Ha nem hibrid, attól még lehet bevállalós: ha Toyota, akkor hibridre asszociálunk, kösz9önhetően a sokszorosan bizonyított tényeknek, no meg a marketinggépezet koncentrált működésének is. Mindenesetre kíváncsian vártunk egy „antihibrid” Toyotát, megérkezett a Toyota RAV4 2.0 AWD modell személyében. Teszteltük.
Jelentős átalakításon esett át a RAV4, ez kétségtelen. Gondoljunk csak vissza a legelső szériás, holdjárókerekes verziókra, azokhoz képest ég és föld; igaz, abban a korszakban kifejezetten szemgyönyörködtető és különleges volt mindenki számára. A 2000-es évek elején eleve a SUV-vonal még enyhén szólva gyerekcipőben járt, furcsa volt, ugyanakkor kellemes is – talán nem is gondolta volna senki, hogy külön iparággá, önálló szegmenssé fejlődik.
Az új RAV4 termetes, méretes, és jellegzetes. A tesztelt Toyota RAV4 2.0 AWD esetében is jól látszik: a formatervre most kiemeltebb hangsúlyt fektetett a gyártó, ez nem amolyan fwcelift-féle valami, ténylegesen újra lett gondolva az egész koncepció.
Mindez máris jól szembeötlik az orr kialakításánál, a fényszórók íveltek, magasra húznak, míg a trapéz alakzatot követő hűtőmaszk vonala kimondottan maszkulin, már-már agresszív.
A rácsozat némi sportosságot sugall, dinamizmust, ami önmaga megadja a Toyota RAV4 2.0 AWD fiatalos életérzését nagyban – ehhez az alsó beömlő felület dizájnja alaposan hozzátesz, beleértve a két oldalra került aprónak tűnő ködlámpa-fészkeket is.
Klasszikus vonalaival emlékeztet nyomokban a korai RAV4-re
Az egész frontrész magas, homológ felületének köszönhetően inkább kockafazon, mintsem gömbölyded, ami egyáltalán nem gond. Hiszen egy „városi terepjárónak” ilyennek kell lennie pontosan, sugallva azt, hogy bizony egyáltalán nem jelenthet gondot számára, ha le kell térni a műútról sárba, porba, salakba.
Ennek megfelelően a Toyota RAV4 2.0 AWD egész kasznija magasra lett építve, ez oldalnézetből látszhat a leginkább. Ebből a plánból igazán offroados a küllem, vagy inkább családi nagyautós – mindegy is, a lényeg a méret ez esetben. Az pedig van bőven, a 2690 milliméteres tengelytáv is erre enged következtetni egyértelműen, de a 4600 milliméter hossz sem elhanyagolandó. Pont jó így, a manőverezés sem annyira vészes mondjuk egy pláza mélygarázsában, teljes mértékben sofőrbarát a kialakítás.
Hátsó rész-formavilág tekintetében is hozza az elvárásokat a Toyota RAV4 2.0 AWD, alapvetően a jelenlegi Toyota-dizájnnak és arculatnak megfelelően kapjuk meg a frontrészhez hasonlóan magasra húzott hátsó lámpasort a zárófényekkel, valamint a diffúzor-szerű kialakítást az alsó felületen, hozzá két krómozott kipufogóvéggel.
Így teljes a kép tehát. Mivel a Toyota élen jár, járt a városi SUV-ok gyártásában, ezért el is várható tőlük jogosan, hogy a szegmensbéli koncepciót normális úton terelgessék továbbra is – a RAV4 esetében pedig maradtak a jól bevált és működő tradícióknál.
Tipikusan japán: minimalista és a lényegre tör
Letisztultság és a lényegre koncentrálás jellemzi a Toyota RAV4 2.0 AWD enteriőrjét, jó minőségű anyaghasználattal megspékelve.
Amolyan toyotás elrendezést kapunk, tehát minden kézre esik, az első alkalommal pár perc vezetés után teljes rutinnal közlekedhetünk, úgy érezzük: ránk lett szabva-tervezve minden.
A kormánykerék mérete arányos az autó alapméretezéséhez, a fogás remek, a központi konzol infotainment tabletkijelzője pedig minden lényeges információt közvetít. A klíma/fűtés egyszerűen kezelhető, szintén a középkonzolon érjük el, de a menetmód választó tárcsája is könnyedén forgatható, menet közben sem igényel különösebb koncentrált figyelmet.
Elöl optimális kényelem fogadja a sofőrt és utasát, a térdterekből nem vesz el jelentősen a kissé szélesített középkonzol. Az ülések közepesen kemények, bár nekünk inkább a lágyabb, puhább irányba hajazott az egész összkép – ezzel a jelenséggel legelőször a Camry-ben találkoztunk, legalábbis, ha az újabb Toyota-modelleket vesszük górcső alá.
Komfort van, visszafogottan. Ez nem jelenti azt, hogy ne lenne élhetően kihasználható
Hátul is megfelelően nagy lábterek, vállterek várják az utazókat, három átlagos testalkatú felnőtt utas akár hosszabb távon is különösebb kompromisszum nélkül utazhat.
Apropó, utazás: a tesztelt Toyota RAV4 2.0 AWD alaphangon 580 literes csomagtérrel rendelkezik, így a poggyászok, szatyrok elhelyezése egyáltalán nem fog gondot okozni egy hosszabb kiruccanásnál sem. Ráadásul remek pakolhatósággal rendelkezik az autó, mivel a csomagtérperem alacsony, relatíve magasan van, így könnyedén használhatjuk azt minden helyzetben.
Tudjuk, mennyire remek a Toyoták hibrid hajtáslánca, ezért némileg szkeptikusan ülünk be minden alkalommal hagyományos hajtású modelljeikbe. Bár nagyon nem igazolódtak be félelmeink (fogyasztás, menetdinamika, egyebek), azért azt gondoltuk, hibriddel lesz ez az igazi – későbbi tesztünk majd kitér erre is.
Nem hibrid, de madárétkű – mellé megy is rendesen
Viszont kellemesen csalódtunk a Toyota RAV4 2.0 AWD 2 literes, 175 lovas sornégyes benzinmotorjában. A kellő agilitást hozta az egész hajtáslánc, nyilvánvalóan a jól ismert CVT-jelenség megvolt most is – megszokható, főleg, ha hibrid jellegre asszociálunk, vagy megszoktuk már korábban. Tehát a 208 Newtonmért tudó erőforrás nem fogja kivételes gyorsulási képességekkel felruházni a Toyota RAV4 2.0 AWD-t, viszont ahhoz bőségesen elegendő lesz, hogy remek utazósebességgel elvigye az akár 5 tagú társaságot A-ból B-be úgy, hogy ne okozzon gondot menet közben egy esetleges offroad kerülőút, vagy épp egy nyálkásabb, hókásásabb útszakasz.
Ugyanis a Toyota RAV4 2.0 AWD összkerékhajtása zseniális még mindig: tesztjeink során belefutottunk szélsőségesebb időjárási körülményekbe, így élesben bizonyíthatott az állandó összkerékhajtás. A latyakos, hókásás útszakaszokon rezzenés nélkül haladtunk át, még intenzívebb fékezésekkel, masszívabb kanyarvételezésekkel sem sikerült kihoznunk a sodrából a hajtást, sőt, azt sem éreztük igazán, amikor az elektronika közbeavatkozott. A futómű hangolása, valamint a menetstabilizátorok, biztonsági opciók kifinomultak, és magas szintű nyugalmat biztosítanak vezetés közben, legyen szó akármilyen útviszonyról.
Fogyasztás tekintetében sem szaladtak el a lovak a Toyota RAV4 2.0 AWD-nél: a gyárilag előirányzott 7.6 literes átlagot sikerült alulmúlnunk, 7.1 litert rögzítettünk 100 kilométerre.
Árcédula
A tesztelt Toyota RAV4 2.0 AWD alapára közelít a 12 milliós határhoz, viszont a tesztautó felszereltségének köszönhetően 12.4M körüli árcédulával kell kalkulálni.
2019 Toyota RAV4 2.0 AWD specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres benzines szívómotor
Lökettérfogat: 1998 cm³
Maximális teljesítmény: 175 LE @ 6400 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 208 Nm @4000 ford./perc
Erőátvitel: összkerékhajtás, CVT fokozatmentes automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4600 mm
Szélesség: 1855 mm
Magasság: 1735 mm
Tengelytáv: 2690 mm
Első gumik mérete: 225/60 R18
Hátsó gumik mérete: 225/60 R18
Tömeg, üresen: 1480 kg
Megengedett össztömeg: 2080 kg
Csomagtartó mérete: 580 liter, bővíthető 1690 literig
Üzemanyagtartály mérete: 55 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 210 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.0 s (gyári), 9.5 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 8.9 l/100 km
Országúti: 5.8-6.5 l/100 km
Vegyes: 7.1 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 9.5 l/100km
Országúti: 6.4 l/100km
Vegyes: 7.6 l/100km
CO2 kibocsátás: 157 g/km
Bővebb információ a Toyota magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
Fotó: Autóaddikt.hu
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer