Köszönhetően annak a rugalmasságnak, amit a Suzuki hazai képviselete biztosít számunkra, ismét egy masszívabb túrára indultunk egy Swift-tel, konkrétan egy Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX-szel. A lokáció ezúttal itt, Magyarországon leledzett, mi pedig most leginkább a fogyasztásra és az utazás komfortjára fókuszáltunk.
Korábban pontosan ugyanerről a modellről született teszt, akkor sem a környéken kóricáltunk vele, Baja volt a célállomás. Most Sopront irányoztuk elő, és kiemelten figyeltünk arra, hogy a lehető legkülönbözőbb útviszonyok közt tehessük próbára a Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX tesztautót.
Jó a CVT, bár szokni kell, még mindig, sok százezer kilométer megtétele után is – ugyanis csak az elmúlt 10 év az Autóaddiktnál megszámlálhatatlan tesztautót hozott, különféle hajtásláncokkal. A Suzuki CVT-je a fokozatmentesek kategóriáján belül kimondottan pontos, hordozza a retró robogós felhangot; fix fordulatszám, viszonylag magas tartományban, mellé visszafogottabb gyorsulás és dinamizmus. Ugyanakkor ha kell, a Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX megtáltosodik, tud közvetlenebb lenni gázreakciók terén is. Tudni kell kezelni, ismerni ildomos. Nem nagy hókuszpókusz amúgy.
Kompaktság-faktor
Imádnivaló az, hogy mennyire kompakt a Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX. De tényleg. És itt megint szembejön a tézis: tudni kell kategorizálni, tudni kell hová helyezni magát a jelenséget. Ezt mutatja majd az értékelés is, ami – nem árulunk el titkot – viszonylag magas. Kategórián belül értsük, hangsúlyozzuk.
Három személlyel ideális a Swift, néggyel szintén jó, öttel nem annyira már. Bár a méretezéshez képest relatíve nagy az utaskabin, a korábbi, vasaló-sziluettet kapott Swiftekhez képest például a fejtér teljesen rendben van a hátsó ülésnél. Emlékszünk konkrétan egy Swfit-es utazásra a 2000-es évek hajnalán, amikor is hátul ülve egy vasúti átjárón áthaladva megfelelő lassítással ugyan, de bevertük a fejünket a plafonba. Konkrétan annyira pici volt a rendelkezésre álló fejtér. Mára ez a múlté, talán azért is, mert kevésbé csapott a tetővonal a B és a C oszlop között.
Utazni, mint egy utazóautóval
Sopronig alapvetően az M1-esen mentünk végig, itt a 130-as átlagtempót jól tartotta az elektronika, viszont manuálisan tetszetősebb lett a fogyasztás azért. Tempomattal a 7 literes átlagok sem voltak ritkák, ha mi kezeltük a helyzetet, akkor úgy 1.5 literrel lejjebb lehetett vinni a fogyasztást 100 kilométerenként. Persze csodák nincsenek, a pályás átlag végül 6.2 liter lett.
Nem kell mélyen a zsebbe nyúlni tankolásnál
Könnyen kiszámolható, hogy egy masszív 6 literes átlagfogyasztással a Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX 38 literes üzemanyagtank-kapacitása mekkora hatótávot biztosít. Viszont az is érdekes, hogy a lágy hibrid hajtásléncnak köszönhetően a városi felhasználás kellőképp optimalizákható: a múltkor mért 6.5 liter helyett kereken 6 literre jött ki az átlagolás.
2021 Suzuki Swift 1.2 DUALJET Hybrid 12V CVT 2WD GLX specifikációk
Motor
Motortípus: soros 4 hengeres benzinmotor + 12V hibrid rendszer
Lökettérfogat: 1242 cm³
Maximális teljesítmény: 90 LE @ 6000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 120 Nm @ 4400 ford./perc
Erőátvitel: fronthajtás, fokozatmentes eCVT
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 3840 mm
Szélesség: 1735 mm
Magasság: 1495 mm
Tengelytáv: 2450 mm
Első gumik mérete: 185/55 R16
Hátsó gumik mérete: 185/55 R16
Tömeg, üresen: 890 kg
Megengedett össztömeg: 1355 kg
Csomagtartó mérete: 265 liter, 947 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 37 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.9 s (gyári), 9.8 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 5.8 l/100 km
Országúti: 3.9-4.9 l/100 km
Vegyes: 5.9 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 6.0 l/100km
Országúti: 6.5 l/100km
Vegyes: 6.5 l/100km
CO2 kibocsátás: 98 g/km
Bővebb információ a Suzuki magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal
Fotó: Autóaddikt.hu
Együttműködő partnereink: Huawei, Acer Hungary
Utómunka hardver: Acer