Sokan keresnek olyan motorkerékpárt, amely valamilyen szinten (vagy épp teljesen) túlmutat a beskatulyázott városi robogós megközelítéseken. Nem mindig fontos persze, hogy a teljesítmény, vagy épp a hozzá köthető hengerűrtartalom szökjön az egekbe – fontos, hogy meglegyen az a szükséges plusz, többlet, amely kihangsúlyozza egyéniségünket.
Eme egyéniség jelen esetben inkább a sportos mivolt felé hajlik. Nem titok ez, ugyanis ha jobban és behatóban megszemléljük tesztünk főszereplőjét, a Suzuki Inazuma 250F modellt, máris látjuk, hogy nem holmi pártíz köbcentis járműről szól a fáma.
Mindezek fényében nagy valószínűséggel a meglepetés erejével hathat, ha kiderül, hogy a Suzuki Inazuma 250F 250 köbcentiméteres erőforrással bír. Persze ha a típusjelzést nézzük, ott nyilván rálelünk rögtön a számadatra, de ha csak úgy, félvállról véve nem túl részletekbe menően jegyezzük meg egy beszélgetés alkalmával a kategóriára irányuló kulcsszavakat, biztosan nem fognak hinni nekünk első blikkre.
Olyan, mint a nagyobbik testvér
Teljesen burkolt idomzatot kapunk a Suzuki Inazuma 250F esetében, kifejezetten áramvonalas küllemmel – mindez alapvetően a szélcsatornás fejlesztések végeredményeként jött létre. A Suzuki tervezőmérnökei sokat javítottak a menetkomforton, így értelemszerűen nőtt a hőelvezetés, valamint a szélvédelem is. Ahogyan már feljebb is említettük: tényleges párhuzam látszik a nagymotor-kategória felé kacsintgatva, ráadásul a következő generációs GSX-R vonásait is megtalálhatjuk a burkolaton, illetve magán az egész Suzuki Inazuma 250F-formaterven.
Megkérdőjelezhetetlen a Suzuki Inazuma 250F kezelhetőségének és kényelmének mikéntje, ez a nyeregbe pattanás után máris érződik: a főbb kezelőszervek, mint például a sebességváltó, a fék, a kuplung karok mind oda vannak pozícionálva, ahol elsőre keresnénk azokat.
A Suzuki Inazuma 250F az első és a hátsó tengelyeken is tárcsafékekkel lett felszerelve, ráadásként az első fékkar állítható mellé. A fékerő kissé gyengének tűnik, azonban jól, kifinomultan szabályozható, mely gyakorlatban optimális kiegészítője a biztonságos és stabil közlekedésnek.
Két fővel is ajánlott. Igaz, nem több száz kilométeres túrákhoz
Teljes értékű, osztatlan üléssel vértezték fel a Suzuki Inazuma 250F-et, ez akár kettő fő részére is komfortos utazással kecsegtet. Legyen szó akár városi manőverezésről, reggeli-esti ingázásról (rövidebb távolságok), vagy akár hosszabbra nyújtott hétvégi kirándulásról.
A túrázás kitűnő kiegészítője lesz egyértelműen a jó hangolású futómű, amely rossz minőségű aszfalton is kellőképp magabiztos viselkedést hoz, sőt, két személy esetén sem érezhető romlás az irányíthatóság minőségében. Az első futómű viszont nem állítható, ellenben a hátsó központi teleszkóp keménysége már igen. Utóbbi személyre szabását a hátsó ülés alatti, jól hozzáférhető helyen végezhetjük el, könnyedén. Egyébként a Suzuki Inazuma 250F a női vásárlói réteget is megcélozza, hiszen 780 milliméteres ülésmagassága elegendő lehet ahhoz, hogy egy alacsonyabb testalkattal rendelkező delikvens lába is biztonságosan földet tudjon érni.
Műszerezettség tekintetében kellőképp felszerelt a Suzuki Inazuma 250F, ennek egyik számunkta leginkább tetsző részlete a mutatós fordulatszámmérő egyértelműen. Persze ne gondoljuk, hogy minden az analóg irányra korlátozódik, hiszen a sebesség kijelzése mind LCD alapú, csakúgy, mint a napi számláló (kilométer és megtett út kettős számlálója), illetve az öt szegmenses üzemanyagszint visszajelző is. S mondhatjuk, a Suzuki Inazuma 250F Pazar felszereltsége az műszerek opcióit nézve teljesedik ki, ugyanis az üres fokozat visszajelző LED-je mellett digitális fokozatkijelző és felkapcsolási figyelmeztetés is megtalálható a felhozatalban. Üröm az örömben a műszerfalat körülvevő rezgéscsillapító szivacs jelenléte, ennek látványa kissé kellemetlen, viszont megszokható.
Kéthengeres vízhűtéses blokk: elegendő a 24 lóerő, bár az önsúly viszonylag magas
250 köbcentiméter összlökettérfogatú, 2 hengeres, folyadékhűtéses blokkal érkezik a Suzuki Inazuma 250F, 24 lóerős maximális teljesítménnyel 8500-as percenkénti fordulatszámon. Két kipufogója kellően visszafogott hangzást nyújt, mely elsősorban szomszédaink örömére szolgálnak, ezzel együtt megmarad a motor kellemes duruzsolása is.
A Suzuki Inazuma 250F menetkész, 189 kilogrammos tömegét leginkább akkor érezzük, amikor arrébb kell tolnunk, viszont az alacsony súlypontnak köszönhetően a szűkebb (elsősorban városi, szűk utcákban eszközölt) manőverek is könnyedén kivitelezhetőek.
Dinamikus gyorsulást tapasztaltunk tesztjeink során, ami azért nagyszerű, mert a Suzuki Inazuma 250F önsúlya viszonylag magas. Aranyszabály jelen esetben is, hogy a nyomatékcsúcs magasabb fordulatszám tartományokban érkezik, egyenletes teljesítmény leadással párosítva. A tesztelt motorkerékpár egyik legkitűnőbb pontja a vajpuha kuplung, bár a sebességfokozatok szűk áttételezése ront némiképp az összképen, gyors fel- és visszaváltásokra lehet szükség helyzettől függően. Viszont nagy előny, hogy akár hatodik fokozatba kapcsolva is elmegy a Suzuki Inazuma 250F 50 kilométer/óra sebességgel.
Autópályatempóval is
Akár autópályán is megtalálhatjuk számításainkat a Suzuki Inazuma 250F modellel, mivel a végsebesség meghaladja a 130 kilométer/órát, ezért a tényleges autópályatempó gyönyörűen tartható – igaz, kisebb vibrációk ilyenkor már fellépnek. Ideális utazósebességnek azonban inkább a 100-110 kilométer/órát jelölnénk meg, tapasztalataink ezt mutatják. Így látható jól, hogy országúton a leginkább optimális közlekedni a motorral, főként, ha hosszabb távolságokban gondolkodunk.
Mindent összevetve: a Suzuki Inazuma 250F jó ugródeszka lehet kezdő, vagy épp újrakezdő motorosoknak, ingázóknak. Alapjában véve illik rá a nagyon jó, minőségi jelző, s nem utolsó sorban alacsony fogyasztásával is vonzhatja a vásárlóközönséget kedvező ára mellett.
Árazás
A cikkben szereplő Suzuki Inazuma 250F motorkerékpár 1 489 000 forintos árcédulát kapott.
Suzuki Inazuma 250F specifikációk
ERŐFORRÁS
Motorkonstrukció: folyadékhűtésű, négyütemű, soros kéthengeres, SOHC-vezérlésű
Összlökettérfogat: 248 cm3
Furat x löket: 53.5 mm x 55.2 mm
Sűrítési arány: 11.5:1
Teljesítmény: 24 LE (18 kW)/8500 f./perc
Forgatónyomaték: 22 Nm/6500 f./perc
ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER
Keverékképzés: elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály kapacitása: 13.3 liter
ELEKTROMOS RENDSZER
Indítórendszer: elektronikus önindító
ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló: olajfürdős, többtárcsás
Váltófokozatok száma: hatfokozatú
Szekunderhajtás: lánchajtás
VÁZ
Váz típusa: keresztmerevítőkkel ellátott bölcsőváz
Méretek: 2140 x 790 x 1255 mm
Tengelytáv: 1430 mm
Villaszög: 26°
Utánfutás: 105 mm
Ülésmagasság: 780 mm
Szabad hasmagasság: 165 mm
Saját tömeg: 187 kg
FELFÜGGESZTÉS
Elöl: olajcsillapítású, hagyományos felépítésű első teleszkóp, tekercsrugóval
Hátul: központi rugóstag
KERÉKABRONCS
Elöl: háromküllős, présöntött, alumínium
Hátul: háromküllős, présöntött, alumínium
Gumiabroncs mérete elöl: 110/80-17M/C
Gumiabroncs mérete hátul: 140/70-17M/C
FÉKRENDSZER
Elöl: szimpla tárcsafék kétdugattyús Nissin féknyereggel
Hátul: szimpla tárcsafék, egydugattyús féknyereggel
Blokkolásgátló: nem rendelhető
Plusz információk: a Suzuki magyar képviseletének honlapján.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony, Epson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike