülések hátlapjait.
Természetesen megvan a kellően sportos karakterisztika is a Subaru Levorg 1.6 GT-S-ban. Erről egy turbótöltött, 170 lóerőt leadó boxermotor gondoskodik, a teljesítménycsúcs 4800-as percenkénti fordulatszámon teljesedik ki.
A hajtáslánc maximális forgatónyomaték-értéke pedig 250 Newtonméter (@1800), ami bőségesen elegendő lehet az 1526 kilogramm összsúlyú kasznihoz.
Négyszernégy szimmetria
Állandó, szimmetrikus összkerékhajtással dolgozik a rendszer a Subaru Levorg 1.6 GT-S alatt, amely rendkívül precíz és intelligens. Nagyobb sebességgel vett kanyaroknál érezhetően egyenlít az elektronika, a tapadás remek, ezek tekintetében az autó ultrastabilan tarható meg a kanyarokban, még akkor is, ha nedvesebb az útfelület. Nem éreztünk alul- és felülkormányozottságra való hajlamot sem, a fokozatmentes CVT pedig észrevétlenül dolgozott alá a hajtásnak. Az 1.6 literes boxer robbanékony, masszív nyomatékgörbét mutat, alig 8 másodperces gyorsulást nyújtva (saját mért adatunk). Tehát jól látszik, hogy nem csak mutatóban van jelen a Subaru Levorg 1.6 GT-S sportossága.
Féltünk előre, hogy a tesztautó izmos megközelítése az üzemanyagfogyasztásra is rányomja majd bélyegét. Csodák csodája, nem így történt: meglepő módon városi közlekedés mellett 7.1, míg országúti, folyamatos 90 kilométer/órás haladás mellett 5.1 literes átlag született, de autópályán sem ugrott fel az érték 7 liter fölé. Lenyűgöző, nem? Főként egy boxermotortól, főként egy Subarutól, főként egy olyan Subaru-tól, amely még így is ízig-vérig Impreza.
2016 Subaru Levorg 1.6 GT-S specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres boxermotor, turbóval
Lökettérfogat: 1600 cm³
Maximális teljesítmény: 170 LE @ 4800 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 250 Nm @ 1800 ford./perc
Erőátvitel: állandó szimmetrikus összkerékhajtás, fokozatmentes CVT automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4690 mm
Szélesség: 1780 mm
Magasság: 1490 mm
Tengelytáv: 2650 mm
Első gumik mérete: 225/45 R18
Hátsó gumik mérete: 225/45 R18
Tömeg, üresen: 1526 kg
Megengedett össztömeg: 2020 kg
Üzemanyagtartály mérete: 60 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 210 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári mérés), 8.4 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 7.1 l/100 km
Országúti: 5.1 l/100 km
Vegyes: 6.6 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 8.5 l/100 km
Országúti: 6.3 l/100 km
Vegyes: 7.1 l/100km
CO2 kibocsátás: 164 g/km
Bővebb információ a Subaru hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte