Sokan nem tudják, de a Suzuki Baleno létezik hibrid hajtással is a piacon. Ez már önmagában is hírértékű, ráadásul a tesztelt Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS ténylegesen madárétvágyú, igaz, a hagyományos értelemben vett motorizáltságú társak sem panaszkodhatnak e téren.
Létezik a Baleno 1 literes turbós, illetve 1.2 literes szívó benzines verziókban, maunális, illetve CVT váltókkal – és a címben szereplő hibrid, vagy ha jobban tetszik: hybrid hajtással. Érdekes, mert ez a megoldás ellentétes a már jól megismert teljes hibrid, vagy épp plug-in hibrid technológiákkal, a lényegiség persze valamilyen szinten ugyanaz. A cikk végén természetesen jövünk a hajtáslánc taglalásával, hiszen alapvetően a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS egyik legfőbb különlegessége ez.
Az új Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS formája kifejezetten modern, az egész tálalás komplex, masszív kisautót takar – ami nem is olyan kicsi, hiszen itt már nyugodt szívvel rangsorolhatunk az alsó-középkategóriába is akár. Minden kétséget kizáróan a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS stílusos, leginkább a front rész hűtőmaszk-krómcsíkját ildomos kiemelni, amely a lámpatestek felső részleteiben folytatódik, hangsúlyozva a lágy vonalvezetést, valamint némi prémiumjelleget is belecsempész az arculatba. Ugyanakkor jól sejlik a kialakításnál a suzukis jelleg, a mostani termékpaletta márkaprofilja visszaköszön több felületnél is.
Felismerhető a klasszikus Suzuki-formavilág
Oldalnézetből igazi ötajtós, nincs semmi felesleges sallang, csak lényegre törő megvalósítások.
A tetővonal hátrafelé azért szűkül, egységet alkotva az övvonallal, beleolvadva a C oszlopba – ez utóbbi igen keskeny, ennek folyománya a korrekt kitekintés minden irányba, alapvetően hátrafelé.
A Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS kilincsei is krómjelleget kaptak, csakúgy, mint az oldalüvegezést záró ezüstbetétek – kellemes a szemnek, üde látvány. Még úgy is, ha az utcán parkoló többi kortárs és szegmensbéli modellhez hasonlítjuk, óhatatlanul.
320 literes a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS csomagtere, ami egyáltalán nem nagy, viszont nem is vészesen kicsi. A közepesebb csomagok elhelyezése némi kompromisszummal azért kivitelezhető könnyedén, bár a kalaptartó idom a mélység kis mérete miatt már sok esetben felhajtva kell, hogy maradjon.
Puritánnak nem mondható, de a lényegre törekszik a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS enteriőrje
A középkonzol infotainmentje is jó, a tolatókamera képe pontos, minimális torzítást észleltünk csak. A menetbiztonságot elősegítő asszisztensek és automatikák relatíve pontosak, a ráfutásvédelem egy kicsit túlérzékeny, sok eseteben vaklármázott – viszont jobb az elővigyázatosság alapon ezt teljes mértékben elnéztük neki.
Mit is takar tulajdonképpen a hibrid hajtás a Baleno esetében?
Nézzük a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS hajtásláncát! Jelen helyzetben egy rásegítős, mild hibridről szól a fáma, amely az 1.2 literes, 90 lóerőt mozgósító benzines szívómotorhoz lett hozzárendelve egy mindössze 3 lóerős elektromotor kiegészítésével.
Ez tulajdonképpen egy önindító generátor, amely elektromos motorként is képes működni, mely induláskor és intenzívebb gyorsításkor 50 Newtonméterrel levesz a benzinmotor terheléséből.
A hajtás részét képező lítium-ion akkumulátort maga a benzinmotor nem tölti, viszont minden fékezésénél a fékerő-újratáplálás jön a képbe, s bár minimálisan, de tölti az akkut.
Árak
A Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS árazása kicsit masszív, 5 180 000 forint egész pontosan. Viszont ha figyelembe vesszük, hogy hosszabb távon sokat spórolhatunk az üzemanyagon, akkor megéri elgondolkodni a beszerzésén, akár céges, flotta jelleggel is. A Baleno árazása egyébként 3 690 000 forintról indul (1.2 GA), a legvaskosabb, 20 ezer forint híján 6 millió forintos cédulát a GLX felszereltségű DITC 6AT variáns kapta.
2016 Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor+elektromotor
Lökettérfogat: 1242 cm³
Maximális teljesítmény: 90 LE @ 6600 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 120 Nm @ 4400 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4828 mm
Szélesség: 1864 mm
Magasság: 1525 mm
Tengelytáv: 2815 mm
Első gumik mérete: 185/55 R15
Hátsó gumik mérete: 185/55 R16
Tömeg, üresen: 935 kg
Megengedett össztömeg: 1405 kg
Csomagtér kapacitása: 355 liter, 1085 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 37 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.3 s (gyári mérés), 11.5 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 4.8 l/100 km
Országúti: 3.5 l/100 km
Vegyes: 4.2 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 4.7 l/100 km
Országúti: 3.6 l/100 km
Vegyes: 4.0 l/100km
CO2 kibocsátás: 94 g/km
Bővebb információ a Suzuki hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, Konzolvilág, EPSON, MyActionCam, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte