Mivel elérte modellciklusa becsült felét a jelenlegi Suzuki Vitara, ezért időszerűvé vált a kisebb-nagyobb külső és belső módosításokat hozó facelift. Erről már több ízben hírt adtunk az Autóaddikt.hu hasábjain, így e témában nem is fecséreljük a sorokat; jelen tesztünkben egy igazán piacbarát megközelítésű modellt mutatunk be olvasóinknak. Suzuki Vitara 1.6 GL+, elsőkerékhajtással. Teszt.
Nem tudni még, mikor érkezhet az új Grand Vitara, ha érkezik egyáltalán (nincsenek kósza hírek a témában egyelőre). A jelenlegi ciklusát taposó Vitara még mindig a kompaktabb, kisebb verzió, ebből kifolyólag remekül a kezünk alá dolgozik.
Sikere az egyszerűségben rejlik, emellett rendkívül innovatív a tálalás
Sallangoktól mentes az új Suzuki Vitara formaterve, ugyanakkor szigorúan ügyeltek a dizájnerek arra, hogy ténylegesen olyan megközelítésbe helyezzék a sokak által (joggal) felmagasztalt Suzuki Vitara mellé társított igényeket, hogy azok ténylegesen teljesítsék majd a statisztikákat. Köznyelven szólva tehát látszott, hogy meg kell újítani, modernizálni kell a megjelenést, fiatalítani kell a külsőt, belsőt egyaránt. Elvégre a 20-40 éves korcsoport a beirányzott alapvonal (persze nyilván nem kötelező jelleggel), nekik pedig kell a dinamizmus, üdeség.
Félkörben ívelt frontrészt kapunk az új Suzuki Vitara esetében, felfelé húzott vonalvezetésű fényszóró tokozással, markáns, alapvetően a kaszni színére fújt hűtőmaszk idommal, hangsúlyos Suzuki logóval. A légbeömlők alá kanyarított kiegészítő elem mutatós, követi a formaiságot, közepére ügyesen illeszkedik a rendszámtáblahely kialakítása, valamint a kétoldali nappali menetfény LED páros is illusztris látványt, összhangot képvisel.
Mivel terepjáró jelleget kapott az új, 2015-ös Suzuki Vitara, ezért nem meglepő az emelt hasmagasság, valamint az offroad koncepciót követő műanyag szegélyezés a sárvédőíveken, valamint a küszöbvonal alatt, egészen az első (itt megszakad az egység a hűtőmaszkoknál), valamint a hátsó traktusban egyaránt.
Hozza az elvárt, márkán belüli tradíciókat
17 colos alumíniumfelniket kapott a szerkesztőségünkhöz érkezett Suzuki Vitara tesztautó, növelve a sportosságot, vagy inkább azt mutatva: az újdonság belevaló szabadidőautó is lehet egyben. Persze az, nincs apelláta, igaz, személy szerint biztosan az összkerekes verziót választanám. De sebaj, hamarosan érkezik abból is, majd összegzünk ismét a teszthét után.
Kompakt, helytakarékos
Minden kertelés nélkül: az új Suzuki Vitara kicsinek számít, kategóriájában is. 4175 milliméteres hossz, 1775 milliméter szélesség, 1610 milliméteres magasság – jó, jó, nem egy Jimny, de nem is egy – maradjunk ismét a márkánál – Grand Vitara stílszerűen, vagy egy korábban forgalmazott, leginkább az USA-nak szánt XL7.
A pakolhatóságért az alaphangon 375 literes csomagtér felel, itt akad bővíthetőségre is lehetőség, konkrétan 710 literig lehet gondolkodni, ha a vártnál több csomaggal kelnénk útra. Annak rendje és módja szerint természetesen rendelkezésre áll számos rekesz, rakodóhely-kialakítás, melyek jól kiaknázhatók például egy családi kirándulás esetében.
Mindent a vezethetőségért és a praktikumért!
Újításnak számít a központi infotainment kijelzője, mely érintésérzékeny, és a legtöbb hasznos infót remekül közvetíti az autóról, valamint a kényelmi funckiók nagy részét elérhetjük innen is. Hamarosan jelentkezünk az összkerekes Suzuki Vitara tesztjével, majd ott részletesebben kifejtjük a vezetést segítő, valamint a menetbiztonságot nagyban növelő-kiegészítő fedélzeti funkciók hatékonyságának mikéntjét.
Kényelmes ülő- és hátpadokkal bír az új Suzuki Vitara, az ülések tehát átlagos komfortérzetet adnak, vagy tán valamivel többet is annál; hosszabb távon levezetett útaszakaszok után sem érezhető zsibbadás, kellemetlen derékfájás, egyéb – mondjuk ez a korral jár(na) amúgy is. A tesztelésre kihozott modell kárpitozása is remekbeszabott volt, láthatóan és érezhetően ellenáll a kisebb-közepesebb igénybevételnek, ami szintén fontos egy szabadidőautó esetében.
Hátul, ahogy a nagykönyvben meg vagyon írva, kettő átlagos méretű felnőtt utas szállítható kényelmesen viszonylag, itt a fejtér C oszlop irányába való csökkenése miatt akadhatnak kompromisszumok. A lábtér viszont nagynak is mondható, itt sokat segít az első ülések süllyesztett háttámla-kialakítása.
Amolyan japánosan pattogós rugózásra számítottunk az új, 2015-ös Suzuki Grand Vitara tesztelésénél, ám meglepődésünkre itt sokat javult a helyzet az elődökéhez képest. Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztések jól csillapítanak, lágyan egyenlítik az úthibákat, kanyarokban enyhe dőlést érezhetünk 4 személlyel – ez viszont már a viszonylag magasra húzott tetővonal folyománya is. A menettulajdonságok optimalizálásához hozzájárul az ALLGRIP rendszer, mely négy üzemmódban szabadítja a rá a nyomatékot a hajtott kerekre. Az Auto üzemmód normál útviszonyok közt ajánlott, itt a hajtáslánc teljesen automatikusan működik, valamint optimalizálódik az üzemanyag-fogyasztás. Sport módban az autó stabilitása növekszik, így a hirtelen kanyarvételezés is masszívabb, míg a Snow állás havas, különösen poros utakon segít a Suzuki Vitara tapadásának optimális kialakításában. A Lock pedig lehetővé teszi, hogy a jármű magabiztosan induljon el sárban, hóban, vagy homokos felületeken.
Gazdaságos üzemeltetés felsőfokon?
120 lóerőt teljesített az új Suzuki Vitara szívó benzinmotorja, mindezt 6000-es percenkénti fordulatszámon, míg a nyomatékcsúcs 156 Newtonméter, 4000 RPM-en. A régi recept szerint közvetlen gázreakciókkal, visszafogottabb menetdinamikával, ám briliáns üzemanyag-fogyasztással örvendeztette stábunkat az autó (városi körülmények közt 6.0, országúton 4.6 literrel 100 kilométerre átlagolva), valamint könnyed, játékos vezethetősége ismét lenyűgöző szintekre emelte a márkát.
2018 Suzuki Vitara 1.6 GL+ specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor
Lökettérfogat: 1586 cm³
Maximális teljesítmény: 120 LE @ 6000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 156 Nm @ 4400 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4175 mm
Szélesség: 1775 mm
Magasság: 1610 mm
Tengelytáv: 2500 mm
Első gumik mérete: 215/55 R17
Hátsó gumik mérete: 215/55 R17
Tömeg, üresen: 1075 kg
Megengedett össztömeg: 1730 kg
Csomagtartó mérete: 375 liter, bővíthető 710 literig
Üzemanyagtartály mérete: 47 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.5 s (gyári), 10.9 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 6.0 l/100 km
Országúti: 4.6 l/100 km
Vegyes: 5.2 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 6.3 l/100km
Országúti: 4.8 l/100km
Vegyes: 5.3 l/100km
CO2 kibocsátás: 123 g/km
Bővebb információ a Suzuki hazai honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Fotó: Matei Bence / Camera Kft. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS