Főoldal Autóteszt Suzuki Suzuki Celerio GL AT – a látszat néha csal

[TESZT] Suzuki Celerio GL AT – a látszat néha csal

1979-es bemutatása, majd gyártása megkezdése után a Suzuki Alto több szériája is igen nagy népszerűséget vívott ki világszerte, ugyanis a japán gyártó idejekorán felismerte, hogy mekkora lehetőségek rejlenek, az apló, kei car kategóriás alternatívákban. Ennek megfelelően a Suzuki Alto első modellsorozata mindössze 28 lóerős, 548 köbcentiméter összlökettérfogattal és 2 hengerrel rendelkezett, akkori gigászian alacsonynak számító fogyasztási rátával.

suzuki-celerio-gl-at-teszt-autoaddikt-001

A Suzuki Alto legutóbbi, hetedik generációja nemrégiben köszönt le, itt is már kisebb-nagyobb eltérések mutatkoztak a japán belpiacra, illetve az európai szegmensbe szánt verziók között. Tulajdonképpen a legújabb generációs Suzuki Alto az időközben magasabb szintre lépett Suzuki Swift-et volt hívatott helyettesíteni, ugyanis a brand jól érezte, hogy hézagpótlóként mindenképp kell egy „legkisebb” modell a palettára. Persze voltak mindenféle plusz próbálkozások, gondoljunk csak az egyébként minden értelemben tetszetős, azóta szintén leköszönt Splash-re.

suzuki-celerio-gl-at-teszt-autoaddikt-003

Korábban a Genfi Autószalonon láttuk először testközelből a Suzuki Celerio megoldást, tényleg ízléses, almazöld színtónussal, s már akkor is jó értelemben véve érdekesnek találtuk a koncepciót. Némi Alto, némi Splash, és máris kész a recept az új, népszerű és bevállalható kisautóhoz. Vajon tényleg minden klappol, annak rendje sl módja szerint?

Most akkor kisautó, vagy nagyautó?

Kisautónak nagy, nagyautónak kicsi – lehetne így is jellemezni egy tömör mondatban az új Suzuki Celerio-t. 3.6 méter hosszú, 1.6 méter széles, 1.54 méter magas. Pont, mint ahogyan a nagykönyvben meg vagyon írva.

suzuki-celerio-gl-at-teszt-autoaddikt-002Épp ez a varázsa az esztergomi Suzuki konszernben gyártott Suzuki Celerio-nak, pont ettől lesz más kategória, mint a Swift, és pont emiatt váltja tökéletesen az előd Alto-t. Természetesen érkezik déja vu, amikor szemlélni kezdjük a Suzuki Celerio formavilágát: az orr rész nyomokban ugyan, de emlékeztet a korábbi megközelítésre, ugyanakkor a gömbölyded formák eltűnni látszanak, helyettük inkább a markánsabb, ércesebb vonalvezetés érvényesül. Tesztelt modellünknél a hűtőmaszk nem lett színre fújva, ugyanúgy, ahogyan a tükrök sem, valamint a ködlámpafészkek is üresen várakoztak; mindezt úgy, hogy nem keltett sem olcsó benyomást, sem hiányérzetet. Nyilván a Suzuki Celerio-nem is rendeltetése, hogy a prémium felé kacsintgasson, de az bizonyos, hogy a kategóriába remekül illik bele elnyújtott, 2425 milliméteres tengelytávjával, nagy oldalablak-felületeivel és ajtajaival egyaránt.

suzuki-celerio-gl-at-teszt-autoaddikt-004Talán leginkább a far, és annak kialakítása emlékeztethet a korábbi Alto-ra, itt a zárófények buráinak rajzolata, valamint az ötödik ajtó kilincs-elhelyezése hasonló, viszonylag kis szélvédővel, modern törésvonalak előtérbe helyezésével. A csomagtér egyébként 254 literes alaphangon, ez teljesen korrekt érték az autó méretezését tekintve, ráadásként akár 726 literesre is felbővíthető, ha épp úgy érkeznek az igények.

suzuki-celerio-gl-at-teszt-autoaddikt-008

Belül tágasabb

Nem több, nem kevesebb az elvártnál a Suzuki Celerio belterének kilalakítása. Az anyaghasználat átlagos, találkozunk kopogósabb műanyagokkal, érdesebbnek tűnő, ám puhább plasztik felületekkel is. A kormánykerék viszonylag nagy, de inkább a cockpit belső szélessége visszafogott, jó fogással, s rendkívül jó kormányzást garantálva.
A központi műszeregység tulajdonképp kimerül a hatalmas, ebből kifolyólag szinte bármilyen szituációban jól olvasható kilométeróra tekintetében, az üzenetek közvetítése pontos, lényegre törő. Központi infotainment a mai klasszikus értelemben nincsen, viszont a Suzuki Celerio alapfunkcióit, mint például klíma/fűtés, hangrendszer, stb. innen, a középkonzolról jól elérhetjük, és irányíthatjuk.

suzuki-celerio-gl-at-teszt-autoaddikt-009

Jelen tesztünkkel párhuzamosan bizony eléggé mostoha, hűvös téli időjárás zajlott, így például a fűtés funkcióit ténylegesen élesben tudtuk próbálni: az ülésfűtés 5-ből 5 pontot érdemel, ugyanúgy, ahogyan az egész enteriőr felfűtése is, hidegindítás után is hozzávetőlegesen 2 perc után már érezhető a kellemesebb hőfok, úgy, hogy a motor hűtővízhőmérséklet-kijelzője még jócskán az üzemi szint elérése alatt volt.

suzuki-celerio-gl-at-teszt-autoaddikt-010

Apropó, utastér: a Suzuki Celerio kategóriájához mérten hatalmasnak mondható férőhellyel rendelkezik, már ami 4 átlagos testalkatú felnőtt utas szállítására vonatkozik. Az első székek ülő- és hétlapjai optimálisan szolgálják ki az igényeket, míg a hátsó, 60:40 arányban dönthető üléssor is viszonylag kényelmes, keményen tömött jellegével együtt. Elöl, és hátul is a láb, térd, fej- és vállterek mind megfelelőek, tulajdonképpen egy pillanatig sincs olyan (ellen)érzésünk, hogy egy apró, zsugorított, tulajdonképp nem életrevaló autóban múlatjuk az utazásra szánt időt.

suzuki-celerio-gl-at-teszt-autoaddikt-011

1 literes háromhengeres, automataváltóval

Mindenképp rendhagyónak és érdekesnek titulálható a tesztelt Suzuki Celerio hajtásláncába integrált ötfokozatú robotizált váltó. Alapvetően a 68 lóerő összteljesítményű (6000-es percenkénti fordulatszám), 3 hengeres, 1 literes erőforrás összesen 90 Newtonméternyi csúcsnyomatékot generál 6200-on, de ehhez a karakterisztikához passzentos az automata, annak ellenére, hogy tapasztalható megtorpanós, gondolkodós viselkedés alapvetően a felváltások tekintetében.

suzuki-celerio-gl-at-teszt-autoaddikt-014Ez olyankor felettébb kellemetlen tud lenni, amikor egy gyors ötlettől vezérelve próbáljuk pozíciónkat változtatni, például egy előzésnél – viszont ha megszokjuk, és megismerjük az robotváltó működésének mechanizmusét, át lehet hidalni ezt a problémát. Egyébként rendkívül jó és praktikus a megvalósítás, a Suzuki Celerio-nál kifejezetten könnyed dolga lesz még annak is, aki netán pár hetes jogosítvánnyal tévedne be a fővárosi forgalom sűrűjébe. A háromhengeres benzines egyébként tud masszívan dinamikus is lenni, ha magára talál két váltás közt, azaz utána, két-három fővel a lendület még autópályatempónál is megmarad. 130 kilométer/órás sebességnél 3450-et forog a főtengely percenként, azonban ilyenkor már jelentősebb motor- és menetzajjal, valamint megugró fogyasztással is kell számolnunk.

suzuki-celerio-gl-at-teszt-autoaddikt-006

Konkrétan: autópályázzással szinten tartható a 6.3-6.7 literes átlag, míg városi használattal 5.5-6.0 liter környékére kúszott az érték, 100 kilométeres távot tekintve. Természetesen országúti tempónál érzi elemében magát a Suzuki Celerio GL AT, itt beérte mindössze 3.8 literrel, s így a 35 literes összkapacitású üzemanyagtank is kellő hatótávot garantál már. Viszont a károsanyag-kibocsátás 100 gramm alatt marad kilométerenként a gyárilag megállapított adatok szerint.

suzuki-celerio-gl-at-teszt-autoaddikt-012

A legkisebb is képvisel értéket. Sokat

Kellemes, szerethető kisautó lett a Suzuki Celerio GL AT. Aki mindenképp szeretné, hogy városi kisautója automataváltóval – pontosabban robotizált váltóval – legyen felszerelve, válassza ezt az alternatívát, melyért 2 899 000 forintot kell a pénztárnál hagyni. A belépőszintű, szintén 1 literes motorral szerelt és szintén GL csomagos variáció 2 650 000 forintot kóstál, 5 sebességes manuális váltóval felvértezve. Mindkét modell esetében lehet kérni plusz 95 ezer forintért metálfényezést, valamint 44 500 fotintért 12 hónapos, illetve 24 hónapos kiterjesztett garanciát 65 400 forintért. Mindkét garancia egyébként 150 ezer kilométerig érvényes.

suzuki-celerio-gl-at-teszt-autoaddikt-005

2015 Suzuki Celerio GL AT specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 3 hengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 998 cm³

Maximális teljesítmény: 68 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 90 Nm @ 3500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 5 fokozatú robotizált váltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3600 mm

Szélesség: 1600 mm

Magasság: 1540 mm

Tengelytáv: 2425 mm

Első gumik mérete: 165/65 R14

Hátsó gumik mérete: 165/65 R14

Tömeg, üresen: 810 kg

Megengedett össztömeg: 1260 kg

Csomagtartó mérete: 254 liter, 726 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 35 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: N/A km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: N/A s (gyári), 17.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.7 l/100 km

Országúti: 3.8 l/100 km

Vegyes: 4.8 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.3 l/100km

Országúti: 3.7 l/100km

Vegyes: 4.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 99 g/km

Bővebb információ a Suzuki hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte