Főoldal Suzuki Suzuki Address 110 – irány a város

[TESZT] Suzuki Address 110 – irány a város

Közhely, nem közhely: a városi közlekedés leginkább kivitelezhető módja az, ha kerékpárral, vagy motorkerékpárral próbálkozunk meg eljutni A pontból B pontba.

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_006

Sarkalatos kérdés lehet ugyanakkor, hogy melyik alternatívát válasszuk (nagy a valószínűsége, hogy nem is áll rendelkezésre az összes kategóriából egy-egy jármű), mivel egyáltalán nem mindegy, hogy mekkora a ténylegesen megtett út, mekkora a hely kapacitása, mekkora a forgalom, és a többi.

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_007

Bizton állítható, hogy a kerékpár már első körben kiesik (sajnos), ha hosszabb, több 10 kilométernyi út megtétele áll előttünk, főként, ha forgalmasabb, zsúfoltabb közúti részek is tarkítják a programot. A nagymotor is sanszos a kiesésre, ugyanis a termetesebb felépítésnek és nagyobb helyigénynek köszönhetően nem lesz kifejezetten manőverezhető.

Igazi céleszköz a forgalmas hétköznapokhoz

Mi marad? Természetesen a robogó-kategória! Gyors, hatékony, célratörő, pénztárcabarát. Minden előnyével és hátulütőjével együtt – nézzük, hogy a Suzuki Address 110 robogója miként teljesített klasszikusan városi-elővárosi környezetben.

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_012

Annak ellenére, hogy a Suzuki brosúrájában nem csupán városi ingázós robogónak definiálják a Suzuki Address 110-et, egyértelmű, hogy a fő profil kifejezetten ez: önmagában a méretek szűk keresztmetszete, a kialakítás mind erre utal. Az persze más kérdés, hogy a bátrabbak kimerészkedhetnek vele jóval messzebb is, nagyobb távolságokra, garantáltan kellemes lesz így is az élmény.

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_004A Suzuki Address 110 különösen komfortos üléssel rendelkezik, akár két személlyel is használható gyakorlatban hosszabb, de inkább rövidebb távokon. Az újragondolt és egyben át is dolgozott kialakításnál prioritást élvezett a vezető kényelme, ennek megfelelően az ülés tömöttsége is megfelelően kemény, de nem hajlik lágyba erősen. A lábtér, a kialakítás helye megfelelően nagy, így a legkülönbözőbb testalkattal bíró pilóták is megtalálják a számukra leginkább alkalmas elhelyezkedést.

Praktikum

Fontos kérdés, hogy azt a minimális kiegészítőt, amelyet magunkkal viszünk az útra, hogyan helyezzük el a legegyszerűbb módon.

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_011A Suzuki Address 110 e téren is praktikus, ugyanis a az ülőnyereg alatt fellelhető nem kevesebb, mint 20.6 liter befogadóképességű raktér gond nélkül elnyelte tesztelőnk bukósisakját, kézitáskáját, és egyéb holmijait is. Mindez elegendőnek bizonyult egy hosszabb kiruccanáshoz is, bár a tervezőmérnökök tovább fokozva a pakolhatóságot kialakítottak a Suzuki Address 110 első idomzatán a gyújtáskapcsoló alatt további kettő nyitott tárolórekeszt, amely szintén ideális apróbb tárgyak befogadására (telefon tokban, kulcs, egyebek).

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_008

Ha már megemlítettük feljebb a gyújtáskapcsolót, ki kell térnünk a Suzuki Address 110 biztonságára is. Korrekt megoldás, hogy a fedett rész masszívan ellenáll a feszegetésnek, ezáltal csökkentve a kellemetlen eltulajdonítás eshetőségét, viszont még egy plusz kulcsmozdulattal az ülés is innen nyitható fel, a megszokottól (ülésnél kulcs) eltérően.

Ahhoz, hogy mini-túramotort varázsoljunk a Suzuki Address 110-ből, opcióként rendelhetünk kiegészítő hátsó csomagtartó konzolt, valamint értelemszerűen hozzá túradobozt is. Ilyen kiegészítővel a tesztelt Suzuki Address 110-et is felvértezte az importőr, így az utazás ténylegesen jól kiegészülhetett egyéb hasznos funkciókkal is.

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_010

A Suzuki Address 110 menetstabilitása jónak bizonyult a teszt során, erőteljesebb kanyarvételezésnél is optimális tapadást, valamint úttartást tapasztaltunk. Hirtelen kormánymozdulatokra visszafogottabban egyenlít, viszont a kerekek átmérője (14 col) révén a kisebb úthibák jól simítottak, nagyobb kátyúknál azonban természetesen fokozott elővigyázatosság szükségeltetik.

9 lóerő mi mindenre elég?

A Suzuki Address 110 hajtáslánca origójában egy négyütemű, egyhengeres, léghűtéses SOHC motor található, 113 köbcentiméter összlökettérfogattal. Az egység 9 lóerő leadására képes 8000-es percenkénti fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték 8.6 Newtonméter, mely már 6500 RPM-től rendelkezésre áll.

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_009Egy személlyel az adatoknak megfelelően masszív gyorsulásérzet hozható,  50-60 kilométer/óráig kitart a sprint, onnantól fogy az elán, és nagyjából 110 kilométer/óra környékén tilt a rendszer. A szekunderhajtásért egy fokozatmentes CVT automata váltómű felel, a kialakításnak köszönhetően zökkenőmentes, folyamatos erőátvitel érkezik a hátsó hajtott kerékre, a nyomatékgörbe szintén kilengés nélkül, fokozatosan épül fel – a 6000-es tartomány felett kicsivel már érezhető is a nyomaték érkezése.

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_014A kiemelkedően jó hatótávért elsősorban az alig 2 literes átlagfogyasztás a felelős (mért érték vegyes körülmények közt: 1.98 liter/100 kilométer), de az 5.2 literes üzemanyagtank-kapacitás is magáért beszél. Országúton, 70-80 kilométer/órával hozható alacsonyabb pillanatnyi érték is az átlagnál, de ez elhanyagolható.

A Suzuki Address 110 rendelkezik elektronikus önindítóval és berúgókarral is – utóbbi nagy segítség, ha netán meghibásodna a kulcsos-gombos rendszer.

Összegezve

Kiknek szánja Suzuki Address 110 robogóját tehát a márka? Egyértelműen mindazoknak, akik költséghatékonyan szeretnék napi teendőiket végezni, úgy, hogy közben egy cseppnyi stílust is csempésznek egyéniségük mellé. Persze nincs probléma a fiatalos küllemmel sem, ami nem hátrány egyetlen korosztály esetében sem.

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_001

2015 Suzuki Address specifikációk

ERŐFORRÁS
Motorkonstrukció Léghűtésű, négyütemű, egyhengeres, SOHC-vezérlésű
Összlökettérfogat 113 cm3
Furat x löket 51 mm x 55,2 mm
Sűrítési arány 9,4:1
Teljesítmény 9 LE (6,7 kW)/8000 f./perc
Forgatónyomaték 8,6 Nm/6500 f./perc
ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER
Keverékképzés Elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály kapacitása 5,2 liter
ELEKTROMOS RENDSZER
Indítórendszer Elektronikus önindító és berúgókar
ERŐÁTVITEL
Szekunderhajtás CVT automatikus váltómű
VÁZ
Váz típusa
Méretek (H´Sz´M) 1845 x 665 x 1095 mm
Tengelytáv 1260 mm
Villaszög 25,75° (25°45’)
Utánfutás 97 mm
Ülésmagasság 755 mm
Szabad hasmagasság 120 mm
Sajáttömeg 97 kg
FELFÜGGESZTÉS
Elöl Hagyományos teleszkópvilla spirálrugóval
Hátul Lengőkar
KERÉKABRONCS
Elöl Ötküllős, présöntött, alumínium
Hátul Ötküllős, présöntött, alumínium
Gumiabroncs mérete elöl 80/90 14 M/C 40P
Gumiabroncs mérete hátul 90/90 14 M/C 46P
FÉKRENDSZER
Elöl Szimpla tárcsafék egydugattyús féknyereggel
Hátul Dobfék

 

Plusz információk: a Suzuki magyar képviseletének honlapján.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 7D fényképezővel készítettük.

Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk

Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte