Site icon AutóAddikt

[TESZT] Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Comfort – az utódlás remek mintaképe

Több értelemben isitűnő utód az új Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Comfort: egyrészt a leköszönő Auris-t (ismételten) jól helyettesíti a palettán, másrészt a korábbi Corolla-tradíciók is tökélyre hangoltan köszönnek vissza személyében. Teszteltük.

Bár egyfajta sztereotip megközelítés, hogy a Toyotákra alapvetően hibridként „kell” tekinteni, sietve azért meg lehet cáfolni ezt a tézist. Ugyebár önmagában a Toyota márka csak relatíve nemrég kezdett bele a hibridek fejlesztésébe mondhatni globálisan a márkén belül, s emellett nem szabad elfelejtenünk a klasszikus benzines szívómotorokat sem.

Bár jelen tesztünk alanya, a Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Comfort turbómotorral felszerelve érkezett, ezzel együtt több irányból kellemes meglepetést okozott. Nem titkoltan – elsősorban – a hajtáslánc tekintetében. Nyilvánvaló, hogy a korszerűtlenebb korai erőforrások magasabb fogyasztással, mai szemmel már kevésnek tűnő erőtartalékkal-teljesítménnyel bírtak, ám az akkori elvárásoknak bőven tudtak teljesíteni.

Tipikus és klasszikus

De mielőtt taglalni kezdenénk a Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Comfort motorizáltságához kapcsolódó részleteket, nézzük a szokásos felosztás szerint az autó lényegiségét – kezdve a kültérrel! A formák jól láthatóan a jelenlegi Toyota-tradíciókat és dizájnelemek megvalósítását követik, ezeknek megfelelően a frontrész kialakítása sportosra húzott fő elemekből áll. A fényszórók burkolatának vonalvezetése teljes mértékben beleépül a hűtőmaszk által előirányzott formavilág követelményeinek, úgy, egy kifejezetten hangsúlyos légbeömlő rostélyt fog közre; így kiváltképp a dinamizmust, lendületet, ezek érzetét sugallja.

Úgy tud sportos maradni a Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Comfort, hogy közben nagy mértékben ügyel az elegancia megtartására is. Ezért egy Corolla – jelen esetben TS, azaz Touring Sports – akármilyen célra bevethető tulajdonképpen, kezdve a családi privát megoldásoktól egészen a business célú felhasználásig.

Szeretjük a kombi fazont – ki ne szeretné? Főként, ha tényleg a sportosság köszön vissza itt is, a Touring Sports jelző kifejezetten illik a Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Comfort aspektusához. Valamennyire nyilván megmarad a klasszikus értelemben vett SW-hatás és annak precíz tálalása, pontosan azért, hogy a beirányzott praktikum és tág felhasználási lehetőség meg tudjon maradni gyakorlatban is. Tehát nem csak vizuálisan, optikailag teszi oda magát az új Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Comfort, hanem gyakorlati kényelem és felhasználhatóság terén is.

Ugyanakkor nyilvánvaló, hogy a Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Comfort az Auris utódja elsősorban, nem a korábbi Corolláé. Eleve az Auris bevezetése előtt létezett csak a Corollából szedán és 5 ajtós, majd az Auris lett tulajdonképpen az 5 ajtós Corolla, egy darabig a szedán Corolla még futott párhuzamosan. Majd jött az Auris kombi, a Touring Sports kivitel is, hogy teljes legyen a paletta.

Mindent a sportosságért a küllem tekintetében

Hátulról nézve a Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Comfort-ot ismét megjelennek a hamisítatlan Toyota-dizájnjegyek, hordozva a márkaarculat sajátosságait. Tökéletes harmónia a vonalvezetésben, stimmelő arányok, sehol egy eltúlzott felület, rajzolat: ma, 2020-ban ilyennek kell lennie egy tipikus kombinak. Legalábbis ebben a kategóriában, amit a tesztautó is képvisel.

Megszokhattuk már a Toyota esetében, hogy az enteriőrben felhasznált anyagok javarészt minőségiek, tartósak. Még akkor is, ha fapadosabb a felszereltség; az arany középút szinte mindig garantált. A Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Comfort tesztautó esetében is egy közepes felszereltségről lehet számot adni, szövetkárpittal, manuális váltóval és egyebekkel.

Az ülések elöl jól tartanak, az ülőlapok és hátlapok is megfelelő méretezésűek, a sofőr és utasa – amennyiben átlagos testalkattal bír – kényelmesen elfér. Nyilván nem kell fotelekre számítani, de a komfortfaktor kellemes, az ülőfelületek tömítettsége közepesen kemény.

Hátul hasonló a helyzet: térérzet rendben, a térdeknek és vállaknak jut bőségesen hely, még akkor is, ha hárman foglalnak helyet itt, ebben a traktusban. Fejtér tekintetében lehet érezni némi kompromisszumkötési relevanciát, de ez elhanyagolható. A ki- és beszállás pedig szintén könnyed, pontosan olyan, amit elvárhatunk és megszokhattunk ennél a típusnál. Vagy konkrétan az ezt a modellt megelőző Auris esetében.

Jól pakolható, és ez (is) fontos egy kombinál

596 literes csomagterével a Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Comfort igazán meggyőző pakolhatóság tekintetében is. Főként, hogy kívülről vizsgálva egyáltalán nem az az első gondolatunk, hogy brutálisan nagy puttonyt cipel az autó, nem is lenne értelmezhető a kecses formavilág és vonalvezetés mellett. A rakfelület tehát tágas és praktikus, mindehhez hozzátartozik a számtalan rekesz, tárolórész a csomagtér területén is.

Sornégyes turbótöltött benzines aggregát került a Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Comfort orrába. Az egység 116 lóerőt tud, mindezt 5200-tól adja le, ami kitart nagyjából 5600-ig. A csúcsnyomaték 185 Newtonméter, amely viszont 1500 RPM-től rendelkezésre áll, 4000 RPM-ig meg is tartja magát, és remek erőtartalékot biztosít az utazásnál. Persze ne számítsunk kirobbanó erődemonstrációra, a Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Comfort pontosan annyira van dinamikusra hangolva a menettulajdonságokat illetően, amennyire kell. A gázreakciók közvetlenek, az 1.2 literes 4 hengeres motor egyáltalán nem hajlamos a fulladásra, szépen építi a görbéket intenzívebb terhelésnél.

Fogyasztás tekintében változatos eredmény született. A Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Comfort városi környezetben volt, hogy elkért 8.3 liter 95-öst is az átlagérték szerint, ugyanakkor országúton elegendő volt esetenként (legalacsonyabb érték) 4.8 liter is folyamatos haladással.

A tesztelt Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Comfort induló ára nagyjából 6.5 millió forint, míg a tesztpéldány 7.5 millió forintos árcédulát kapott.

2019 Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Comfort specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres benzinmotor turbóval

Lökettérfogat: 1197 cm³

Maximális teljesítmény: 116 LE @ 5200-5600 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 185 Nm @ 1500-4000 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, 6 sebességes manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4650 mm

Szélesség: 1790 mm

Magasság: 1435 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 205/55 R16

Hátsó gumik mérete: 205/55 R16

Tömeg, üresen: 1440 kg

Megengedett össztömeg: 1850 kg

Csomagtartó mérete: 596 liter, bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.5 s (gyári), 10.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.3 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 9.7 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.1 l/100km

Országúti: 5.8 l/100km

Vegyes: 7.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 159 g/km

Bővebb információ a Toyota magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer

Exit mobile version