Valahol a harmadik és negyedik generáció közt lavíroz éppen a japán gyártó középkategóriás modellje, a Toyota Avensis. Alapvetően a 2009-es újragondolás kifejezetten jót tett a modellnek, a már számottevően elkélő frissítés viszont hosszabb ideig váratott magára, mint ahogyan azt megszokhattuk. Igaz, a Toyota Avensis már jócskán túlszaladt modellciklusa felén, mégis találkozhatunk nem elhanyagolható újdonságokkal.
Tehát érezhetően kitett magáért a Toyota dizájner részlege, amikor újraértelmezték a 2015-ös Toyota Avensis faceliftjét, hiszen máris a front részleteit vizsgálva szembetűnik a változtatások teljes sora.
Újítások széles tárháza
Fentiek fényében a Toyota Avensis Touring Sports igazán ésszerű választást jelent, legalábbis, ha az alapvető tényeket egymás mellé állítjuk (a teszt végén, konklúzióként). Mivel a formavilág meggyőzte szerkesztőségünket, már „csak” az enteriőr, valamint a végére pedig a hajtáslánc maradt.
Népszerű a letisztult, ám kifejezetten igényes beltér
Ízlésesen kidolgozott belteret kapott a 2015-ös Toyota Avensis Touring Sports, érezhetően feljavított minőségi faktorral, kacsintgatva a prémium szegmens irányába. A férőhelyek kialakítása minden tekintetben nagy, igaz, a konkurencia egyes alternatívájában találkozhatunk tágasabb elgondolásokkal.
Mindennel együtt a Toyota Avensis Touring Sports első foteljei kényelmesek, perfekt állíthatóságukban rejlik legfőbb erejük. Az ülő- és hátlapok jól pozícionálhatók, közepes testalkattól felfelé határ a csillagos ég. A kormány fogása masszív, a bőrözés itt puha, bársonyos tapintást nyújt, a multifunkciós panelek pedig mind korrekt elhelyezkedést kaptak.
Mint általában a Toyota modellek esetében, a Toyota Avensis Touring Sports-nál is kiváló átláthatóságot kapott a műszerfal, maga a központi egység, illetve a középkonzoli infotainment is. Utóbbi kellően elegendő információval látja el a vezetőt és utasait, a lokalizáció el lett találva, nincsenek magyartalan pontok, minden klappol.
Tágas helykínálat az utazóknak. A csomagtér is rendben, lehet pakolni – szinte mindent
543 literes csomagtérrel rendelkezik a Toyota Avensis Touring Sports, ez mindössze 300 ezer forintos felárat jelent a szedánéhoz képest. Megéri ennyivel többet kifizetni a pénztárnál? Természetesen, ugyanis pakolásnál ténylegesen lehet mellőzni minden olyan gondolatot, miszerint jobb otthon hagyni néhány plusz bőröndöt, csomagot, táskát.
A 40:60 arányban dönthető hátsó üléssorba sílécalagutat is integráltak, úgyhogy a sokoldalúság ténylegesen bizonyított, figyelembe véve a bal- és jobb oldali tárolórekeszeket, a sínes rögzítőrendszert is. Egyébként az előrehajtott hátsó üléssorral közel 2 méter hosszúságú, sík felületű rakfelületet nyerhetünk a Toyota Avensis Touring Sports-ban.
Az alapok nem itt keresendők, viszont a Toyota finomhangolt egy keveset. Jól tette
A tesztelt Toyota Avensis Touring Sports-ban a BMW-től áthozott 2 literes dízel blokk (20d) dolgozott, Toyota hengerfejjel. Utóbbi kapcsán a hajtáslánc továbbra is D4-D fémjelzéssel fut, a tesztautóban 143 lóerős aggregát dolgozott tehát; a motor maximális teljesítménye kerek 4000-es percenkénti fordulatszámon érkezett.
320 Newtonméter csúcsnyomaték elegendő bőségesen ahhoz, hogy az 1490 kilogramm össztömegű kocsiszekrényt kellő dinamizmussal mozgassa, a lendület már 1750-nél elkezdődjön, s egészen 2250-ig tartson az ívelés. E tartomány felett is elemében van a hajtás, a Toyota Avensis Touring Sports jól hangolt hatgangos manuális kéziváltójának köszönhetően optimális tartományokban autózhatunk bármely sebességnél. Fájó pont viszont, hogy a D-4D dízelekhez nem rendelhető automataváltó jelenleg.
Mi sem bizonyítja jobban, hogy a Toyota Avensis Touring Sports nagyszerű autópályázós megoldás, az az, hogy 130 kilométer/órás fix tempónál domborzattól függően 2100-2350 közti percenkénti fordulatszámmal sikerült autóznunk, mindössze 5.3 literes átlagfogyasztást rögzítve 100 kilométerre.
Városban is takarékosnak bizonyult a tesztelt Toyota Avensis Touring Sports, szinte deciliterre pontosan ugyanazt az átlagot kaptuk, mint autópályán (5.3 liter/100 kilométer), országúti, 90 kilométer/órás tempónál csekély, mi több már-már irreálisnak ható 3.6 literes átlaggal szembesültünk.
…kell, nem kell? Kell.
Mindenképp érdemes elgondolkodnunk azon, hogy családi kombi vásárlása esetén számoljunk-e a Toyota Avensis Touring Sports-szal, annak ellenére, hogy az autó nem kifejezetten az olcsó(bb) kategória képviselője, ha a csúcsfelszereltséget választjuk – 10 120 000 forint az alap vételár bruttóban a tesztautó esetében. Racionálisabb lehetőséget a belépőszint is jelenthet, itt Live felszereltséggel, 1.6 literes, 132 lóerős benzinessel, 6 sebességes manuális kéziváltóval szerelt variáns már 6 860 000 forintos indulóárával kecsegtet.
2015 Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres dízelmotor, turbóval
Lökettérfogat: 1995 cm³
Maximális teljesítmény: 143 LE @ 4000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 1750 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4820 mm
Szélesség: 1810 mm
Magasság: 1480 mm
Tengelytáv: 2700 mm
Első gumik mérete: 225/45 R17
Hátsó gumik mérete: 225/45 R17
Tömeg, üresen: 1280 kg
Megengedett össztömeg: 1860 kg
Csomagtartó mérete: 543 liter, 1575 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 60 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 200 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.5 s (gyári), 9.0 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 4.3 l/100 km
Országúti: 3.4 l/100 km
Vegyes: 4.5 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.7 l/100km
Országúti: 3.8 l/100km
Vegyes: 4.5 l/100km
CO2 kibocsátás: 119 g/km
Bővebb információ a Toyota hazai honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: Acer, ASUS