Közhely, nem közhely: a városi közlekedés leginkább kivitelezhető módja az, ha kerékpárral, vagy motorkerékpárral próbálkozunk meg eljutni A pontból B pontba.
Sarkalatos kérdés lehet ugyanakkor, hogy melyik alternatívát válasszuk (nagy a valószínűsége, hogy nem is áll rendelkezésre az összes kategóriából egy-egy jármű), mivel egyáltalán nem mindegy, hogy mekkora a ténylegesen megtett út, mekkora a hely kapacitása, mekkora a forgalom, és a többi.
Bizton állítható, hogy a kerékpár már első körben kiesik (sajnos), ha hosszabb, több 10 kilométernyi út megtétele áll előttünk, főként, ha forgalmasabb, zsúfoltabb közúti részek is tarkítják a programot. A nagymotor is sanszos a kiesésre, ugyanis a termetesebb felépítésnek és nagyobb helyigénynek köszönhetően nem lesz kifejezetten manőverezhető.
Igazi céleszköz a forgalmas hétköznapokhoz
Mi marad? Természetesen a robogó-kategória! Gyors, hatékony, célratörő, pénztárcabarát. Minden előnyével és hátulütőjével együtt – nézzük, hogy a Suzuki Address 110 robogója miként teljesített klasszikusan városi-elővárosi környezetben.
Annak ellenére, hogy a Suzuki brosúrájában nem csupán városi ingázós robogónak definiálják a Suzuki Address 110-et, egyértelmű, hogy a fő profil kifejezetten ez: önmagában a méretek szűk keresztmetszete, a kialakítás mind erre utal. Az persze más kérdés, hogy a bátrabbak kimerészkedhetnek vele jóval messzebb is, nagyobb távolságokra, garantáltan kellemes lesz így is az élmény.
Praktikum
Fontos kérdés, hogy azt a minimális kiegészítőt, amelyet magunkkal viszünk az útra, hogyan helyezzük el a legegyszerűbb módon.
Ha már megemlítettük feljebb a gyújtáskapcsolót, ki kell térnünk a Suzuki Address 110 biztonságára is. Korrekt megoldás, hogy a fedett rész masszívan ellenáll a feszegetésnek, ezáltal csökkentve a kellemetlen eltulajdonítás eshetőségét, viszont még egy plusz kulcsmozdulattal az ülés is innen nyitható fel, a megszokottól (ülésnél kulcs) eltérően.
Ahhoz, hogy mini-túramotort varázsoljunk a Suzuki Address 110-ből, opcióként rendelhetünk kiegészítő hátsó csomagtartó konzolt, valamint értelemszerűen hozzá túradobozt is. Ilyen kiegészítővel a tesztelt Suzuki Address 110-et is felvértezte az importőr, így az utazás ténylegesen jól kiegészülhetett egyéb hasznos funkciókkal is.
A Suzuki Address 110 menetstabilitása jónak bizonyult a teszt során, erőteljesebb kanyarvételezésnél is optimális tapadást, valamint úttartást tapasztaltunk. Hirtelen kormánymozdulatokra visszafogottabban egyenlít, viszont a kerekek átmérője (14 col) révén a kisebb úthibák jól simítottak, nagyobb kátyúknál azonban természetesen fokozott elővigyázatosság szükségeltetik.
9 lóerő mi mindenre elég?
A Suzuki Address 110 hajtáslánca origójában egy négyütemű, egyhengeres, léghűtéses SOHC motor található, 113 köbcentiméter összlökettérfogattal. Az egység 9 lóerő leadására képes 8000-es percenkénti fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték 8.6 Newtonméter, mely már 6500 RPM-től rendelkezésre áll.
A Suzuki Address 110 rendelkezik elektronikus önindítóval és berúgókarral is – utóbbi nagy segítség, ha netán meghibásodna a kulcsos-gombos rendszer.
Összegezve
Kiknek szánja Suzuki Address 110 robogóját tehát a márka? Egyértelműen mindazoknak, akik költséghatékonyan szeretnék napi teendőiket végezni, úgy, hogy közben egy cseppnyi stílust is csempésznek egyéniségük mellé. Persze nincs probléma a fiatalos küllemmel sem, ami nem hátrány egyetlen korosztály esetében sem.
2015 Suzuki Address specifikációk
ERŐFORRÁS | |
Motorkonstrukció | Léghűtésű, négyütemű, egyhengeres, SOHC-vezérlésű |
Összlökettérfogat | 113 cm3 |
Furat x löket | 51 mm x 55,2 mm |
Sűrítési arány | 9,4:1 |
Teljesítmény | 9 LE (6,7 kW)/8000 f./perc |
Forgatónyomaték | 8,6 Nm/6500 f./perc |
ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER | |
Keverékképzés | Elektronikus üzemanyag-befecskendező |
Üzemanyagtartály kapacitása | 5,2 liter |
ELEKTROMOS RENDSZER | |
Indítórendszer | Elektronikus önindító és berúgókar |
ERŐÁTVITEL | |
Szekunderhajtás | CVT automatikus váltómű |
VÁZ | |
Váz típusa | |
Méretek (H´Sz´M) | 1845 x 665 x 1095 mm |
Tengelytáv | 1260 mm |
Villaszög | 25,75° (25°45’) |
Utánfutás | 97 mm |
Ülésmagasság | 755 mm |
Szabad hasmagasság | 120 mm |
Sajáttömeg | 97 kg |
FELFÜGGESZTÉS | |
Elöl | Hagyományos teleszkópvilla spirálrugóval |
Hátul | Lengőkar |
KERÉKABRONCS | |
Elöl | Ötküllős, présöntött, alumínium |
Hátul | Ötküllős, présöntött, alumínium |
Gumiabroncs mérete elöl | 80/90 14 M/C 40P |
Gumiabroncs mérete hátul | 90/90 14 M/C 46P |
FÉKRENDSZER | |
Elöl | Szimpla tárcsafék egydugattyús féknyereggel |
Hátul | Dobfék |
Plusz információk: a Suzuki magyar képviseletének honlapján.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 7D fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony, Epson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike