1979-es bemutatása, majd gyártása megkezdése után a Suzuki Alto több szériája is igen nagy népszerűséget vívott ki világszerte, ugyanis a japán gyártó idejekorán felismerte, hogy mekkora lehetőségek rejlenek, az apló, kei car kategóriás alternatívákban. Ennek megfelelően a Suzuki Alto első modellsorozata mindössze 28 lóerős, 548 köbcentiméter összlökettérfogattal és 2 hengerrel rendelkezett, akkori gigászian alacsonynak számító fogyasztási rátával.
A Suzuki Alto legutóbbi, hetedik generációja nemrégiben köszönt le, itt is már kisebb-nagyobb eltérések mutatkoztak a japán belpiacra, illetve az európai szegmensbe szánt verziók között. Tulajdonképpen a legújabb generációs Suzuki Alto az időközben magasabb szintre lépett Suzuki Swift-et volt hívatott helyettesíteni, ugyanis a brand jól érezte, hogy hézagpótlóként mindenképp kell egy „legkisebb” modell a palettára. Persze voltak mindenféle plusz próbálkozások, gondoljunk csak az egyébként minden értelemben tetszetős, azóta szintén leköszönt Splash-re.
Korábban a Genfi Autószalonon láttuk először testközelből a Suzuki Celerio megoldást, tényleg ízléses, almazöld színtónussal, s már akkor is jó értelemben véve érdekesnek találtuk a koncepciót. Némi Alto, némi Splash, és máris kész a recept az új, népszerű és bevállalható kisautóhoz. Vajon tényleg minden klappol, annak rendje sl módja szerint?
Most akkor kisautó, vagy nagyautó?
Kisautónak nagy, nagyautónak kicsi – lehetne így is jellemezni egy tömör mondatban az új Suzuki Celerio-t. 3.6 méter hosszú, 1.6 méter széles, 1.54 méter magas. Pont, mint ahogyan a nagykönyvben meg vagyon írva.
Belül tágasabb
Nem több, nem kevesebb az elvártnál a Suzuki Celerio belterének kilalakítása. Az anyaghasználat átlagos, találkozunk kopogósabb műanyagokkal, érdesebbnek tűnő, ám puhább plasztik felületekkel is. A kormánykerék viszonylag nagy, de inkább a cockpit belső szélessége visszafogott, jó fogással, s rendkívül jó kormányzást garantálva.
A központi műszeregység tulajdonképp kimerül a hatalmas, ebből kifolyólag szinte bármilyen szituációban jól olvasható kilométeróra tekintetében, az üzenetek közvetítése pontos, lényegre törő. Központi infotainment a mai klasszikus értelemben nincsen, viszont a Suzuki Celerio alapfunkcióit, mint például klíma/fűtés, hangrendszer, stb. innen, a középkonzolról jól elérhetjük, és irányíthatjuk.
Jelen tesztünkkel párhuzamosan bizony eléggé mostoha, hűvös téli időjárás zajlott, így például a fűtés funkcióit ténylegesen élesben tudtuk próbálni: az ülésfűtés 5-ből 5 pontot érdemel, ugyanúgy, ahogyan az egész enteriőr felfűtése is, hidegindítás után is hozzávetőlegesen 2 perc után már érezhető a kellemesebb hőfok, úgy, hogy a motor hűtővízhőmérséklet-kijelzője még jócskán az üzemi szint elérése alatt volt.
Apropó, utastér: a Suzuki Celerio kategóriájához mérten hatalmasnak mondható férőhellyel rendelkezik, már ami 4 átlagos testalkatú felnőtt utas szállítására vonatkozik. Az első székek ülő- és hétlapjai optimálisan szolgálják ki az igényeket, míg a hátsó, 60:40 arányban dönthető üléssor is viszonylag kényelmes, keményen tömött jellegével együtt. Elöl, és hátul is a láb, térd, fej- és vállterek mind megfelelőek, tulajdonképpen egy pillanatig sincs olyan (ellen)érzésünk, hogy egy apró, zsugorított, tulajdonképp nem életrevaló autóban múlatjuk az utazásra szánt időt.
1 literes háromhengeres, automataváltóval
Mindenképp rendhagyónak és érdekesnek titulálható a tesztelt Suzuki Celerio hajtásláncába integrált ötfokozatú robotizált váltó. Alapvetően a 68 lóerő összteljesítményű (6000-es percenkénti fordulatszám), 3 hengeres, 1 literes erőforrás összesen 90 Newtonméternyi csúcsnyomatékot generál 6200-on, de ehhez a karakterisztikához passzentos az automata, annak ellenére, hogy tapasztalható megtorpanós, gondolkodós viselkedés alapvetően a felváltások tekintetében.
Konkrétan: autópályázzással szinten tartható a 6.3-6.7 literes átlag, míg városi használattal 5.5-6.0 liter környékére kúszott az érték, 100 kilométeres távot tekintve. Természetesen országúti tempónál érzi elemében magát a Suzuki Celerio GL AT, itt beérte mindössze 3.8 literrel, s így a 35 literes összkapacitású üzemanyagtank is kellő hatótávot garantál már. Viszont a károsanyag-kibocsátás 100 gramm alatt marad kilométerenként a gyárilag megállapított adatok szerint.
A legkisebb is képvisel értéket. Sokat
Kellemes, szerethető kisautó lett a Suzuki Celerio GL AT. Aki mindenképp szeretné, hogy városi kisautója automataváltóval – pontosabban robotizált váltóval – legyen felszerelve, válassza ezt az alternatívát, melyért 2 899 000 forintot kell a pénztárnál hagyni. A belépőszintű, szintén 1 literes motorral szerelt és szintén GL csomagos variáció 2 650 000 forintot kóstál, 5 sebességes manuális váltóval felvértezve. Mindkét modell esetében lehet kérni plusz 95 ezer forintért metálfényezést, valamint 44 500 fotintért 12 hónapos, illetve 24 hónapos kiterjesztett garanciát 65 400 forintért. Mindkét garancia egyébként 150 ezer kilométerig érvényes.
2015 Suzuki Celerio GL AT specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű 3 hengeres szívó benzinmotor
Lökettérfogat: 998 cm³
Maximális teljesítmény: 68 LE @ 6000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 90 Nm @ 3500 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 5 fokozatú robotizált váltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 3600 mm
Szélesség: 1600 mm
Magasság: 1540 mm
Tengelytáv: 2425 mm
Első gumik mérete: 165/65 R14
Hátsó gumik mérete: 165/65 R14
Tömeg, üresen: 810 kg
Megengedett össztömeg: 1260 kg
Csomagtartó mérete: 254 liter, 726 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 35 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: N/A km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: N/A s (gyári), 17.2 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 5.7 l/100 km
Országúti: 3.8 l/100 km
Vegyes: 4.8 l/100km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.3 l/100km
Országúti: 3.7 l/100km
Vegyes: 4.3 l/100km
CO2 kibocsátás: 99 g/km
Bővebb információ a Suzuki hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony, Epson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte