A Toyota Prius mindig is a környezettudatos és technológiai innovációval kapcsolatosan volt ismert; a legújabb 2.0 Plug-in Hybrid Prestige felszereltségű változat sem okoz csalódást. Az új Prius komoly előrelépést jelent a hibrid járművek piacán (jelen esetben PHEV – Európában csak ezzel a hajtáslánccal érhető el), és az öntöltő hibrid mellett most már plug-in lehetőséget is kínál, lehetővé téve a tisztán elektromos, helyi közlekedést, miközben megtartja a Prius jellegzetes hatékonyságát és megbízhatóságát. De vajon mi az, ami kiemeli a Prius 2.0 Plug-in Hybridet a versenytársak közül? Nézzük meg alaposabban teszt cikkünkben!
Letisztult, ám sportos elegancia jellemzi a külsőt
A Toyota Prius már évtizedek óta felismerhető a különleges, futurisztikus formavilágáról, és bár a 2024-es modellnél a dizájn enyhén szólva finomítottabb lett, a jellegzetes vonalak megmaradtak. A Prius 2.0 Plug-in Hybrid Prestige változata elegáns, modern megjelenésével vonzza a figyelmet minden kétséget kizáróan. A szögletes hátsó lámpák, a hosszú, áramvonalas orr és az alacsony, széles felépítés mind azt sugallják, hogy ez az autó valami különlegeset kínál. Az új generációs Prius alacsonyabb és szélesebb lett, mint elődje, így még dinamikusabb hatást kelt.
A Prestige felszereltség további prémium jegyekkel rendelkezik: a fényszórók és hátsó lámpák LED-alapúak, a szélvédő környéki kiegészítők króm díszítéssel vannak ellátva, a 17 colos könnyűfém kerekek pedig még inkább kiemelik az autó stílusos megjelenését.
Kényelem kompromisszumokkal
A Toyota belső terét mindig is a funkcionalitás és az ergonómia jellemezte, és a Prius 2.0 Plug-in Hybrid sem kivétel. Az autó belső terét letisztult dizájn és magas szintű anyaghasználat jellemzi. A Prestige felszereltséghez prémium anyagú ülések, prémium hangrendszer, valamint egy 12,3 colos érintőképernyő tartozik, amely az autó összes funkcióját képes kezelni.
A Prius 2.0 Plug-in Hybrid kényelmes utazást biztosít mind az elöl, mind a hátsó üléseken, a beltér némileg visszafogott, főként az A oszlop ívénél – ki-nés beszállásnál leszegjük a fejünket rendesen, s emellett még jó mélyre is huppanunk. Így egyértrelmű, hogy az autóban a hátsó üléseken helyet foglaló utasok vannak előnyben a komfort tekintetében. 360 literes csomagtér áll rendelkezésre, amely a plug-in hibridek között jó értéknek számít, és még mindig bőven elég a napi használatra, vagy akár egy hosszabb utazásra is.
Az utastér modern, digitális megoldásokkal van felszerelve. Az új, 7 colos digitális műszerfal és a központi érintőképernyő is olyan funkciókkal van ellátva, mint a navigáció, Apple CarPlay és Android Auto, valamint a vezetési módok közötti gyors váltás lehetősége. Az autóvezérlő rendszer intuitív, és könnyen kezelhető, amelyet a prémium minőségű anyagok, mint a puha tapintású műszerfal és a finom bőr bevonatok is segítenek.
Ez tényleg dinamikusabb, mint a korábbi Prius-ok
A Toyota Prius 2.0 Plug-in Hybrid középpontjában egy új, 2.0 literes, négyhengeres benzines motor áll, amelyet egy elektromos motor egészít ki. A teljes rendszerteljesítmény 222 lóerő, ami nemcsak hatékony, de a Prius esetében viszonylag dinamikus vezetési élményt is biztosít. Az autó gyorsulása tisztán elektromos üzemmódban akár 50 km-t is képes megtenni, mielőtt a benzines motor átvenné a szerepet, és a teljes hatótávolság körülbelül 55-60 km egy teljes töltéssel. Ez a távolság napi ingázásra ideális, és az autó hatékonyan képes minimalizálni a szén-dioxid-kibocsátást, ha tisztán elektromos üzemmódban használjuk.
A plug-in hibrid technológia előnye, hogy a jármű a hagyományos benzinmotor mellett elektromos áramot is használ, így kombinálva a környezetbarát üzemelést és a hosszabb távú rugalmasságot.
A Prius 2.0 PHEV teljes hatótávolsága (elektromos és benzines üzemmódban egyaránt) elérheti az 1000 km-t is, ami elég optimális ahhoz, hogy hosszú távú utazásokat is vállaljunk anélkül, hogy töltési szünetek miatt aggódnunk kellene.
Az autó vezetési élményét a különböző üzemmódok (EV, Eco, Power) tovább finomítják. Az EV módban tisztán elektromos hajtással közlekedhetünk, míg az Eco mód optimális üzemanyag-hatékonyságot biztosít, a Power mód pedig dinamikusabb vezetési élményt kínál, ha gyorsabb gyorsulásra van szükség.
A Prius 2.0 Plug-in Hybrid a Toyota legújabb TNGA (Toyota New Global Architecture) platformjára épül, amely javítja az autó stabilitását, kezelhetőségét és komfortját. Az autó futóműve jól kiegyensúlyozott, és bármilyen vezetési környezetben kényelmes és csendes élményt biztosít.
A 2023-as modellévű Toyota Prius megkapta a legmodernebb és leginnovatívabb fejlesztéseket
A Prius 2.0 Plug-in Hybrid nemcsak környezetbarát, de rendkívül biztonságos is. A Toyota Safety Sense 3.0 rendszerének részeként olyan fejlett biztonsági funkciók állnak rendelkezésre, mint az adaptív sebességtartó automatika, a sávelhagyás-figyelmeztetés, a gyalogos felismerés és az automatikus vészfékezés. A hátsó keresztirányú forgalom figyelmeztető rendszere és a holttérfigyelő rendszer is elérhető a prémium felszereltséggel.
Az autóban a vezető és az utasok biztonságát 7 légzsák, az új generációs vezetéstámogató rendszerek és a jármű stabilitásellenőrző rendszerek garantálják, ami további nyugalmat biztosít az utazás során.
A Toyota Prius 2.0 Plug-in Hybrid Prestige változata egy komoly lépést jelent a plug-in hibrid autók piacán. Az autó nemcsak hatékony, hanem dinamikus is, miközben prémium szintű kényelmet és biztonságot kínál. Az intelligens technológiai megoldások és a letisztult dizájn mellett a Toyota Prius a legújabb hibrid hajtásláncával és fejlett biztonsági rendszereivel mindent tud, amire a mai autóvásárlóknak szükségük lehet.
Ha a felhasználó ténylegesen környezettudatos, de nem szeretne kompromisszumot kötni a teljesítmény és a kényelem terén, a Prius 2.0 Plug-in Hybrid Prestige egy remek választás. Az autó nemcsak a holnap igényeire ad válaszokat, hanem a jövő mobilitásának élvonalába is tartozik.
2024 Toyota Prius 2.0 Plug-in Hybrid specifikációk
Motor
Motortípus: soros 4 hengeres benzinmotor PHEV hibrid hajtáslánc
Lökettérfogat: 1987 ccm
Maximális teljesítmény: 151 LE @ 6000 ford./perc (benzinmotor), 120 kW (elektromotor)
Maximális forgatónyomaték: 188 Nm @ 4400-5200 ford./perc (benzinmotor), 208 Nm (villanymotor)
Összteljesítmény: 223 LE
Erőátvitel: fronthajtás, eCVT
Akkumulátor: 51 Ah lítium-on
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4599 mm
Szélesség: 1782 mm
Magasság: 1430 mm
Tengelytáv: 2750 mm
Gumiabroncsok elöl: 195/50 R19
Gumiabroncsok hátul? 195/50 R19
Tömeg, üresen: 1545-1605 kg
Megengedett össztömeg: 1995 kg
Csomagtér mérete: 394 liter
Üzemanyagtartály mérete: 40 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 177 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.8 s (gyári), 6.9 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 2.2-4.1 l/100 km
Országúti: 2.2-4.1l/100 km
Vegyes: 2.2-4.1 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 4.1-4.7 l/100km
Országúti: 4.1-4.7 l/100km
Vegyes:4.1-4.7 l/100km
Tisztán elektromos hatótáv: 70-87 km/vegyes, 97-11 km/város
CO2 kibocsátás: 93-107 g/km
Bővebb információ a Toyota magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.