Mivel Magyarországon is kimondottan kedveljük a Toyota modellpalettát, kiváltképp a Corolla-t, ezért úgy döntöttünk, hogy floridai tartózkodásunk során is ezt az alternatívát választjuk. Kíváncsiak voltunk arra, miben tér el gyakorlatban az európai Corolla-tól egy USA-ban kapható darab. Teszteltük a 2024-es modellévű Toyota Corolla-t, LE felszereltséggel.
Nagyjából ahogy megérkeztünk Floridába, konkrétan Orlando-ba, máris beszereztünk egy Toyota Corolla-t. Alapvetően azért Toyota modellre esett a választásunk, mert mint írtuk a bevezetőben: szeretjük odahaza is, ráadásul kimegy a világból, megbízható, méltán népszerű ugyebár.
Amúgy az USA-ban valóban minden harmadik autó Toyota, mindenféle túlzás nélkül – New York-ban például a kultikus yellow cab-ek is jellemzően RAV4-ek, mellőzve minden Crown Victoria-t, ami azért nagy szívfájdalom. Legalább Miami Beach-en találkoztunk jó pár, inkább leselejtezettnek tűnő darabbal, úgyhogy valamennyire helyrebillent az egyensúly.
Nem is olyan alap ez a felszereltség
Alapszintű felszereltséggel érkezett a Toyota Corolla LE, ami azért nem annyira Basic, mint gondolnánk. Eleve automataváltó, ami szinte kötelező egy amerikai autóban, jéghideg többzónás klíma – ami pedig kötelező Floridában. Május első napjai ellenére a nappali átlaghőmérséklet 30 fok volt (Fahrenheitben azért jóval magasabb az érték, szokni is kellett).
Első nagyobb útunk a nagyjából 100 mérföldre lévő Daytona Beach-re vezetett, reggeli indulással, késő délelőtti érkezéssel. Nem kapkodtunk, ráálltunk az 50-60 MPH sebességre, függetlenül attól, hogy highway, vagy motorway volt alattunk. Speed limit betartása javallott, rengeteg a speedtrap, jellemzően a kereszteződésekben, a lámákba integrálva.
Fogyasztás: tartsuk alacsonyan!
Kíváncsiak voltunk a fogyasztásra. A gyárilag előirányzott érték 35 MPG, azaz 1 gallon benzinből 35 mérföldet képes megtenni a Corolla. Ezt úgy-ahogy hoztuk is, bár inkább 30 körüli volt a fogyasztás. Vegyes használattal ez kimondottan jó értéknek számít, s a vegyes alatt itt most alapvetően a motorway-highway párost értsük. Klasszikus városi környezetben tett vezetés ezáltal nem volt, maximum akkor, amikor Daytona Beach üdülőövezetébe tértünk át.
Másnap a Kennedy Space Center-be autóztunk Cape Canaveral-ra. A helyszín ismerős volt, hiszen pár nappal ezelőtt ide tértünk vissza az MSC Crusies MSC Seashore hajójával (Port Canaveral).
Ez az út úgy 50 mérföld körül volt, kétszer, oda és vissza, szintén highway-ekkel megspékelve. Jellemzően egyébként az EasyPass-t nem használtuk, mivel a fizetős szakaszok mellett rengeteg lehetőség van arra, hogy ingyenes utakat használjunk, úgy, hogy semmivel sem ér később célba az ember, feltéve, ha nincs dugó. A fizetős szakaszok egyébként fest lane-ek, és ténylegesen gyorsabban lehet haladni akkor is, ha tumultus van a párhuzamos sávokban, Ilyenkor azonban mindig számítani kell a toll fee charge-okra.
Masszív hajtáslánc apró motorral
Amerikában tesztelt Toyota Corolla SE autónkba egy 169 lóerős, sornégyes, 2 literes, változó szelepvezérlésű benzinmotor került, amely 6600 RPM-en adja le a maximum teljesítményét. A hajtásláncba iktatott fokozatmentes CVT váltó Kissé lomha reakcióidővel bírt, így az autó viselkedése sem volt épp nagyon dinamikus a 151 Newtonméter forgatónyomaték ellenére sem. Ráadásul a cél inkább a hatékony és kedvező fogyasztás elérése volt, mert igencsak élveztük, hogy a 3.29 dollár/gallon floridai benzinár mellett masszívan alacsony étvágyat produkáltatunk az autóval.
Formavilág és kialakítás tekintetben nagyon sok a hasonlóság az európai Toyota Corolla modellekkel. Az USA verzióba értelemszerűen beépítik a szabvány helyzetjelzőt az első lámpák oldalindexeibe, valamint a csomagtérajtót ellátják belülről vésznyitóval. Vannak még egyéb biztonságtechnikai USA-szabványok, mint például a riasztóberendezés kialakítása, vagy a lökhárítók, de ezek látszatra nem mérvadóak.
Egyértelmű, hogy hosszabb távok monoton, folyamatos megtételéhez optimális választás lehet Amerikában egy Toyota Corolla is, annak ellenére, hogy létezik ezeknél nyilván sokkal kényelmesebb, élhetőbb autó is ebben a környezetben. Tulajdonképp a Corolla az USA-ban egy alsó kategóriás, belépő szintű, leginkább városi-elővárosi rohangálós harmadik autó, ami ár-érték aránya miatt rendkívül népszerű például az Uber-sofőrök, vagy az autókölcsönzők körében.
2024 Toyota Corolla LE (USA) specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres benzinmotor
Lökettérfogat: 1999 cm³
Maximális teljesítmény: 169 LE @ 6600 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 151 Nm @ 4400 ford./perc
Erőátvitel: fronthajtás, CVT
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 182.5 in.
Szélesség: 70.1 in.
Magasság: 56.5 in.
Tengelytáv: 106.3 in.
Tömeg, üresen: 2955 lbs.
Megengedett össztömeg: N/A
Csomagtartó mérete: 13.1 cu.ft.
Üzemanyagtartály mérete: 13.2 gal.
Menetteljesítmények
Végsebesség: N/A MPH
Gyorsulás 0-ról 60-ra: N/A
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 30 MPG
Országúti: 41 MPG
Vegyes: 33 MPG
Gyárilag mért eredmények
Városi: 32 MPG
Országúti: 41 MPG
Vegyes: 35 MPG
CO2 kibocsátás: N/A
Bővebb információ a Toyota USA weboldalán.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
Fotó: Autóaddikt.hu