Főoldal Autóteszt Toyota Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid – definiált sokoldalúság

[TESZT] Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid – definiált sokoldalúság

Mára bevett szokás és egyfajta tradíció, hogy az autógyártók személyautó-palettájukon felsorakoztatnak terepesebb képességű modelleket, elsősorban kombi kivitellel. Az Audi vezette be a hagyományt évtizedekkel ezelőtt az Allroad Quattro-val, azóta ténylegesen nincs olyan márka, ahol ne találnánk visszafogott offroadra kihegyezett alternatívát. A Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid pontosan ilyen. Teszteltük.

Nyilván mára a klasszikus Toyota-hajtáslánc egyértelműen a hibrid-vonal. Ugyebár önmagában a Toyota márka csak relatíve nemrég kezdett bele a hibridek fejlesztésébe mondhatni globálisan a márká belül, s emellett nem szabad elfelejtenünk a klasszikus benzines szívómotorokat sem. Ezalatt a korábbi dízelek is értendők, amelyeket ugye mára kivezettek a palettáról – kivéve a haszonjárművek esetében (s persze a Land Cruiser esetében is).

Jelen tesztünk alanya, a Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid klasszikus hibridhajtással érkezett, sí gy túl nagy meglepetést nyilvánvalóan nem is okozott. A fogyasztási adatok magukért beszélnek, beszéltek, nem nagyon lehet mellélőni az 1.8 literes Atkinson-ciklusú sornégyes szívó benzinessel, s a társított hibridhajtással. Úgy, hogy a 2 literes irány még hatékonyabb (lásd C-HR, vagy ha Corolla, akkor GR-verzió).

Tipikus és klasszikus

De mielőtt taglalni kezdenénk a Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid motorizáltságához kapcsolódó részleteket, nézzük a szokásos felosztás szerint az autó lényegiségét – kezdve a kültérrel! A formák jól láthatóan a jelenlegi Toyota-tradíciókat és dizájnelemek megvalósítását követik, ezeknek megfelelően a frontrész kialakítása sportosra húzott fő elemekből áll. A fényszórók burkolatának vonalvezetése teljes mértékben beleépül a hűtőmaszk által előirányzott formavilág követelményeinek, úgy, egy kifejezetten hangsúlyos légbeömlő rostélyt fog közre; így kiváltképp a dinamizmust, lendületet, ezek érzetét sugallja. Mindezekhez a Trek felszereltséget/modellverziót jellemző megerősítések – műanyag kiegészítő idomok, emelt hasmagasság, robosztus küllem – társulnak.

Úgy tud sportos maradni a Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid, hogy közben nagy mértékben ügyel az elegancia megtartására is. Ezért egy Corolla – jelen esetben TS, azaz Touring Sports – akármilyen célra bevethető tulajdonképpen, kezdve a családi privát megoldásoktól egészen a business célú felhasználásig.

Szeretjük a kombi fazont – ki ne szeretné? Főként, ha tényleg a sportosság köszön vissza itt is, a Touring Sports jelző kifejezetten illik a Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid aspektusához. Valamennyire nyilván megmarad a klasszikus értelemben vett SW-hatás és annak precíz tálalása, pontosan azért, hogy a beirányzott praktikum és tág felhasználási lehetőség meg tudjon maradni gyakorlatban is. Tehát nem csak vizuálisan, optikailag teszi oda magát az új TToyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid, hanem gyakorlati kényelem és felhasználhatóság terén is.

Ugyanakkor nyilvánvaló, hogy a Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid az Auris utódja elsősorban, nem a korábbi Corolláé. Eleve az Auris bevezetése előtt létezett csak a Corollából szedán és 5 ajtós, majd az Auris lett tulajdonképpen az 5 ajtós Corolla, egy darabig a szedán Corolla még futott párhuzamosan. Majd jött az Auris kombi, a Touring Sports kivitel is, hogy teljes legyen a paletta.

Offroad-jelleg

Hátulról nézve a TToyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid-et ismét megjelennek a hamisítatlan Toyota-dizájnjegyek, hordozva a márkaarculat sajátosságait. Tökéletes harmónia a vonalvezetésben, jól passzoló arányok, sehol egy eltúlzott felület, rajzolat: ma, 2020-ban ilyennek kell lennie egy tipikus kombinak. Legalábbis ebben a kategóriában, amit a tesztautó is képvisel.

Megszokhattuk már a Toyota esetében, hogy az enteriőrben felhasznált anyagok javarészt minőségiek, tartósak. Főként annak tükrében, hogy ez az igazi ellenálló túra-felszereltség; az arany középút szinte mindig garantált. A TToyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid tesztautó esetében is egy remek felszereltségről lehet számot adni, pont olyanról, amely a karakterisztikához messzemenően illik.

Az ülések elöl jól tartanak, az ülőlapok és hátlapok is megfelelő méretezésűek, a sofőr és utasa – amennyiben átlagos testalkattal bír – kényelmesen elfér. Nyilván nem kell fotelekre számítani, de a komfortfaktor kellemes, az ülőfelületek tömítettsége közepesen kemény. 

Hátul hasonló a helyzet: térérzet rendben, a térdeknek és vállaknak jut bőségesen hely, még akkor is, ha hárman foglalnak helyet itt, ebben a traktusban. Fejtér tekintetében lehet érezni némi kompromisszumkötési relevanciát, de ez elhanyagolható. A ki- és beszállás pedig szintén könnyed, pontosan olyan, amit elvárhatunk és megszokhattunk ennél a típusnál. Vagy konkrétan az ezt a modellt megelőző Auris esetében.

Jól pakolható, és ez (is) fontos egy kombinál

596 literes csomagterével a Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid igazán meggyőző pakolhatóság tekintetében is. Főként, hogy kívülről vizsgálva egyáltalán nem az az első gondolatunk, hogy brutálisan nagy puttonyt cipel az autó, nem is lenne értelmezhető a kecses formavilág és vonalvezetés mellett. A rakfelület tehát tágas és praktikus, mindehhez hozzátartozik a számtalan rekesz, tárolórész a csomagtér területén is.

A mál jól ismert, hún szeretett hibrid hajtáslánc került a Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid orrába. A rendszer 122 lóerő összteljesítményt tud, a csúcsnyomaték nagyjából a gázpedál lenyomása után rendelkezésre áll folyamatosan. Az agilitás remek, persze a jól ismert Atkinson-cikluső motorkhoz/hajtásokhoz elengedhetetlenül hozzátartozó fel-felbőgés itt is jelen van, de nem befolyásolja egyáltalán az utazás, autózás élményét. Nyilván ne számítsunk kirobbanó erődemonstrációra, a Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid pontosan annyira van dinamikusra hangolva a menettulajdonságokat illetően, amennyire kell. A gázreakciók tehát közvetlenek, az 1.8 literes benzinmotor kellően hatékony és dinamikus – annak ellenére, hogy ezek az autók (beleértve a C-HR-t is) leginkább a 2 literessel érzik elemükben magukat.

A Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid városi környezetben 3.9 liter 95-össel beérte az átlagérték szerint, ugyanakkor országúton elegendő volt esetenként (legalacsonyabb érték) 5.1 liter is folyamatos haladással, sok autópályával.

A tesztelt Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid induló ára nagyjából 9.9 millió forint, míg a tesztpéldány 10.1 millió forintos árcédulát kapott.

2020 Toyota Corolla Touring Sports Trek 1.8 Hybrid specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor, full hybrid hajtáslánc

Lökettérfogat: 1798 cm³

Maximális teljesítmény: 98+72 LE, összetlejesítmény: 122 LE @ N/A ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 142+163 Nm @ N/A ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, fokozatmentes CVT

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4650 mm

Szélesség: 1790 mm

Magasság: 1455 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 225/45 R17

Hátsó gumik mérete: 225/45 R17

Tömeg, üresen: 1430 kg

Megengedett össztömeg: 2015 kg

Csomagtartó mérete: 596 liter, bővíthető 1591 literig

Üzemanyagtartály mérete: 43 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.1 s (gyári), 11.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 3.9 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 4.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 3.6 l/100km

Országúti: 4.0 l/100km

Vegyes: 3.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 87 g/km

Bővebb információ a Toyota magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer